Eneco overzetten op andere naam | Eneco Community
beantwoord

Eneco overzetten op andere naam

• 9 december 2014
  • 9 reacties
  • 7930 Bekeken

Hier zal vast al eerder een topic over zijn geweest, maar kan het niet vinden.

Ik wil mijn Eneco overzetten op de naam van mijn huisgenoot. Hoe werkt dit?
Ik heb geprobeerd dit zelf via internet te wijzigen, maar dit lukt niet.

Groet, Anneloes
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 10 december 2014, 10:32

Beste Anneloesco,

Hartelijk bedankt voor je vraag op ons forum. Er bestaat inderdaad nog weleens onduidelijkheid over. Een contract is namelijk naamsgebonden en kan niet zomaar worden overgezet. Aangezien het contract nu op jouw naam staat, zal deze beëindigd moeten worden. Jij krijgt dan ook een eindnota. Je huisgenoot adviseer ik dan zelf contact met ons op te nemen om een nieuwe overeenkomst op zijn naam af te sluiten. Is mijn uitleg zo duidelijk voor je? Als je nog vragen hebt of als ik je kan helpen bij het beëindigen van het contract, laat het me dan gerust weten.

Groet Martijn
Bekijk origineel

9 Reacties

Hoi Anneloes,

Voor zo ver ik weet is dat hier nog niet eerder langs gekomen!

Morgen zal er wel een moderator reageren en aangeven hoe het e.e.a. geregeld zal/moet worden.

Komt goed!
Bedankt voor de snelle reactie. Ik hoor graag van u.

(bij andere aanbieders van internet, bellen etc heb ik hiervoor een contractovernameformulier gebruikt, heeft Eneco ook zoiets?)

Groet, Anneloes
Reputatie 4
Badge
Beste Anneloesco,

Hartelijk bedankt voor je vraag op ons forum. Er bestaat inderdaad nog weleens onduidelijkheid over. Een contract is namelijk naamsgebonden en kan niet zomaar worden overgezet. Aangezien het contract nu op jouw naam staat, zal deze beëindigd moeten worden. Jij krijgt dan ook een eindnota. Je huisgenoot adviseer ik dan zelf contact met ons op te nemen om een nieuwe overeenkomst op zijn naam af te sluiten. Is mijn uitleg zo duidelijk voor je? Als je nog vragen hebt of als ik je kan helpen bij het beëindigen van het contract, laat het me dan gerust weten.

Groet Martijn
Beste Martijn,

Erg bedankt voor je bericht. Dit heb ik namelijk niet kunnen vinden op de website. Ik zie dat ik voor het opzeggen zou moeten bellen. Als jij dit voor mij zou kunnen regelen zonder te bellen zou dat heel fijn zijn.

Ik hoor het graag aangezien het al 18.00 geweest is en ik dus niet meer kan bellen.

Groet Anneloes
Hoi Anneloes,

Eneco moet dus een eind nota opmaken heeft Martijn je uitgelegd.
Ik zou hier in jouw topic meteen de opnamedatum en de standen van de meters opgeven dan kan hij de trein in beweging zetten.
Fijn!

De meterstanden:
Gas: 46286 (m3)
Elektra: 18659 (Kwh)

Opnamedatum: vandaag, 10 december 2014

Alvast bedankt!
Daar zal Martijn mee aan de slag kunnen. Maar houdt je wel in de gaten dat de andere persoon zich persoonlijk moet aanmelden.
En dan pas blijven jullie verzekerd van energie-levering.
De andere persoon gaat zich inderdaad opnieuw aanmelden. Bedankt!
Hoi Anneloes,

Perfect, dan moet Martijn het zo verder voor jullie kunnen afronden.
Even morgen op zijn reactie dus afwachten.

Reageer