Contract meenemen bij verhuizing | Eneco Community

Contract meenemen bij verhuizing

• 23 juni 2012
  • 7 reacties
  • 2166 Bekeken

Hallo,

Ik ga verhuizen naar een huis in Leiden met stadsverwarming. Ik zit nog 1,5 jaar vast aan mijn contract met gas en licht. Het is voor mij dus niet mogelijk om mijn contract voort te zetten bij Eneco of bieden jullie dit inmiddels ook aan? Heeft dit voor mij nog consequenties. Toen ik het contract afsloot is mij verteld dat wanneer ik een contract niet mee kan nemen ik er kosteloos van af kom. Is dit zo?
Ik heb hierover vorige week ook een mail gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Hopelijk kunnen jullie mijn vraag spoedig beantwoorden want krijg volgende week al de sleutel.

Mvg

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste Anneloes2010,

Allereerst heet ik je van harte welkom op ons forum! Ik heb de titel van je bericht aangepast zodat het ook makkelijk te vinden is voor andere gebruikers die hierover een vraag hebben.

Je kunt het contract voor gas met ons kosteloos beëindigen. We begrijpen dat je dat contract niet kan meenemen naar je nieuwe woning omdat je daar geen gas meer gaat gebruiken. Wel hopen we dat je het contract voor elektriciteit meeneemt naar het nieuwe adres. Dit contract kan je niet kosteloos opzeggen. Wil je de verhuizing nog even aan ons doorgeven als je dat nog niet gedaan hebt? Dit kan telefonisch via onze Klantenservice op 0900 - 0201 (€ 0,10 cent per minuut), of via onze website.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is, als je ergens nog hulp bij nodig hebt kan je dat gerust laten weten! Ik wens je alvast succes bij het verhuizen en veel geluk in de nieuwe woning!

Groet, Kelly
Via de link"onze website" staat nergens hoe je je aansluiting kan afmelden als er sprake is van enkel en alleen een adres opzeggen.
Reputatie 4
Badge
Beste J.E.N. Ploeger,

Goede vraag, maar een afmelding is alleen telefonisch (of via Facebook, Twitter en Whatsapp) mogelijk. Dat loopt dus niet via de website. Ik reken erop dat je er zo uitkomt.

Groet Martijn
Beste Martijn,

Ik had gehoopt dat dat dit soort praktijken anno 2016 zouden zijn afgelopen. Schandalig dat het moeilijk wordt gemaakt om op te zeggen. Daarnaast zit je als consument meteen in bewijsnood als er iets misgaat en Eneco botweg contact ontkent. Daarnaast is het best moeilijk om sluitend telefonisch meterstanden door te geven met een foto.

Het is duidelijk dat je niet bij Eneco moet zijn, zodra ik vandaag hopelijk mijn opzegging er door heb zal ik ook nooit meer terugkomen bij Eneco. Als je in je eigen product en bedrijf zou geloven zijn deze maatregelen niet nodig.

Groet Clemens
Reputatie 7
Badge +6
Beste C.F. van Veen,

Je kan via diverse manieren opzeggen bij ons en dat kost je hooguit een minuutje van je tijd. Als er dingen misgaan kunnen we daar altijd naar kijken voor je. Kan ik je ergens mee helpen?

Groet,

Folkert
Hoe zit het als je contract nog loopt en je gaat bij iemand inwonen voor de einddatum van het contract? Ik neem aan dat je dan kostenloos kunt opzeggen? Hoe vind deze opzegging plaats?
Hoe zit het als je contract nog loopt en je gaat bij iemand inwonen voor de einddatum van het contract? Ik neem aan dat je dan kostenloos kunt opzeggen? Hoe vind deze opzegging plaats?

Ik ben bang van niet!
Zie eerdere voorbeelden hier op het forum.

Opzeggen kan je gewoon hier in dit topic doen.

Reageer