Gloednieuwe Toon-app met Verspillingschecker: download nu! | Eneco Community

Gloednieuwe Toon-app met Verspillingschecker: download nu!


Hallo allemaal,

Vanaf vandaag is de nieuwe Toon-app beschikbaar voor Android en IOS. In de Toon-app introduceren we een nieuwe functie waarmee je energieslurpers in huis opspoort. De Verspillingschecker biedt je persoonlijke bespaartips en slimme inzichten per apparaat of situatie. Ook is de Toon-app in een nieuw jasje gestoken.

Wat zit er allemaal in de nieuwe Toon-app?
• Verspillingschecker;
• Toon op afstand;
• Inzicht (ook in euro's) en terugblikken op je stroom- en gasverbruik;
• Philips Hue;
• Slimme stekkers van Fibaro;
• Handleiding (via Support).

Wat zit er in de volgende release van de nieuwe Toon-app ?
• Zon op Toon (app-versie);
• Inzicht in levensduur batterij van Fibaro rookmelders;
• Vakantiestand;
• Weekprogramma (instellen).

Nieuwsgierig geworden? Download dan nu de nieuwe Toon-app: https://www.toon.eu/apps.

341 Reacties

Reputatie 6
Badge
@Freekb83,

Verwar je nu niet je vergelijkfunctie met je profiel? Deze laatste is namelijk niet sinds een jaar al beschikbaar op Toon. Eerder kwartaal 4 van 2017.
Badge
Urgel wrote:

@Freekb83

4 Maanden wachten en alleen advies ontvangen over je sluipverbruik. Dat lijkt mij een ontzettende duurzame woning 😛. Ik lees dat je netjes je ketelprofiel hebt ingevuld, maar heb je ook het profiel onder het paars huisje ingevuld?


Groet, Urgel



Profiel onder het paarse huisje is reeds een jaar ingevuld.
Reputatie 6
Badge +2
ach ik hecht er allang geen belang meer aan .
zolang ik zie dat mijn min statusverbruik maar een duimpje aangeeft en het min getal oploopt gaat het mij goed
Badge
Ook hier al 4 maanden alleen de gegevens van het sluipverbruik.
Erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren.
Reputatie 6
Badge +2
Die vc ziet bij mij al maanden alleen
wasmachine,sluipverbruik,thermostaat
hij komt al maanden niet verder
Samira wrote:

Probleem is wel dat de verspillingchecker bij mij aangeeft dat de meteradapter niet of niet goed is aangesloten maar die is wel aangesloten en de vebinding wordt op toon met 5 sterren aangegeven. Heb ook geen foutmelding op toon
Dus snap niet waarom de verspillingchecker niet werkt.



Dat deze opmerking komt, heeft er mee te maken dat de VC geen consistent verbruik denkt te zien over een langere periode.
Je zou dat kunnen laten beoordelen op afstand door Eneco.
Laatst zat ik te stoeien met m’n modem/router en had ik ook onderbrekingen in het verbruik en vlak daarna kreeg ik ook geen respons meer op de VC.
Het duurde, uit m’n hoofd, een dag voordat er weer normaal respons kwam.
Reputatie 6
Badge
@Freekb83

4 Maanden wachten en alleen advies ontvangen over je sluipverbruik. Dat lijkt mij een ontzettende duurzame woning 😛. Ik lees dat je netjes je ketelprofiel hebt ingevuld, maar heb je ook het profiel onder het paars huisje ingevuld?

@Samira

Van harte welkom op de Toon community!
Goed dat je via deze weg je vraag aan ons stelt. Graag ga ik voor je op zoek naar het obstakel in de weergave van je verspillingschecker. Zou je hiervoor je klantnummer aan je profiel kunnen toevoegen?

Groet, Urgel
Probleem is wel dat de verspillingchecker bij mij aangeeft dat de meteradapter niet of niet goed is aangesloten maar die is wel aangesloten en de vebinding wordt op toon met 5 sterren aangegeven. Heb ook geen foutmelding op toon
Dus snap niet waarom de verspillingchecker niet werkt.
Bertold wrote:

Komt er nog een vervolg op de app “Toon op tablet” voor iPad?
De huidige versie is al 4 maanden oud en heeft geen verspillingschecker. De iPhone versie is alleen verticaal te zien.



Dat is maar zeer de vraag, want in principe zet Eneco vol in voor App’s op de smartphone.
Reputatie 1
Badge
Komt er nog een vervolg op de app “Toon op tablet” voor iPad?
De huidige versie is al 4 maanden oud en heeft geen verspillingschecker. De iPhone versie is alleen verticaal te zien.
Hoi Freek,

Nou dat wil ik begrijpen na 4 maanden.
In het support deel wordt over 3 maanden gesproken.
Met slimme meters heb je altijd een perfecte grafiek qua stroomverbruik.
Er moet meer aan de hand zijn.
Ongetwijfeld gaat een moderator op afstand in je Toon®️ laten kijken door de ontwikkelaars.
Ik zou via support mn externe klantentoegang maar vast op Aan zetten.
Badge
Brandje wrote:



Hoi Freek,

Dat is wel een erg mager succes en duurt lang bij een respons van slechts Sluipverbruik.
Heb je bij de andere apparaten niet de kans gekregen aanvullende info te verstrekken?
Heb je domme of slimme meters?
Met beide systemen moet het werken trouwens.



Ik heb slimme meters thuis. Toon hangt al een jaar aan de muur, en heb direct toen de nieuwe Toon app uit was deze gedownload op mijn iPhone.

Heb het profiel van mijn CV ketel netjes ingevuld, douche elke dag, verwarming staat de hele dag aan (vloerverwarming), heb een droger/vaatwasser/wasmachine die elke 2 dagen een keer draaien.

Ik snap het dus niet...
Freekb83 wrote:

Mijn verspillingschecker loopt al 4 maanden, geeft alleen info weer over het sluipverbruik.
Informatie over andere apparaten in huis kan hij niet vinden??
De koelkast staat toch echt de hele dag aan...



Hoi Freek,

Dat is wel een erg mager succes en duurt lang bij een respons van slechts Sluipverbruik.
Heb je bij de andere apparaten niet de kans gekregen aanvullende info te verstrekken?
Heb je domme of slimme meters?
Met beide systemen moet het werken trouwens.
Badge
Mijn verspillingschecker loopt al 4 maanden, geeft alleen info weer over het sluipverbruik.
Informatie over andere apparaten in huis kan hij niet vinden??
De koelkast staat toch echt de hele dag aan...
walberg wrote:

Ik heb op dit moment (nog) geen Toon abonnement, wij zijn bezig met een eventueel contract met Eneco met Toon. Vraag is of je op de Toon zelf ook toegang hebt tot de verspilchecker?



Nee, die toegang loopt alleen maar via de nieuwe hybride App. Dus een abo is idd noodzakelijk.
Ik heb op dit moment (nog) geen Toon abonnement, wij zijn bezig met een eventueel contract met Eneco met Toon. Vraag is of je op de Toon zelf ook toegang hebt tot de verspilchecker?
Erica wrote:

Hoi @Terror Tijger

Ik heb de nieuwste softwareversie (4.13.7) toegewezen aan jouw Toon. Deze kun je nu binnenhalen.



dank u wel
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @Terror Tijger

Ik heb de nieuwste softwareversie (4.13.7) toegewezen aan jouw Toon. Deze kun je nu binnenhalen.
TerrorTijger wrote:

ja heb ik vedaan maar mijn toon geeft geen update aan dus ik kan 4.13.7 niet pakken



Vandaar dat ik je een link gaf; kan je er daar opvragen.
ja heb ik vedaan maar mijn toon geeft geen update aan dus ik kan 4.13.7 niet pakken
TerrorTijger wrote:

goede dag ik heb op mijn toon de verise 4.11.6 en mijn verspillingschecker doet niet en mijn moeder heeft ook cersie 4.11.6 rn bij haar diet die wel hoe kan dit ?



Heb je ook, net als voor jouw reactie, de App verwijderd en opnieuw gedownload en opnieuw geïnstalleerd?

Tip:
Er wordt al sinds enige tijd voor Toon®️ versie 4.13.7 ter beschikking gesteld.

https://forum.toon.nl/software-updates-26/is-mijn-toon-up-to-date-109
goede dag ik heb op mijn toon de verise 4.11.6 en mijn verspillingschecker doet niet en mijn moeder heeft ook cersie 4.11.6 rn bij haar diet die wel hoe kan dit ?
ashleyjhofmann wrote:

Het is inmiddels gelukt, het was een kwestie van de app opnieuw installeren. Toch bedankt voor de reacties!



Ook een oplossing!
Goed dat je deze methode hebt geprobeerd.
Het is inmiddels gelukt, het was een kwestie van de app opnieuw installeren. Toch bedankt voor de reacties!
Ik denk dat hij de melding in de App krijgt dat zijn Toon®️ een nieuwe update moet hebben.
Dat is een bug en wordt pas in de nieuwste App gefixt.

Zie de openingsreactie:

https://forum.toon.nl/software-updates-26/update-hybride-app-2-16-1681

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen