Oplossing afhandeling adres | Eneco Community
beantwoord

Oplossing afhandeling adres

• 28 juni 2018
  • 4 reacties
  • 269 Bekeken

Na 8 jaar lang trouwe klant geweest, ben ik een half jaar na mijn verhuizing nog niet van Eneco af! Voor een huis wat een halfjaar leegstaat word 100 euro berekend en ik krijg maar geen eindafrekening dus ik laat het geld terughalen, vervolgens verlenen ze me uitstel voor betaling omdat de eindafrekening nog even op zich laat wachten, ok prima ik heb geduld, uiteindelijk een correctienota gehad een paar weken terug, nog wat van mijn rekening afgehaald ik dacht mooi dan is alles nu afgerond gezien ik verder niets hoorde en er in deze nota stond dat ze openstaande bedragen zouden verrekenen. Krijg ik een paar dagen geleden een sms met dat er 120 euro openstaat en ik moet betalen omdat anders deurwaarder komt huh das knap waar komt dat bedrag vandaan, weer Eneco bellen, na 3 kwartier is eindelijk duidelijk dat hier 40 euro administratiekosten in zitten, huh voor wat dan? ja omdat u nog niet heeft betaald, maar ik wist überhaupt niet dat er nog iets openstond??? Heb nooit een mail gehad hiervan. Dit begreep Eneco en de jongen verteld mij dan als ik 81,81 zou overmaken per direct dat dan de administratiekosten zouden vervallen vanwege deze fout. en dan zou ik nog de eindafrekening krijgen van februari...nu ondertussen juni, opgehangen i k zie de rekening...maar na 3 keer doorgegeven zie ik nog steeds niet de meterstanden die IK heb doorgegeven weer gebeld andere collega aan de lijn, hij zegt ja zijn inderdaad geschatte meterstanden! Hoe dan nog een keer doorgegeven en ik zou een bevestigingsmail krijgen van hem, deze niet gehad, dus gemaild of ik de bevestigingsmail nog kan krijgen. Ondertussen netjes het bedrag betaald...word ik net gebeld dat er nog 40 euro openstaat....zeg huh neehoor heb 81,81 betaald dat was wat ik moest betalen heb ik afgesproken met je collega. Ja die heeft een foutje gemaakt! Ja dus? dan moet je niet bij mij zijn, ja wel we mogen dit niet doen en als u niet betaald sturen we de deurwaarder! uh waar dan op mijn adres waar ik niet meer woon??
Prima ik zal door jullie fout 40 euro neerleggen en een vreselijk gevoel aan mijn 8 jaar bij Eneco overhouden en nooit meer voor jullie kiezen en niemand aanraden, toch vreselijk om zo te moeten afsluiten! En nu moet ik nogmaals 4 weken wachten op mijn correctierekening eindafrekening over de maand februari het is een half jaar later?! Ik wil van jullie af.
Mijn eindafrekening voor het leegstaande huis met de juiste meterstanden zo snel mogelijk ontvangen. En de 40 euro administratiekosten terugbetaald en excuus voor alle drama een half jaar lang en onduidelijkheid!
icon

Beste antwoord door Danielle 29 juni 2018, 08:04

@Ikwilvanenecoaf,

Spijtig om te vernemen over de situatie! Ik kan me voorstellen dat je het graag afgehandeld wilt hebben, want dit is niet fijn dat het gaat om storneren en incassokosten en dergelijke. Kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik alles na en help ik je verder.
Bekijk origineel

4 Reacties

Pff wat een verhaal zeg.
Ik voel een tendens aan van langs elkaar heen gaan; geen afspraken in het digitale klantdossier plaatsen kennelijk enz enz
Het is dit jammer zeg dat deze klant en Eneco zo uit elkaar moeten gaan......?
erg jammer ja, het gaat me niet eens om het geld, maar om het principe van hun fouten en dan word je zo behandeld
Ja dat is erg jammer!
Wacht verder nu even op een moderator die eea voor je kan checken en nader onderzoeken en belangrijker voor jou zaken met je kan afspreken.
Reputatie 7
Badge +6
@Ikwilvanenecoaf,

Spijtig om te vernemen over de situatie! Ik kan me voorstellen dat je het graag afgehandeld wilt hebben, want dit is niet fijn dat het gaat om storneren en incassokosten en dergelijke. Kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik alles na en help ik je verder.

Reageer