Leegstaand huis | Eneco Community
vraag

Leegstaand huis

• 18 mei 2016
  • 5 reacties
  • 2903 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
In augustus ga ik verhuizen, mijn koopwoning blijft dan noodgedwongen leeg. Hebben jullie een advies over het maandbedrag?

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @Sann,

Fijn je op ons forum te zien. In dergelijke situaties adviseren wij het zogenaamde leegstandstarief van 50 euro per maand als totaal voorschotbedrag voor gas en stroom. Zo blijven de kosten minimaal maar houd je wel de 'verplichte' levering actief op het adres waar je niet meer woonachtig bent. Zet je de levering toch stop terwijl je nog wel als eigenaar te boek staat, loop je kans te worden afgesloten door de netbeheerder. Waarschijnlijk was je hier al van op de hoogte gezien de vraagstelling.

Het bedrag blijft overigens een richtlijn, je bent uiteindelijk vrij om hier zelf over te beslissen. Wanneer het zover is adviseer ik je opnieuw contact op te nemen. In Mijn Eneco is het maandbedrag marginaal te verlagen.

Met vriendelijke groet,

Rodney
Dag Rodney,

bedankt voor de snelle reactie. Ik zal tegen de tijd dat het zover is via Mijn Eneco het maandbedrag aanpassen.

Is het overigens wel mogelijk om op mijn nieuwe adres een nieuw contract aan te gaan? Ik wil het contract van mijn oude woning niet meenemen.
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Sann,

De aanpassing van het huidige maandbedrag naar 50 euro zal via Mijn Eneco niet lukken. Vandaar mijn advies hier telefonisch contact over op te nemen. Ik heb een gratis nummer voor je. Hier kun je ook gelijk de vraag betreft jouw huidige contract stellen. Blijft de contractant wel hetzelfde? Ik vraag dit omdat er momenteel nog een vierjarig contract loopt tot januari 2019. Wellicht kun je alvast informeren wat tegen die tijd de mogelijkheden zijn, zo weet je tijdig waar je aan toe bent. Het nummer is 0800 0062.

Succes en ook met de verhuizing alvast natuurlijk! 😉
Dag Rodney,
bedankt voor de informatie en het telefoonnummer.
Ik zal me telefonisch laten informeren over wat het beste is in deze situatie.
Hoi eneco

In begin augustus ben ik uit mijn huis gegaan en heeft zelfs de woningbouw de meterstanden doorgegeven, doordat ik maar niets hoorde heb ik nu 4 weken geleden een mail gestuurd maar helaas niets gehoord, tot nu toe nog steeds niks, maar de rekening blijft wel doorlopen, de nieuwe bewoners betalen nu bij jullie stroom maar ik dus ook, in september heb ik mijn jaarnota gehad zelfs die werd geschat, ik begrijp er nu niets van, jullie willen nu van 2 bewoners stroomkosten, ik die het heeft doorgegeven en nu dus met een achterstand zit die niet eens nodig is, ik ben verhuist naar het buitenland dus liet een leeg huis achter, kunt u voor mij achterhalen hoe dit zit

Reageer