Opgezegd | Eneco Community
vraag

Opgezegd

Iemand heeft mijn contract, het elektriciteitsdeel, opgezegd. Ik kwam hier achter doordat ik een email kreeg met een uitnodiging voor een enquete in verband met deze opzegging.
Hoe kan het dat een ander mijn contract aanpast? Hier moet ik toch ergens een bevestiging voor geven?
En net zo belangrijk, hoe kan dit weer recht gezet worden.
Aan de Eneco-telefoon wordt ik verwezen naar de nieuwe leverancier, de nieuwe leverancier zegt wel een contract op mijn adres te hebben, maar ik ben niet eigenaar van dit contract en dus ben ik geen klant en kunnen ze niets voor me doen.
Dit wordt nog iets, die persoon die het nieuwe contract bij de Nuon heeft gaat mijn stroom niet betalen, denk ik.
Wordt ik dan binnenkort afgesloten? Krijg ik een deurwaarder over de vloer?
Ik ga denk ik meteen maar flink wat kaarsen kopen, of zal ik nu eerst koffie gaan zetten voor de deurwaarder, voordat het apparaat niet meer werkt?

Weet u en oplossing?

Henk van Kempen

16 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Henk,

Fijn dat we elkaar vandaag telefonisch hebben gesproken! Ik heb de verschillende nota's en afschrijvingen aan je toegelicht en we hebben afgesproken dat je de uitleg nog even op je laat inwerken. Inmiddels is de levering weer volledig bij ons ondergebracht en ontvang je voortaan overzichtelijk één nota per maand. Mocht je toch nog vragen hebben hoor ik het graag van je.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Zet in je instellingen goed dat je berichten privé wilt ontvangen en versturen. Anders dan lijkt het erop dat je bericht verstuurd word maar in werkelijkheid gebeurd er dan niets. Dit was bij mij ook het geval. Ik kon een bericht typen en op versturen drukken maar kreeg daarna een leeg venster zonder waarschuwing. Deze rechten pas je aan onder je profiel.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Henk,

Ik heb geen melding op mijn persoonlijke pagina/profiel ontvangen. Ook zie ik geen privébericht van je staan. Daarom heb ik nog geen contact met je opgenomen. Ik vraag je je telefoonnummer via een privébericht toe te sturen, zodat ik je kan bellen.

Groet,
Mike
Hallo Mike,

Het contract lijkt ondertussen hersteld, maar de financiele afronding is me nog kompleet onduidelijk.
Er is ondertussen ook een rekening gekomen van Stedin (Eneco services) met bedragen die ik op één na niet terug kan vinden op mijn bankafschriften.

Je hebt beloofd me te bellen om uit te leggen hoe het met de verschillende afrekeningen zit. Twee weken geleden heb ik hiervoor mijn telefoonnummer geplaatst op je persoonlijke pagina, is mijn geval zo ingewikkeld of heb je nog geen tijd gehad om het voor me uit te zoeken?

Groeten,
Henk
Reputatie 4
Badge +1
Beste Henk,

Eneco brengt namens de netbeheerder, Stedin in dit geval, de transportkosten in rekening. Niet iedere leverancier heeft namelijk de afspraak met Stedin om de transportkosten in rekening te brengen. Daarom hebben we deze apart bij je in rekening gebracht. Om je een toelichting te geven op de verschillende nota's, heb ik voorgesteld om telefonisch contact met elkaar te hebben.

Groet,
Mike
Ehhhhhhh....

nu begrijp ik het niet meer, in juni zat ik toch per ongeluk bij de Nuon, die leverde toen toch de stroom? Hoe kan het dan dat ik bij Eneco transportkosten betaal?

Groeten,

Henk
Reputatie 5
Badge +3
@Henk1954
Mike heeft nog geen gegevens van je ontvangen. Als je wilt dat Mike telefonisch contact opneemt over de gang van zaken rondom de onterechte overstap, heeft hij je telefoonnummer nodig. Als je op zijn naam klikt, kun je ervoor kiezen om hem een privébericht te sturen. Ik hoor graag of het lukt zo. Ik heb overigens het e-mailadres uit je bericht verwijderd, omdat dit persoonlijke informatie is.

