Discussieer mee: als ik verhuis, verhuist Eneco mee! | Eneco Community

Discussieer mee: als ik verhuis, verhuist Eneco mee!

Reputatie 3
In de nieuwsbrief van mei volgt alweer de tweede stelling. Zin om mee te praten op de community? We vinden het leuk om je mening te horen!

De stelling: als ik verhuis, verhuist Eneco mee!

Groet, Kimberly

14 Reacties

Badge
Ik ben in december afgelopen jaar verhuist. Met één telefoontje was alles geregeld, eerst was ik van plan om naar een andere leverancier te gaan, maar de klantenservice van Eneco beloofde mij 100 euro korting op de komende jaar afrekening, ook omdat ik al bijna 25 jaar bij Eneco zat, dus daar hoop ik dan maar op :)
De verhuizing is overigens goed gegaan, meterstanden oude huis en nieuwe huis meteen doorgegeven en de afrekening van het oude adres was in orde.
Op het nieuwe adres betaal ik het maandelijkse voorschot gelijk aan die van de vorige bewoners, maar aangezien ik maandelijks de meterstanden opneem en ik zuinig om ga met de energie denk ik dat ik wel een mooi bedrag terug krijg 😃
Dat heb ik wel gedaan. Maar wat ik wel erg jammer vind is dat er meer tijd en energie wordt gestoken in het werven van nieuwe klanten dan het behouden van bestaande klanten. Maar dat is niet alleen bij jullie zo helaas.
Reputatie 4
Badge
Oké, dan laat ik het nu even. Als ik je tegen 1 juli toch nog kan helpen, laat het me dan gerust weten. Veel woongeluk op je nieuwe adres.

Groet Martijn
Hallo Martijn,
De afmelding van ons oude huis zal rond 01 juli gebeuren, dan is pas de overdracht naar onze kopers.
Ik heb al telefonisch contact met Eneco gehad en ik zal direct na de overdracht de meterstanden doorgeven.
Reputatie 3
Badge +1
Als ik mijn huidige contract mee kan nemen, prima!
Eigenlijk zou het altijd zo moeten zijn, als je gaat verhuizen, dat de nieuwe eigenaar kan kiezen tussen energie van bedrijf dat al binnen komt of van je eigen energie maatschappij. Is ook stuk makkelijker als dat direct zo geregeld kan worden.
Reputatie 4
Badge
Beste Reijgersberg,

Dat is bijzonder vervelend natuurlijk, excuses. Ik zie dat je momenteel bent aangemeld op twee adressen, dus met je nieuwe adres is het gelukkig goed gegaan, de standen hiervoor zijn ook goed verwerkt. Ik begrijp dat je dus inmiddels afgemeld moet worden voor je oude adres. Per welke datum? En wat zijn de eindstanden? Dan maak ik het uiteraard graag voor je in orde. Bedankt alvast.

Groet Martijn
Ik PROBEER via hun site aan Eneco door te geven dat ik ga verhuizen en bij Eneco wil blijven, echter ik kom niet verder dan de melding "OEPS we hebben de wind tegen of zo iets....", bij het willen invullen van de meterstanden van het nieuwe adres. Ik heb via contact een mail gestuurd met de meterstanden, maar geen antwoord, wel een herinneringskaartje in de bus.
Reputatie 6
Badge +1

De stelling: als ik verhuis, verhuist Eneco mee!

Groet, Kimberly

Zolang ik nog een contract heb met Eneco wel. Als ik contracs vrij ben, dan weet ik het nog niet.
1 telefoontje past je maandbedrag aan, de energiemaatschapij gaat er van uit dat als je verhuisd dat je ongeveer even veel verwarmt als de vorige bewoner, maarja als jij thuiswerk doet met een zware PC terwijl de ander nooit thuis was verschilt dat wel, als je weet dat je graag hoog stookt of veel elektra verbruikt moet je dat gewoon aanpassen 1 of 2 maand na de verhuizing
Ik moest nl 1000 euro bijbetalen!! Terwijl ik in dezelfde straat geen huurwoning meer had maar er 1 heb gekocht. Hetzelfde huis maar een ander maandbedrag!!!!!! Terwijl ik heb verzocht ALLES mee te nemen dus ook hetzelfde maandbedrag! !! Zeker een actiepunt voor eneco!

Dat gaat altijd zo, maar 1 ding begrijp ik niet. Je moest 1000 eur bijbetalen. Controleer je de maandlasten dan niet. Je had wanneer je dit in de gaten had dit zo binnen mijn eneco of via klantenservice aan kunnen passen.

Het is nog altijd de verantwoording van de klant
Het mee verhuizen van Eneco naar een nieuw adres is op zich handig maar jullie vergeten erbij te vermelden dat er op het nieuwe adres gebeld moet worden met eneco om je maandelijkse bijdrage aan eneco te verhogen doe je dat niet dan wordt je teruggezet op de laatste betaling van de vorige eigenaar van de woning. Ik moest nl 1000 euro bijbetalen!! Terwijl ik in dezelfde straat geen huurwoning meer had maar er 1 heb gekocht. Hetzelfde huis maar een ander maandbedrag!!!!!! Terwijl ik heb verzocht ALLES mee te nemen dus ook hetzelfde maandbedrag! !! Zeker een actiepunt voor eneco!
zolang je ook de keuze krijgt of je het oude contract wil houden of een nieuwe van de zelfde looptijd wil hebben dan lijkt het me prima, ik ben verhuisd en toen is mijn oude contract mee gegaan, deze was echter een stuk duurder dan huidige prijzen, had dus beter kunnen opzeggen en tijdelijk ergens anders heen kunnen gaan,
moet wel zeggen dat met de slimme meters het niet moeten doorgeven van meterstanden een ontzettend voordeel is ten opzichte van elk jaar moeten invullen
Reputatie 7
Badge +7
dan droom ik ook ff mee :$

bij verhuizen en klant van Eneco blijven.
een beter cq voordeliger contract.
Badge +5
Als dat zou kunnen, compleet ontzorgen zodat je aandacht kunt hebben voor wat echt belangrijk is. Je gezin en huisraad verhuizen en niet de zorg over controle van de Eneco communicatie.
Dus ook echt alles van adres, meterstanden, contract, aangepast verbruik indien nodig, Toon, service contract ketel, facturering en voortgangsrapportage door één contactpersoon en evaluatie.
Wellicht begin ik nu te dromen .... ?

Reageer