adres woning | Eneco Community
vraag

adres woning

• 2 december 2015
  • 16 reacties
  • 291 Bekeken

Badge
Al 5 jaar probeer ik de eneco te vertellen dat het nummer waarop zij zeggen dat ik woon niet bestaat. Ik krijg dit echter niet aan het verstand en ze hebben er nu een postadres van gemaakt. Ik zou wel eindelijk eens willen zien dat alles goed geregeld wordt en niet dat ik gas geleverd krijg op een adres dat niet bestaat. Hoe kan dit nu eindelijk eens opgelost worden?

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste T.J.C Nuijen,

Welkom op de community, wanneer de gemeente een straatnaam aanpast of de huisnummers in een straat omnummert, dan wordt dit gewijzigd in het Kadaster. Ook wordt er een melding gedaan bij de netbeheerder. De netbeheerder past de wijzigingen in hun systeem toe en vervolgens wordt dit aan de leverancier doorgegeven. Tot op heden hebben we een dergelijke melding niet ontvangen.

Groet, Folkert
Badge
Dit is al ruim 20 jaar geleden gebeurd voordat er uberhaupt sprake was van stedin. Eneco weigert het aan te passen omdat het bij stedin zo staat. En ook Stedin weigert het aan te passen. Misschien maar eens laten escaleren. Ik woon op 41 en het geen meter, dan hoef ik toch ook geen rekening te betalen? en nummer 43 kunnen ze niet afsluiten want die bestaat niet. Ik ben het zo zat.
Reputatie 4
Badge +4
@T.J.C. Nuijen,

Ik kan me voorstellen dat je het huisnummer graag aangepast ziet. Zoals mijn collega aangeeft kunnen wij deze wijziging pas doorvoeren zodra het huisnummer in het kadaster is gewijzigd en de netbeheerder dit aan ons doorgeeft. Ik adviseer je om dit bij Stedin te melden.
Badge
Al gedaan, maar ze weigeren dit.
Badge
Ik heb een koopacte op het goede adres een uittreksel uit het kadaster en nog wordt er niets gedaan. Schandalig is het. Maar als ik niet betaal staan jullie wel bij mij op de stoep terwijl ik officieel niet eens een aansluiting heb. Waarom dan betalen?
Ik heb een koopacte op het goede adres een uittreksel uit het kadaster en nog wordt er niets gedaan. Schandalig is het. Maar als ik niet betaal staan jullie wel bij mij op de stoep terwijl ik officieel niet eens een aansluiting heb. Waarom dan betalen?

Als ik Folkert z'n reactie lees, dan is het ook een fout in de:

http://www.basisregistratiesienm.nl/basisregistraties/adressen-en-gebouwen

Dus zou je niet de Gemeente ook moeten inschakelen?
Badge
Daar staat alles goed geregistreerd. nr. 43 bestaat niet eens. De gemeente heeft dat nummer al meer dan 20 jaar geleden laten vallen. Er is toen 1 meter weggehaald, alleen is het nummer waar hij weg gehaald is verkeerd geregistreerd. Stedin en daarbij ook Eneco weigeren hun fout aan te passen. Helaas. Ik merk ook hier dat het een eindeloze discussie is, en heb andere dingen om mijn energie in te steken. Ik ga gewoon een aansluiting aanvragen op nr. 41 en kijken hoe ze het op gaan lossen. Kost hun ook een keer energie.
Tja als de basis goed is en zij dienen wettelijk daarmede gelijk te lopen en ze passen het niet aan, tja .....
Badge
Dat is nu juist het probleem,inderdaad tja.....
Dat is nu juist het probleem,inderdaad tja.....

Maar je ging een aansluiting aanvragen, hoe is het daar nu mee??
Badge
Dan mag ik even 1900 euro betalen voor de aansluiting, fijn he
Dat schiet niet op zeg.....
Badge
Ik heb stedin nu een uittreksel gestuurd van het kadaster. Kijken of ze bereid zijn om nu een keer wat te doen.
Badge +5
Ik heb stedin nu een uittreksel gestuurd van het kadaster. Kijken of ze bereid zijn om nu een keer wat te doen.

Is een mooi onderwerp voor Kanniewaarzijn of Radar. Daar al aan gedacht of Klachtenkompas?

Heel goed, want dat is de basis.
Ook een goeie tip van @Yobotje; zeker wat Kannietwaar zijn betreft.
Badge

Is een mooi onderwerp voor Kanniewaarzijn of Radar. Daar al aan gedacht of Klachtenkompas?

Nee nog niet aan gedacht, maar als dit niet lukt ga ik dat inderdaad maar eens doen. 5 jaar vind ik wel genoeg.

Reageer