Gloednieuwe Toon-app met Verspillingschecker: download nu! | Eneco Community

Gloednieuwe Toon-app met Verspillingschecker: download nu!

Hallo allemaal,

Vanaf vandaag is de nieuwe Toon-app beschikbaar voor Android en IOS. In de Toon-app introduceren we een nieuwe functie waarmee je energieslurpers in huis opspoort. De Verspillingschecker biedt je persoonlijke bespaartips en slimme inzichten per apparaat of situatie. Ook is de Toon-app in een nieuw jasje gestoken.

Wat zit er allemaal in de nieuwe Toon-app?
• Verspillingschecker;
• Toon op afstand;
• Inzicht (ook in euro's) en terugblikken op je stroom- en gasverbruik;
• Philips Hue;
• Slimme stekkers van Fibaro;
• Handleiding (via Support).

Wat zit er in de volgende release van de nieuwe Toon-app ?
• Zon op Toon (app-versie);
• Inzicht in levensduur batterij van Fibaro rookmelders;
• Vakantiestand;
• Weekprogramma (instellen).

Nieuwsgierig geworden? Download dan nu de nieuwe Toon-app: https://www.toon.eu/apps.

341 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Maar zonder die extra euro abo kosten per maand was je dit allemaal niet te weten gekomen toch?
Straks rapporteert de app nog dat je Toon- abo kosten verspilling zijn 😂

Sorry, beetje melig door de sneeuw.
Hoi @mAiden,

De uitrol van versie 4.10 start inderdaad deze maand nog.
Reputatie 4
Badge +1
De verspillingschecker heeft mijn was machine gevonden, super, alleen deze stond helemaal niet aan maar de vaatwasser...😂 😂 hij kwalificeerde mijn wasmachine ook maar als zeer onzuinig terwijl deze a+++ is 😂 😂 😂
Reputatie 7
Badge +3
Top dat we nu eindelijk direct feedback krijgen van Quby. Van harte welkom hier.
Off Topic misschien, maar martijnm, ik , en velen met mij, zijn wel erg nieuwsgierig wat jullie aanpak is van de wifi/connectie problemen van de laatste releases.
Ik ben er helemaal klaar mee... 🚽
Weg met die stront app. Ik wil een werkende app, tenslotte ben ik geen bèta tester... Ik ben een betalende klant.

Één iemand op het forum is zo wie zo al heel gelukkig, want die kan zijn maatje weer op elk antwoord dat het geeft een like geven. 🤢

Mensen succes met de ergernis van deze incomplete beta app... 🤥
Reputatie 7
Badge +8
Het is nog steeds een beta, alleen is ie mi en velen andere veel te snel in de store gezet.
Wat daar de echte reden van is, is mij onbekend.
Deze App is namelijk niet af; sterker nog verre van af.
Zelf heb ik het vermoeden dat de opbouw van cases/data inzake de VC te langzaam gaat. Dat kan je alleen maar versnellen door algemeen uit te rollen.
Vanmiddag is uitgelegd dat pas bij verzamelde data van 3 maanden een goede analyse gemaakt kan worden. Dan heb je aan een paar testers dus ook niets.......

Hoi Ton,

Nieuwe Toon app is ook veelste snel de lucht in gegaan. 2.88 was voor de innovators net 1 dag oud, ik had al gezegd dat ik zo idee had dat de live gang er aan kwam (hele lay-out, werking, deed me dat vermoeden hebben.), nog geen 24uur later stond die inderdaad live.

Nieuwe Toon app is alles behalve af.. Ik ben van mening dat minstens alle functies die in de oude app zitten, eerst in de nieuwe moeten zitten wilde je deze live zetten.. Nou heeft de eindgebruiker weer een app die niet af is, waar je behoorlijk wat negatieve feedback van gaat krijgen. Mond op mond reclame is nogsteeds de beste reclame. Die zal niet positief uitvallen.

Ook vind ik het best apart dat er kennelijk een andere app live is gezet dan die de Beta Testers hebben ontvangen (bewijs het stukje van @picardo anders had hij nooit deze issue gehad.)

Beetje jammer. Had zo mooie app kunnen zijn, als tenminste alle oude functies er zatten voordat die live ging.
Hier net zo al heel wat wasjes gedraaid en droger gebruikt tig keer vaatwasser gebruikt regelmatig wat in de oven gehad maar verspillingchecker 0.0 resultaat vanaf begin al bezig gegevens verzamelen om moedeloos van te worden
Reputatie 3
Badge +1
Vreemde app... Ook de vakantiestand kom ik niet tegen..🤔

Zoals gewoonlijk is ook dit weer veel te snel uitgebracht zonder goed getest te zijn... Ze leren er ook niets van.
Ik geef deze app 0 sterren. ?

