Hoe geef ik mijn verhuzing door | Eneco Community
beantwoord

Hoe geef ik mijn verhuzing door

• 28 februari 2014
  • 3 reacties
  • 432 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Hallo,

Ik ga van mijn huurhuis, verhuizen naar een koophuis. Ik heb een contract met jullie voor electriciteit. Mijn warmte wordt geleverd door Energiek Energie (helaas). Wij hebben dan ook geen gas.

In ons nieuwe huisje hebben wij wel gas. Mijn vraag is, hoe moet ik dit gaan aanpakken? Ik geef een adreswijziging door (let op, ze zijn het huis nu aan het bouwen), maar ik wil mijn electra nog wel even bewaren in mijn huurhuis omdat wij natuurlijk moeten klussen in het nieuwe koophuis (die nogmaals vanaf de grond af gebouwd wordt) Moet ik dan een nieuw contract afsluiten voor het nieuwe adres? En kan ik dan mijn oude contract van mijn huidige huurhuis opzeggen? Of kan ik deze meeverhuizen naar het nieuwe adres, maar dan wel de garantie hebben dat ik voor een maand ofzo in beide huizen electriciteit hebt?

Met vriendelijke groet,

D. Kirmit
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 3 maart 2014, 10:25

Hoi KirmitD, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! Als je weet vanaf welke datum je gas en elektriciteit nodig hebt op je nieuwe adres, kun je dit via onze website of telefonisch (0900-0201) aanvragen. Je huidige overeenkomst voor elektriciteit kun je gewoon meeverhuizen, deze is dan tot het moment dat je je oude adres opzegt, gewoon van kracht op twee adressen. Je hoeft dus geen vrees te hebben dat je in een van beider huizen zonder elektriciteit komt te zitten. Ik hoop dat het duidelijk voor je is en wens je heel veel succes in de komende spannende (klus)periode. Groet Martijn
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi KirmitD, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! Als je weet vanaf welke datum je gas en elektriciteit nodig hebt op je nieuwe adres, kun je dit via onze website of telefonisch (0900-0201) aanvragen. Je huidige overeenkomst voor elektriciteit kun je gewoon meeverhuizen, deze is dan tot het moment dat je je oude adres opzegt, gewoon van kracht op twee adressen. Je hoeft dus geen vrees te hebben dat je in een van beider huizen zonder elektriciteit komt te zitten. Ik hoop dat het duidelijk voor je is en wens je heel veel succes in de komende spannende (klus)periode. Groet Martijn
Hallo Martijn,

Bedankt voor je antwoord!

Helemaal goed, ik zat er gewoon heel erg aan te twijfelen omdat ik in mijn huurhuis geen warmtelevering van Eneco heb. Maar deze twijfel is gelulkkig weggenomen.
Krijg ik dan wel een afrekening van het oude huis?

Bedankt, en het klussen gaat zeker lukken!, eerst moet het huis opgeleverd worden, het wachten is het vervelendst ;-)

Gr

Den
Reputatie 4
Badge
Hoi KirmitD, geen dank uiteraard. En je krijgt gewoon een eindafrekening voor je oude woning. Die komt binnen vier weken nadat je je hebt afgemeld. En succes met het wachten 😉 Groet Martijn

Reageer