We hebben je e-mail van 26 juni 2012 ontvangen. Momenteel is het erg druk en duurt het beantwoorden van de e-mails langer dan gebruikelijk is. Excuses voor het lange wachten. Ik heb je e-mail erbij gezocht en lees dat je je afvraagt waarom we 20 euro van je rekening hebben afgeschreven. We hebben 20 euro afgeschreven voor de transportkosten voor elektriciteit, voor de maand juni 2012.

Door de overname van energie door Nuon, brengen we de transportkosten (tijdelijk) apart in rekening. Voorheen zaten deze kosten in het reguliere termijnbedrag.

We zien graag je telefoonnummer en een tijdstip waarop je te bereiken bent tegemoet.

Groet, Kelly
Hoi Mike,

Ik heb het berichtje gestuurd naar  (woensdag 11 juli 2012 10:39 ) , het sturen van een prive bericht via de site lukt me zo te zien niet.
Kan je me ook informatie geven over Incident: 120626-001005 van 26-06, hier heb ik nog geen antwoord op mogen ontvangen.

Groeten,

Henk
Reputatie 4
Badge +1
Goed om te lezen dat het probleem nu bekend is bij Nuon en dat ze hierop actie ondernemen. Als je nog een inhoudelijke toelichting wenst op de verschillende nota's die je ontvangt en de afgeschreven bedragen, stuur me dan je telefoonnummer in een privébericht. Ik neem dan nog even contact met je op voor een toelichting hierop.

Groet,
Mike
Net nog even kontakt opgenomen met Nuon klantenservice, ze zeggen vorige week een verzoek bij Eneco te hebben ingediend om de hele zaak terug te draaien.
Ook nog even gevraagd hoe dit kon gebeuren. Volgens hen wordt nooit gecontroleerd of de opgegeven naam en het opgegeven adres bij elkaar horen.
De klant moet dit zelf in de gaten houden, je merkt toch vanzelf dat je een eindafrekening krijgt wat is dan het probleem?
Dus, heb je een hekel aan je buurman, zoek een leuk kontraktje voor hem uit..........

Ik blijf het vreemd vinden.
Ik hoop dat het nu opgelost wordt. Ik heb ondertussen twee eindafrekeningen voor stroom, een ongespecificeerd extra afgeschreven bedrag van 20 Euro, een boetebdrag van 50 Euro en een uurtje of zo bellen met de klantenservice.
Zucht.

Groeten,

Henk

Henk
Met verbazing zit ik hier even mee te lezen.
Het is toch van de gekke dat Henk1954 de dupe is van andermans fouten!
Henk1954, misschien zou je eens naar het juridisch loket toe kunnen stappen?
Want lijkt me dat dit niet zomaar kan op deze manier.

Groet, Marga
Reputatie 5
Badge +3
Beste Henk1954,

Dit is een vervelende situatie. De andere energieleverancier had u niet mogen aanmelden begrijp ik. Zoals mijn collega Mike heeft uitgelegd, kan de energieleverancier die je ten onrechte heeft aangemeld, de aanmelding ook weer annuleren zodat alles teruggedraaid wordt. Die werkwijze is gebruikelijk en bekend bij de andere leverancier. Als zij geen medewerking verlenen, melden we je graag weer bij ons aan. In beide gevallen komt de berekende boete te vervallen (mits de annulering vanuit de andere leverancier of je aanmelding bij ons wel binnen drie maanden na de foutieve overstap plaatsvindt).

De eindnota laten we niet vervallen. Je kunt de eindnota beschouwen als tussentijdse nota. Het verbruik dat we nu op de eindnota berekend hebben, brengen we niet meer in rekening op de eerstvolgende jaarnota. Als je wilt, is het mogelijk om hierover alsnog een betalingsregeling af te spreken.

Ik hoop dat je vooruit kunt met onze uitleg. Als je liever hebt dat ik hierover telefonisch nog een toelichting geef, laat het dan even aan mij weten.

Kelly
Beste Henk, Ik kan me goed indenken dat de overstap voor elektriciteit vragen bij je oproept. Vooral omdat ik begrijp uit je reactie dat je hier zelf geen toestemming voor hebt gegeven. Ik leg je graag uit dat Eneco geen controle mag/kan uitvoeren op een overstapverzoek dat een andere energieleverancier indient. Ik vermoed dat iemand anders zich heeft aangemeld bij Nuon en een verkeerd adres/huisnummer heeft doorgegeven. Het is overigens wel gebruikelijk wanneer een energieleverancier de energielevering overneemt en zoals in dit geval iemand anders de contractant is en niet op jouw adres woont, de overstap wordt geannuleerd door de betreffende leverancier. Je geeft aan dat de andere leverancier niets voor je kan doen. In dat geval bestaat ook de mogelijkheid dat we je opnieuw als klant voor elektriciteit aanmelden bij Eneco. We zeggen het contract dan op bij de andere energieleverancier. De tussenliggende periode, waarin de andere leverancier heeft geleverd, brengen we dan niet bij je in rekening. Als de andere leverancier de overstap annuleert óf als Eneco je weer opnieuw aanmeldt als klant voor elektriciteit, voorkom je eventuele consequenties wanneer de energienota bij de andere leverancier niet door de contractant wordt betaald. Groet, Mike

Hallo Mike,

Het probleem blijft natuurlijk dat ik ondertussen een boetebedrag heb moeten betalen voor het voortijdig beeindigen van het contract, ook is ondertussen de  eindafrekening van mijn bankrekening afgeschreven. Het moet toch mogelijk zijn dat de hele situatie teruggedraaid wordt, zodat ik ook weer mijn oude tarief krijg?
Wie had er moeten controleren of de beeindiging door de rechtmatige contracthouder was aangevraagd?
Zoals het nu staat heb ik het gevoel nergens terecht te kunnen om dit te regelen.

Groeten,

Henk van Kempen
Reputatie 5
Badge +3
Hallo berchris,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat we je niet als klant konden behouden. Ik hoop dat we je in de toekomst weer als klant van ons mogen verwelkomen.
Ben zo'n 40 jaar klant bij Eneco, maar nu overstroomd door aanbiedingen van andere leveranciers, heb ik besloten een contract voor één jaar vast af te sluiten, hetgeen mij een voordeel van € 300,-- oplevert. Vind dit toch wel een anz\ienlijk verschil, voor 1 jaar het proberen waard. 

Ben overigens niet ontevreden over de dienstverlening van Eneco
Reputatie 4
Badge +1
Beste Henk,

Ik kan me goed indenken dat de overstap voor elektriciteit vragen bij je oproept. Vooral omdat ik begrijp uit je reactie dat je hier zelf geen toestemming voor hebt gegeven. Ik leg je graag uit dat Eneco geen controle mag/kan uitvoeren op een overstapverzoek dat een andere energieleverancier indient. Ik vermoed dat iemand anders zich heeft aangemeld bij Nuon en een verkeerd adres/huisnummer heeft doorgegeven.

Het is overigens wel gebruikelijk wanneer een energieleverancier de energielevering overneemt en zoals in dit geval iemand anders de contractant is en niet op jouw adres woont, de overstap wordt geannuleerd door de betreffende leverancier. Je geeft aan dat de andere leverancier niets voor je kan doen. In dat geval bestaat ook de mogelijkheid dat we je opnieuw als klant voor elektriciteit aanmelden bij Eneco. We zeggen het contract dan op bij de andere energieleverancier. De tussenliggende periode, waarin de andere leverancier heeft geleverd, brengen we dan niet bij je in rekening.

Als de andere leverancier de overstap annuleert óf als Eneco je weer opnieuw aanmeldt als klant voor elektriciteit, voorkom je eventuele consequenties wanneer de energienota bij de andere leverancier niet door de contractant wordt betaald.

Groet,
Mike

Reageer