Hi Henkie, als je goed gelezen had wat Lisendy had geschreven dan wist je wat er al in zat. Oude app is niet overschreven. Ik ben alleen al benieuwd wat er aan aanbevelingen uit de verspillings checker komt.
Als je daar geen belangstelling voor hebt, ben ik bang dat dit niets voor jou is.
Reputatie 7
Badge +8
Ze zouden beter op Progressive Web Apps kunnen inzetten. Dan kan de consument zelf kiezen welk apparaat of OS hij of zij wil gebruiken. Dan zou je zelfs zomaar een Windows 10 Mobile device kunnen gebruiken zeg! Maar in het verleden is al vaker gebleken dat ze in dat opzicht bij de development van apps een beetje achter de feiten aan lopen. Een web-benadering halen ze zelfs uit de lucht in plaats van deze verder door te ontwikkelen :(

Nog steeds ben ik benieuwd naar waarom de app bij mij wel even gewerkt heeft maar nu niets meer doet. De oude app moet ik namelijk telkens herstarten om de gegevens ververst te krijgen.

Met de Toon op Afstand hybride app word er een prima hedendaagse weg ingeslagen..
De hybride app combineert het beste van twee werelden. De basis is opgebouwd zoals een native app, daarnaast wordt een deel van de inhoud gevuld door een website. Dit geeft vrijheid en flexibiliteit van een webapp en de kracht en het gemak van de plaatsing in een store.

Voordelen
• Integratie mogelijkheden met andere apps
• Flexibiliteit in het up-to-date houden van de inhoud
• Minimale uitbreidingen zonder een echte release in de store
• Toch gebruikmaking van de mogelijkheden van het besturingsysteem en lokale functionaliteiten
• Een hybride app kan je in één taal schrijven en vervolgens op meerdere platformen uitbrengen: Android, iOS en Windows. (Windows kan je uit je hoofd zetten, Eneco/Quby zet alleen in op iOS en Android, eigen keuze, begrijpelijke keuze!!)

Nadelen
• Hybride kan een reden zijn tot afwijzing van het plaatsen in de store.
• Onderhouden van 2 omgevingen betekent meer kosten op de lange duur.
Reputatie 5
Badge +4
Weer een gemiste kans helaas. Waar de beta app wel volledig op een iPad te zien was is dezez officiële versie dat niet. Dit samen met dat de app nog niet volledig is met de optie van uit de oude app maakt dit een beetje belachelijk om meerdere apps te moeten gebruiken om alle functie te kunnen gebruiken. Ik snap dat er ook tijds druk achter zit, maar dit is een misser.
Reputatie 5
Badge +1
Wil graag deze app installeren maar ben geen Eneco klant.
Moet dan kiezen voor viesgo, maar kan niet inloggen met mijn account......
Wat nu????

Daar zat ik gisteren ook mee te tobben.
Je moet al op het eerste scherm inloggen als ENECO klant,dat ben je dan weer wel als je een Toon abonnement hebt.
Dus niet op het scherm waar je tussen Viesgo en Eneco kunt kiezen, maar dat ervoor en dan inloggen met je gegevens van je Toon app.
Hoi Mark,
De 6 grd bug heb ik via de bekende workaround getackeld.
Ik zie die gelukkig nooit meer verschijnen.
Maar ik blijf Quby er mee bestoken.
Reputatie 6
Badge +2
Hoop bombarie om die verspillingschecker maar het loopt voor geen meter !!!
wasmachine gevonden bij mij !
maar voor de rest niks
vindt het voorlopig een waardeloze toevoeging
en waarvoor we nog betalen ook
Het is inmiddels gelukt, het was een kwestie van de app opnieuw installeren. Toch bedankt voor de reacties!
Daar heb ik toen ook een vraag over gesteld, omdat onze combi 2 aparte motoren heeft.
Er is zijn nu nog te weinig opgebouwde cases.
Pas in een vergevorderd stadium er er meer mee doen met dezelfde combi’s kan er kennelijk dus dan pas een goede analyse gemaakt worden.

