Opzegboete bij vertrek naar het buitenland | Eneco Community
beantwoord

Opzegboete bij vertrek naar het buitenland

• 20 december 2018
  • 1 reactie
  • 251 Bekeken

Ik heb een half jaar geleden een contract bij Eneco afgesloten voor strom en gas, tot nu toe is er geen probleem met Eneco.

Nu vertrek ik naar het buitenland ivm. een nieuwe baan. Dit wist ik echt niet toen die tijd.
Vandaag krijg ik te horen dat ik bij opzegging de opzegboete van mijn vorige leverancier + 100 euro welkomskorting + opzegboete van Eneco moet betalen (Dus totaal 600euro).

Ik vind het onbegrijpelijk, omdat het verhuizen naar buitenland iets is waar ik zelf niets aan kan doen. Ik snap het nog als ik de 100euro welkomskorting terug moet betalen, maar omdat jullie mij hebben overgehaald naar Eneco, kan het toch niet zijn dat ik de opzegboete van mijn vorige levarancier ook moet terugbetalen.

Het verhuizen, vooral naar het buitenland, doet men niet voor plezier of om een energie contract te ontlopen. Het verhuizen zelf en het regelen kost al veel moeite en veel geld. Nu legt Eneco nog een scheepje bovenop.
Dat vind ik erg jammer!

Groeten,
Lilli
icon

Beste antwoord door VincentN 21 december 2018, 12:40

Goedemiddag @L. Gong,

Dat klinkt als een spannend avontuur zeg! Heel veel succes in het buitenland.

Ik snap goed dat je dit niet verwacht had en dat dit nu even schrikken is.

In de overeenkomst die je bent aangegaan staat dit duidelijk vermeld. Je leest in je contract wat de voorwaarden zijn van het aangaan van een contract voor meerdere jaren.
Door deze vroegtijdig te ontbinden ontstaat er een boete voor de ingekochte energie en vervalt de compensatie van de boete.

Ondanks dit slechte nieuws wil ik je uiteraard nog wel een goede reis wensen.

Groet, Vincent
Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 6
Badge +2
Goedemiddag @L. Gong,

Dat klinkt als een spannend avontuur zeg! Heel veel succes in het buitenland.

Ik snap goed dat je dit niet verwacht had en dat dit nu even schrikken is.

In de overeenkomst die je bent aangegaan staat dit duidelijk vermeld. Je leest in je contract wat de voorwaarden zijn van het aangaan van een contract voor meerdere jaren.
Door deze vroegtijdig te ontbinden ontstaat er een boete voor de ingekochte energie en vervalt de compensatie van de boete.

Ondanks dit slechte nieuws wil ik je uiteraard nog wel een goede reis wensen.

Groet, Vincent

Reageer