Kwaliteit klantenservice | Eneco Community

Kwaliteit klantenservice

• 10 april 2019
  • 2 reacties
  • 294 Bekeken

Vorige maand contract opgezegd, voor eind April, wegens overlijden bewoner.
Vandaag post, contract is opgezegd voor eind maart.
Maar even bellen om dit te corrigeren.
Door medewerkster 2 x in de wacht gezet voor overleg, wist zelf niet hoe te handelen.
Uitkomst nieuw contract afsluiten. Dit is te belachelijk voor woorden Eneco maakt een fout en ik moet een nieuw contract afsluiten. Mijn standpunt is, Eneco maakt een fout en moet dit dan ook maar oplossen. Duidelijk gemaakt dat ik hiermee niet akkoord ga. Medewerkster verbolgen en vertelde mij dat ik geen partij ben in deze. Partner of kinderen moeten dit regelen. En als die er niet zijn? Moet onze Lieve Heer dit regelen. Na het vragen van de naam van de medewerkster werd de verbinding verbroken. Hoe is het mogelijk. Weer gebeld andere medewerkster, vertelde ook dat een nieuw contract de enige optie is. Ja dan sta je voor het blok. Het contract moet bevestigd worden door diverse malen met ja te worden beantwoord. Als eerste kreeg ik te horen dat ik welkom geheten wordt als klant bij Eneco en dat zij mij hiervoor bedanken. Als dit niet zo serieus is was deze vertoning misschien om te lachen.
Nog wel even doorgegeven dat dit contract maar tot 30 april is. Geen punt, er wordt gelijk melding van gemaakt.De Mail komt er aan.
En ja hoor de mail is er, en wat is de einddatum? vaste looptijd tot 9 april 2020.
Maar weer gebeld. Gelukkig gaat dit goed en heb ik de bevestiging voor de einddatum.
Al met al een trieste vertoning van de klantenservice.
Zo, ik heb het van mij afgeschreven en ben er klaar mee.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @Nevado,

Bedankt voor het delen van je ervaring en uiteraard onze excuses voor deze gang van zaken. Ook gecondoleerd met het verlies van de bewoner.

Het contract had in eerste instantie nooit zo vroeg beëindigd moeten worden. In sommige gevallen is het niet meer mogelijk deze annulering terug te draaien en is de enige oplossing een nieuw contract afsluiten. Dit klinkt en is niet ideaal, maar zo voorkomen wij wel dat de levering niet wordt afgesloten.

Aan de hand van jouw verhaal durf ik niet te zeggen wat en of het is misgegaan bij de einddatum van het nieuwe contract. Bij het afsluiten van een nieuw contract kunnen wij pas later een einddatum verwerken, wat betekent dat deze niet wordt opgenomen in de contractbevestiging. Vandaar het bericht dat de looptijd tot 9 april 2020 is.

Mochten wij hierin nog iets voor je kunnen betekenen, dan lezen we het graag terug. Hiervoor wil ik je wel vragen het klantnummer in je profiel te verwerken.

Alvast bedankt en een prettig weekend toegewenst.

Groet, Denise
Denise bedankt voor je reactie,

Ik begrijp van je dat de looptijd van het contract bij afsluiten niet direct te wijzigen is. Vind ik het toch vreemd dat ik het contract afsluit op 10 april, maar op 12 april een contract krijg met vaste eindtijd nu op 10 april 2020. Ik hoop dat het goed gaat met de echte opzegdatum 30 april 2019 zoals bevestigd door je collega.

Gr Hans

Reageer