Zelf ben in nu bijna 1,5 maand met de VC bezig en niet verder gekomen dan 2 apparaten.
Ik vraag me dus een tijdje al af, hoe lang gaat dit duren?
Eigenlijk zie ik het zeer somber in, want wanneer is er nu wel genoeg data opgebouwd.........
Mijn eerdere scepsis gaat weer de overhand krijgen, waarbij ik weer tot de overtuiging kom dat een slimme stekker cq een verbruiksmeter in z’n algemeenheid beter en gerichter tot resultaat leidt.
Ja Ton, vandaar dat ik mij hier ook meer bezig houd met wat de data van de slmme stekkers aangeven. Ben al lang blij dat na een maand de nieuwe beta app werkt

Juist door gebruik van de slimme stekkers weet je direct hoe het verbruik van een apparaat is. Voor sluipverbruik kijk ik wel naar slimmemeterportaal.

Uiteraard Mark @mpleizr; je slaat de spijker op z’n kop!!?
Dat was mijn stelling ook op de forumledenavond tegen oa Marco toen deze VC werd gepresenteerd. Toen ontstond ook mijn scepsis tegen de VC.

Ja ik snap dat jij nu pas blij bent dat die hybride App nu bij jou werkt.
Verder werkt die App bij mij nu ook 1,5 maand perfect. Wat natuurlijk nu heerlijk is, is dat voor een update ze de (play)store niet meer nodig hebben.
Ik ben nieuwsgierig of ze aan de beloofde wekelijkse update kunnen voldoen.
En jammer ook, met name voor jou, dat we vrij lang op de Zon op Toon moeten wachten.
Na enkele weken nog steeds geen apparaten gevonden. Kan iemand toevallig even checken of mijn Toon deze wel aan het berekenen is? Ik had namelijk eerst het schermpje dat hij moest berekenen, en nu alle apparaten met allemaal vraagtekens.

Fijn dat er gereageerd wordt!
Inmiddels heeft bij mij de nieuwe toon app de wasmachine vaatwasser en koelkasten gevonden, maar daarna werd het stil. Worden er vanzelf meer zaken toegevoegd of moet ik of jullie daar iets voor doen? Ben wel benieuwd naar de dingen die met warm water te maken hebben.
Wanneer komt trouwens de volgende release? Wacht met smart op zon op toon in de nieuwe app dan kan ik hem tenminste altijd gebruiken ipv dat ik er nu twee moet gebruiken.

Er worden vanzelf zaken toegevoegd.
Nog niet mbt gas, wanneer dat komt is onbekend.
Zon op Toon komt pas tegen de lente is op het forum meegedeeld.
Reputatie 4
Badge +2
Vande week was de droger klaar met de test .

Best knap als we geen droger thuis hebben ?
Reputatie 4
Badge +2
Vande week was de droger klaar met de test.

Best knap als we geen droger thuis hebben ?

Zie de FAQ bij de VC; komt vaker voor dat hij er naast zit. Wordt later weer hersteld.
Het is een moeizaam proces.
Ik zit nu bijna 2 maanden op de VC onze droger is nog nooit gevonden. En ik zal je zeggen die is oudddddddd; ik schat 20 jaar.
Wordt uiteraard tzt vervangen door warmtepomp uitvoering.

Oke ben benieuwd dan wat er mee gaat gebeuren .

We wachten het wel af dan .
Het is een kwestie van afwachten.
Bij de één binnen enkele dagen; bij de andere enkele weken.
Lees ook even terug in dit topic wat andere forumleden als ervaring hebben gedeeld.
Reputatie 3
Badge
Hoi @FerryLos,

Ik ga hier achteraan. Zodra ik antwoord heb van de ontwikkelaars, kom ik hierop terug! Wil je de externe toegang op Toon aanzetten via Menu > Toon support > Externe toegang 'aan'? Ik hoor graag of deze aanstaat!

Groet, Saida
Reputatie 7
Badge +7
https://www.kieskeurig.nl/wasdroger/product/3297227-bosch-wtw85460nl/reviews?messageId=67417805&reviewId=6191459

Ik begrijp niet echt dat de VC een zuinige warmtepompdroger aanziet voor een ouderwetse condensdroger...
Reputatie 7
Badge +7
https://www.kieskeurig.nl/wasmachine/product/3237339-bosch-wat28442nl/prijzen

Ook de gloednieuwe wasmachine is niet echt zuinig.
Reputatie 4
Badge +1
https://www.kieskeurig.nl/wasdroger/product/3297227-bosch-wtw85460nl/reviews?messageId=67417805&reviewId=6191459

Ik begrijp niet echt dat de VC een zuinige warmtepompdroger aanziet voor een ouderwetse condensdroger...

Hier werd ook de warmtepompdroger aangezien als onzuinig😥 ik heb nog zelden iets zo zien mis hebben in een app, onze wasmachine werd als onzuinig aangezien, onze vaatwasser én nu onze drogen terwijl dit allen a+++ zuinige apparaten zijn,

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen