Oude Toon-app uit de App stores | Eneco Community

Oude Toon-app uit de App stores


Reputatie 7
Badge +4
Sommigen hebben hem inmiddels al geïnstalleerd: de nieuwste Toon-app. Vanaf december is deze te vinden in zowel de iOS als de Android App store. Met de update die vanaf morgen klaar staat, beschikt deze App over de nieuwste functies zoals de Verspillingschecker. Twee Toon-apps is onhandig en daarom hebben we sinds gisteren de 'oude' App uit de app stores gehaald. Geen paniek overigens: de App blijft wel gewoon werken als je deze al geïnstalleerd hebt.

Beschik je over Toon Zon? Dan kan je vanaf eind maart ook gebruik maken van de zon functies in de nieuwe App. Tot die tijd kan je de oude App blijven gebruiken. Heb je deze niet, neem dan even contact op met een van de moderators via een privébericht.

P.s. nieuwsgierig geworden? Meer informatie over de nieuwe App vind je hier, de App downloaden kan via: https://www.toon.eu/apps

36 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Wanneer je de oude app eerder hebt geinstalleerd kun je deze via de Playstore binnenhalen Via Menu > ''Mijn apps en games'' > Bibliotheek. Met iOS kan dat via het profiel > ''Mijn aankopen'', daarna kun je zoeken op Toon en de oude app installeren.
Reputatie 7
Badge +8
Ronhhw wrote:

In de nieuwe app zie ik de brandmelders thuis niet



Dit klopt. Rookmelders worden op een later onbekende tijdstip toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +8
Ikbenmallehenkieniet wrote:

Met wat geluk is er iemand die zijn telefoon geroot heeft, deze zou dan zo de oude app kunnen kopiëren en kunnen delen met mensen die hem graag terug willen hebben om wat voor reden dan ook.
Sorry Eneco dit is weer eens de zoveelste ondoordachte actie die jullie door onze strot duwen, geen wonder dat mensen gefrustreerd bij jullie weglopen en opzoek gaan naar (betere en/of goedkopere) alternatieven.



Geen root toegang bij Android voor nodig.
Ik heb al een Apk installatie link gedeeld, waar de laatste versie van de oude app mee te downloaden valt en te installeren. (Zet wel Onbekende bronnen aan, aangezien het buiten de Play Store gaat)

iOS is wat moeilijker, omdat Apple alles dicht gezet heeft. Maar komt goed. ?
In de nieuwe app zie ik de brandmelders thuis niet
Zeker geen paniek, maar er zijn er zat die de cloud niet gebruiken en het is Eneco die het de klant (m.i. te vroeg) moeilijk maakt, terwijl een simpele oplossing voorhanden is.
Uiteraard is e.e.a. niet onmogelijk, want we hebben de pb.

Kijk ik heb zelf een testfairy account dus mijzelf hoor je niet klagen; ik neem het dus op voor de gewone klant die bv mijn eerder genoemde punten tegenkomt.
Brandje wrote:

Een begrijpelijke actie van jullie.
Toch denk ik dat deze actie te vroeg komt.
Velen onder ons zweren nog bij de oude en perfect werkende App.


Voor klanten die een iOS device hebben (iPhone of iPad/iPod) kunnen nog steeds een herinstallatie doen van de oude app. Die blijft namelijk voor jou bewaard in de cloud en is bereikbaar via het tabblad appaankopen. Dus geen paniek aan de Apple kant ?
Denise wrote:

@Brandje

Maak je geen zorgen: de moderators zijn goed bereikbaar. Mocht je na 1 of 2 dagen geen reactie hebben ontvangen, dan kan je altijd een andere moderator aanspreken, het in dit topic vermelden (en bijvoorbeeld in het weekend) contact met ons opnemen via WhatsApp, Facebook of Twitter. Op dit moment liggen er geen plannen om een link via een afgeschermde pagina of Testfairy beschikbaar te maken.



