2 Klantnummers tot aan verhuizing | Eneco Community
vraag

2 Klantnummers tot aan verhuizing

• 17 december 2012
  • 9 reacties
  • 847 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Voor mijn nieuwbouwoning heeft de projectontwikkelaar een contract op mijn naam aangevraagd bij Eneco. Ik zit in mijn huidige woning ook bij Eneco, en heb dus 2 klantnummers, en betaal dus voor 2 adressen elke maand voorshotbedrag.

Eind januari wil ik verhuizen naar de nieuwe woning. Hoe kan ik dit het beste doen zodat de overgang het beste gaat?

9 Reacties

Reputatie 3
Badge
Wanneer je belt, kunnen medewerkers je het beste van dienst zijn. Ze zullen mogelijk enkele vragen voor je hebben. Berichtjes op dit forum kunnen ook, je zult dan mogelijk via een Prive Bericht nog wat moeten doorgeven.

Zowiezo moet je de eindstand opnemen van je oude woning. Wanneer er nieuwe mensen in gaan moet je zorgen dat die (welke aanbieder ze ook gaan kiezen) deze meterstanden ook gebruiken. Toch moderators? Dit kan je dan doorgeven bij je netbeheerder. Staat je oude huis een tijd leeg, dan weet ik niet hoe het precies gaat.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Eneko,

Bedankt voor je bericht. Ik heb de titel wat aangepast zodat het voor iedereen snel duidelijk is waar je vraag over gaat.

Ik adviseer je om minimaal 2 weken voor de verhuizing contact met ons op te nemen via 0900-0201. Je kunt de verhuizing ook via onze website doorgeven.

Als de verhuizing verwerkt is ontvang je van ons verhuismeterstandenkaarten, voor het doorgeven van de oude en nieuwe meternummmers. Voor de oude woning ontvang je na 4 tot 6 weken een eindnota.

Is dit duidelijk zo?

@Jeroen, als vertrekkende bewoner neem je zelf de meterstanden op en die geef je via de verhuismeterstandenkaart door. De nieuwe bewoners noteren de beginstanden als ze de woning betrekken. Meestal neemt een makelaar of verhurende partij de standen ook op.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Dus een klein verschil als een huis lang leeg zou staan is voor de netbeheerder en jullie geen probleem?
Beste Eneko,

Bedankt voor je bericht. Ik heb de titel wat aangepast zodat het voor iedereen snel duidelijk is waar je vraag over gaat.

Ik adviseer je om minimaal 2 weken voor de verhuizing contact met ons op te nemen via 0900-0201. Je kunt de verhuizing ook via https://%22http://thuis.eneco.nl/klantenservice/direct-regelen/verhuisservice/%22 doorgeven.

Als de verhuizing verwerkt is ontvang je van ons verhuismeterstandenkaarten, voor het doorgeven van de oude en nieuwe meternummmers. Voor de oude woning ontvang je na 4 tot 6 weken een eindnota.

Is dit duidelijk zo?

Groet, Kelly

Dat is inderdaad het standaard verhuisverhaal, en dat is duidelijk, maar het is toch iets anders als een normale verhuizing toch?

Ik initieer vanuit mijn oude woning de verhuizing, hoe gaat het dan met mijn nieuwe klantnummer van mijn nieuwbouwwoning en de al betaalde voorschotbedragen?
Gaat dit dat over op mijn oude klantnummer?
Reputatie 5
Badge +3
@EneKo,

De procedure is gewoon hetzelfde. Voor de nieuwe woning heb je al een contract op je eigen naam gaf je aan. Dan hoef je daar niets meer voor te regelen. Je geeft dus alleen de vertrekdatum van de oude woning door, dan ontvang je daar een verhuismeterstandenkaart voor. In mijn vorige bericht gaf ik aan dat je ook voor de nieuwe woning een verhuismeterstandenkaart krijgt, maar ik zag over het hoofd dat het contract daar al op je eigen naam staat. Voor de nieuwe woning hoeft dus niet meer geregeld te worden.

De betaalde voorschotten voor de oude en de nieuwe woning hebben niets met elkaar te maken. Je betaalt nu voorschotten voor de woning die je straks verlaat. Die voorschotten worden verrekend op de eindnota. Na verrekening krijg je mogelijk nog een bedrag terug of er ontstaat een bijbetaling. De voorschotten die je aan het betalen bent al voor de nieuwe woning, worden verrekend op de eerste jaarnota die je voor dat adres ontvangt.

Hoop dat het zo inzichtelijker is voor je. Mijn advies is om minimaal 2 weken van te voren even met ons te bellen, zodat alle zaken/vragen gelijk besproken kunnen worden. '

Groet,
Kelly
@EneKo,

De procedure is gewoon hetzelfde. Voor de nieuwe woning heb je al een contract op je eigen naam gaf je aan. Dan hoef je daar niets meer voor te regelen. Je geeft dus alleen de vertrekdatum van de oude woning door, dan ontvang je daar een verhuismeterstandenkaart voor. In mijn vorige bericht gaf ik aan dat je ook voor de nieuwe woning een verhuismeterstandenkaart krijgt, maar ik zag over het hoofd dat het contract daar al op je eigen naam staat. Voor de nieuwe woning hoeft dus niet meer geregeld te worden.

Ik wil nu de verhuizing adminstratief in gang gaan zetten door op mijn oude adres en klantnummer via internet de verhuizing door te geven naar mijn nieuwe adres waar ik zoals gezegd ook een klantnummer heb,

Ziet eneco dat ik dezelfde persoon ben en ga ik op 1 klantnummer verder na de verhuizing?
Reputatie 5
Badge +3
Hallo EneKo,

Je kunt geen 'doorverhuizing' in gang zetten want er is immers al een overeenkomst voor je nieuwe woning. Kun je mij aangeven tot wanneer je van de huidige/oude woning gebruik maakt? Dan verwerk ik de opzegging voor je. Na de verhuizing geldt dan alleen het recente klantnummer, voor de nieuwe woning.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen,
Een beetje een late reactie van mijn kant (sorry!!) maar wat bedoel je precies met je vraag? Als een woning leeg staat maar al wel actieve energieaansluitingen heeft 'moet' er ook een leveringsovereenkomst zijn afgesloten. Anders is dat voor de netbeheerder wel een probleem en zullen zij evt overgaan tot afsluiten. Beantwoord dit je vraag?

Groet, Kelly
Hallo EneKo,

Je kunt geen 'doorverhuizing' in gang zetten want er is immers al een overeenkomst voor je nieuwe woning. Kun je mij aangeven tot wanneer je van de huidige/oude woning gebruik maakt? Dan verwerk ik de opzegging voor je. Na de verhuizing geldt dan alleen het recente klantnummer, voor de nieuwe woning.

Groet, Kelly

Dank je, ik heb je inmiddels een privebericht gestuurd

Reageer