Is mijn opzegging/verhuizing goed verwerkt? | Eneco Community
vraag

Is mijn opzegging/verhuizing goed verwerkt?

Geachte mevrouw/meneer,

Enkele weken geleden heb ik mijn contract met eneco opgezegd in verband met een verhuizing.
Ik ga inwonen bij mijn vriend, die al een eneco aansluiting heeft. Omdat de reden in mijn brief niet duidelijk genoeg was heb ik telefonisch contact opgenomen met een van uw medewerkers en na de uitleg over de situatie waarin ik dus verhuis naar een adres met eneco aansluiting was mijn opzegging rond.
Ik heb hier alleen geen bevestiging van gehad en ook op mijn eneco kan ik er niet achter komen of mijn opzegging daadwerkelijk goed verwerkt is.

Graag ontvang ik een bevestiging dat mijn opzegging rond is en ik geen stroom meer zal ontvangen op mijn oude adres per 29 april.
Met vriendelijke groet,

Marieke Klijnsmit

11 Reacties

Foute, inmiddels nieuw topic gestart
Reputatie 4
Badge +1
Hallo missrieke1985,

Ja, dat heeft een administratieve oorzaak. Voor een aantal producten versturen we berichten naar de netbeheerder over de opzegging. Voor het huurapparaat bijvoorbeeld niet. Dat deel is dan ook niet meer zichtbaar in je termijnbedrag, waardoor deze lager uitvalt dan je gewend bent. Dit betekent verder niks :)

Groet,
Mike
Wat fijn dat het zo makkelijk is opgelost!

Nog een vraagje, bij mijn termijnbedrag staat nu ineens een bedrag van rond de 70 euro, dit was 110. Heeft dit een reden?
Makkelijk hè dat forum!
Weer perfect opgelost.
Bij huurwoningen is beëindiging soms inderdaad lastig. 
Reputatie 4
Badge +1
Hoi missrieke1985,

Ik heb de verhuisdatum aangepast. Je kunt de eindmeterstanden via een privébericht aan mij doorgeven. Als ik deze standen ontvang, maak ik de opzegging verder in orde.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Vraag even of de huurbaas wil tekenen voor en papiertje waarop jij de eindstanden hebt opgeschreven. Neem direct een foto van de meterstanden. Is dat een oplossing?
Hoi Mike,

Ik ben al een tijdje geleden vertrokken uit het huis, maar de sleutel lever ik morgen in.
Ik heb in principe pas opgezegd per 1 mei, maar omdat ik er niet meer woon zal ik er dus ook geen electriciteit of gas meer verbruiken
en wilde ik morgen de sleutel dus al inleveren. 
Ik zou dus nu al de meterstanden kunnen doorgeven.
Want wat als mijn huidige huurbaas de woning alweer verhuurd voor 29 april? Dan betaal ik voor de stroom en gas van de nieuwe huurder denk ik..?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo missrieke1985,

Ik zie dat we je opzegging hebben ontvangen. Dit heb je telefonisch aan ons doorgegeven. Ik zie dat we het contract beëindigen per 29 april 2013. Omdat ik lees dat je al uit de woning bent vertrokken, berust de einddatum misschien op een misverstand. Daarom vraag ik je te bevestigen of de datum van 29 april 2013 klopt.

Omdat we je opzegging per 29 april 2013 hebben verwerkt, heb je nog geen meterstandenkaart ontvangen. Deze versturen we namelijk pas 5 dagen voor de opzegdatum.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groet,
Mike
dat mag ik aannemen ja... Vandaar mijn vraag. Ik ben het huis al uit, dus zou mijn meterstanden graag zo snel mogelijk doorgeven.
Reputatie 6
Badge +1
Maar ik neem toch aan dat, als je opzegt, je o een bevestiging per post of per mail krijgt, per welke datum het contract is beëindig. Of mis ik nu iets?
Gewoon de standen noteren en controleren of de eindafrekening dezelfde standen heeft.
Vroeger werden de verbruiksmeters verzegeld/afgesloten, dat gebeurt heden ten dage niet meer. 

Reageer