Hoi Denise,

Duidelijk, maar ik nam het woord slagvaardig erbij.
Je wordt op zo'n moment even belemmerd en de oplossing zou zo simpel zijn.
Wel is idd WhatsApp nog een goeie daar zijn bijna altijd zaken snel te regelen; goeie tip.

Helaas hebben jullie dus geen plannen voor het aangeboden alternatief.
En daarbij worden de IOS-klanten extra getroffen, omdat via eerdere link voor Android nog een ontsnapping is.

Jammer, maar het zij zo!🙄
Ik heb een PB'tje gestuurd aan Denise en zeer rap antwoord gekregen. En hebben bij Eneco een alternatief aangeboden.

--> Het alternatief loste het probleem niet op.

Zoals bij elk groot bedrijf dien je als gebruiker (werknemer) zelf met oplossingen te komen. En lees dit forum bericht nog maar eens door, de oplossing staat er tussen.

@ sniekmaas de feiten zijn dat ik betaal voor product wat niet werkt, bij een bedrijf die niet snapt dat ze GEEN halve producten/apps moeten releasen met zeer klantvriendelijke mensen die geen flauw benul hebben van software ontwikkeling of probleemanalyse. Dit is niet negatief maar zijn feiten.
Reputatie 7
Badge +4
@Brandje

Maak je geen zorgen: de moderators zijn goed bereikbaar. Mocht je na 1 of 2 dagen geen reactie hebben ontvangen, dan kan je altijd een andere moderator aanspreken, het in dit topic vermelden (en bijvoorbeeld in het weekend) contact met ons opnemen via WhatsApp, Facebook of Twitter. Op dit moment liggen er geen plannen om een link via een afgeschermde pagina of Testfairy beschikbaar te maken.
Met wat geluk is er iemand die zijn telefoon geroot heeft, deze zou dan zo de oude app kunnen kopiëren en kunnen delen met mensen die hem graag terug willen hebben om wat voor reden dan ook.
Sorry Eneco dit is weer eens de zoveelste ondoordachte actie die jullie door onze strot duwen, geen wonder dat mensen gefrustreerd bij jullie weglopen en opzoek gaan naar (betere en/of goedkopere) alternatieven.
hennykarreman wrote:

Ik heb zo'n vermoeden dat het iets te maken heeft met de reclame campagne voor Verspillingschecker op de TV.
Hierin is mijn koelkast trouwens voor de 5e keer van kleur veranderd en 2/3 van de apparatuur is nog steeds grijs na al die maanden.



Hoi Henny,

Het zou best kunnen.
Dat Eneco een ieder naar de hybride App wil sturen is begrijpelijk en in de basis is het ook een mooie App met nu nog z'n beperkingen.
Vandaar dat ik de oude App nog steeds koester.🤗

Mijn stelling was dan ook dat ik voor de verwijdering best begrip kon opbrengen, maar biedt dan een alternatief. Dat is een kleine moeite.
Dat noem ik dus positief meedenken............
Badge +3
Ik heb zo'n vermoeden dat het iets te maken heeft met de reclame campagne voor Verspillingschecker op de TV.
Hierin is mijn koelkast trouwens voor de 5e keer van kleur veranderd en 2/3 van de apparatuur is nog steeds grijs na al die maanden.
En toen was het stil vanaf de kant van Eneco... erg jammer dit. 😒
Exact Henny,

Dat gemis probeer ik ook voor het voetlicht te brengen en ik noem daarbij een aantal punten.
Als je nu de App even kwijt bent, ben je niet meer slagvaardig en je download het ff nee, een pbtje sturen.
A la minute antwoord daarop heb je niet, zeker niet als het weekend is.

Dus biedt dan een alternatief!
Maar helaas heb ik daar nog geen reactie op gehad.

Ongelofelijk dat als je iets bespreekbaar maakt, dat het hier maar meteen als negatief commentaar wordt betiteld...............
Het begrip opbouwende kritiek is kennelijk moeilijk te begrijpen.........

Juist de moderators hebben in het verleden menigmaal aangegeven dat Eneco open staat voor opbouwende kritiek.
Badge +3
Het is toch heel raar de oude app niet beschikbaar te stellen terwijl de nieuwe app nog helemaal niet af is.
Zon op Toon ontbreekt, vakantie ontbreekt, schaling is nog steeds niet mogelijk evenals het uitlezen in de grafiek van een waarde op een bepaald moment. In mijn geval werkt de oude app sowieso heel slecht, waar Quby ook geen oplossing voor heeft.
Dus dit heeft niets met negatief commentaar te maken maar is gewoon heel raar.
Reputatie 4
Badge +1
Dank je voor de correctie, maar dit wil toch niet zegen dat overal negatief op gereageerd moet worden. Vind ik heel jammer hoor.
Sorry.
Precies @mAiden,

Ik heb dan ook tegen Denise gezegd dat het forum er o.a. ook is voor zaken bespreekbaar te maken.😉
Meningen tegen elkaar houden; de dialoog aangaan enz.......
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.☺
Respect daarbij tonen is een kunst!!😋
In mijn geval draag ik zelfs een alternatief aan; dus ik beschouw dit als "meedenken"😚
Reputatie 7
Badge +8
Sniekmaas wrote:

Hallo Denise,

Jammer dat er steeds kommentaar komt op wat jullie willen doen, steeds dat alles beter weten, niets van aan trekken.
Gelukkig zijn er ook nog tevreden gebruikers.



1: Het is commentaar .

2: Dit is alles heeft helemaal niets met "beter weten" te maken. Maar alles met logische nadenken. Dat Eneco de oude app verwijderd is hun keuze, maar dat wil nog niet zeggen dat ik deze automatisch begrijp en verstandig vind.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Denise,

Jammer dat er steeds kommentaar komt op wat jullie willen doen, steeds dat alles beter weten, niets van aan trekken.
Gelukkig zijn er ook nog tevreden gebruikers.
Hoi @Denise,

Dat is een mooie aanvulling.
Maar in z'n algemeenheid dit oplossen via een pbtje blijf ik omslachtig vinden.
Helaas gaan jullie niet in op mijn voorstel om bv de link op een afgescheiden deel van de site beschikbaar te stellen of uiteraard via Testfairy.
Reputatie 7
Badge +4
Klanten die beschikken over een Toon op meerdere adressen onder 1 klantnummer kunnen in dit geval ook contact opnemen met een moderator via een privebericht.
Reputatie 4
Badge +1
Het is jammer dat alles zo negatief bekritiseerd word.
Hoi Ricardo,

Zal ook door Ios-klanten gewaardeerd worden.
Zelf heb ik er uiteraard geen enkele last van, want onze oude App staat gewoon in Testfairy, dus altijd installeerbaar vanuit daar.
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

Goed dat je je best doet uiteraard Ricardo, maar zo hoort het natuurlijk niet.
Want nu zitten de klanten het op te lossen......
En dat alleen voor Android; de anderen zoeken het maar even uit.............



Zo hoort het uiteraard ook niet Ton.

Apps buiten de app store installeren weet ik niet, of iOS deze functie ondersteunt.
Uiteraard wil ik ook wel kijken, of er ook zoiets is voor iOS, om zo ook de Apple klanten tegemoet te komen.
Dat klopt; en dat krijg je als Eneco niet professioneel te werk gaat. @mAiden super bedankt!

@Denise wellicht kun je hier klanten WEL mee helpen. Zo moeilijk is het niet en zo zou het eigenlijk moeten werken.

Nogmaals ik ben fan van Eneco en zie dit als "glitch" in the system maar van een solide 8,5 waardering zakken ze nu naar een klein zesje. Gelukkig kunnen ze heel wat goed maken omdat mijn contract verlengt moet gaan worden 🙂

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen