Gloednieuwe Toon-app met Verspillingschecker: download nu! | Eneco Community

Gloednieuwe Toon-app met Verspillingschecker: download nu!

Toon eerste bericht

341 Reacties

Om de verspillingschecker te laten werken moet je toestemming geven voor het analyseren van jouw stroom- en gasgegevens. Waar kan ik dit doen want in de app kan ik dit niet vinden.
Ga naar Account en je ziet daar je Display-code en Beheer Gebruikerinstellingen.
Daar kan je de toestemming intrekken en verelenen
Als ik bij Beheer Gebruikersinstellingen op Verspillingschecker (met rode pijl) klik krijg ik een pagina tekst met o.a. deze tekst "Om de verspillingschecker te laten werken moet je toestemming geven voor het analyseren van jouw stroom- en gasgegevens". hier valt echter niets te kiezen.
Klopt de displaycode wel met jouw Toon?
Gooi anders de App er compleet af en download versie 2.88.0 (opnieuw).
Badge
Hoi,

Ik heb de nieuwe app geïnstalleerd. Op toon de juiste toestemmingen ingesteld.
Mij aangemeld bij het bèta programma.
Echter krijg ik geen informatie in de app te zien en kan ik niks bedienen.

Wat kan ik fout gedaan hebben?
Groetjes,
Hugo

Ook hier zie ik in de Beta-app een andere display code dan in de oude app.
De oude app werkt prima.
Ik ben er helemaal klaar mee... 🚽
Weg met die stront app. Ik wil een werkende app, tenslotte ben ik geen bèta tester... Ik ben een betalende klant.

Één iemand op het forum is zo wie zo al heel gelukkig, want die kan zijn maatje weer op elk antwoord dat het geeft een like geven. 🤢

Mensen succes met de ergernis van deze incomplete beta app... 🤥
Displaycode klopt met Toon. App versie 2.88.0 inmiddels 2x compleet eraf en opnieuw gedownload met hetzelfde resultaat. Geen idee wat er mis is.
Reputatie 6
Badge +2
@Ikbenmallehenkieniet
ben het helemaal met je eens wij zijn betalende klanten en willen dus gewoon een app die normaal werkt gooi hem anders niet live en laat het lekker bij de betatesters
ik heb ook nog mijn gewone app erop naast de halve app omdat ik wel graag mijn weekprogramma wil bijstellen soms op afstand en dat kan niet met deze nw app
Displaycode klopt met Toon. App versie 2.88.0 inmiddels 2x compleet eraf en opnieuw gedownload met hetzelfde resultaat. Geen idee wat er mis is.

Dan heb je het maximale gedaan.
Jammer dat het dan nog niet lukt.
Dan zal een moderator aan de slag moeten.
Mooie app hoor!

Dankjewel sniekmaas!
Hoe verander je de weekplanning.???
In de oude app was dit veel duidelijker. Ik zie ook geen optie kopieer dag.

Die functies komen snel terug. We brengen elke 2 weken een update uit, na de kerst is het weekprogramma ook in de nieuwe app te wijzigen.
Hmm Paypal verificatie sms bij een gratis app. Niet echt fijn. Morgen opnieuw proberen dan.

Zou je me kunnen uitleggen wat er precies gebeurde? De Toon-app is gratis te downloaden en we hebben geen relatie met Paypal. We sturen ook geen sms bij het downloaden van de nieuwe app.
Vreemde app... Ook de vakantiestand kom ik niet tegen..🤔

Zoals gewoonlijk is ook dit weer veel te snel uitgebracht zonder goed getest te zijn... Ze leren er ook niets van.
Ik geef deze app 0 sterren. ?

Jammer dat je de nieuwe app nog niet kan waarderen! We hebben dat wat er nu is goed getest, maar het klopt dat een aantal features die je kent van de oude app nog niet klaar zijn. De vakantiestand komt in januari terug.

Zie voor meer informatie de post bovenaan de pagina.
Weer een gemiste kans helaas. Waar de beta app wel volledig op een iPad te zien was is dezez officiële versie dat niet. Dit samen met dat de app nog niet volledig is met de optie van uit de oude app maakt dit een beetje belachelijk om meerdere apps te moeten gebruiken om alle functie te kunnen gebruiken. Ik snap dat er ook tijds druk achter zit, maar dit is een misser.

Dat haalde ik ook aan in het beta forum ... Op een iPad ziet deze versie er niet uit , terwijl de beta er erg goed uit ziet op de iPad ...

Kun je aangeven welke beta-versie er beter uitzag op de iPad en wat het verschil is? Misschien kunnen we er iets aan doen. Bedankt alvast!
Oké dus deze gaat straks de oude app vervangen. Maar als deze nieuw is en nu wordt uitgebracht, waarom heeft deze dan geen iPhone X ondersteuning met een heel scherm? En ik mis toch wel de rookmelders. En de weergave van verbruik in cijfers zo gauw je een tabel aanklikt. En ik hoor al iets over mensen met szonnepanelen missen informatie.

Dag Andy! We zullen ondersteuning voor de iPhone X binnen een maand releasen... dat is een kwestie van de configuratie wijzigen zodat die zwarte balken niet meer te zien is.

En de weergave van verbruik in cijfers zo gauw je een tabel aanklikt. En ik hoor al iets over mensen met szonnepanelen missen informatie.

Welke tabel in de oude app bedoel je? Kan je misschien een screen shot sturen?

Info over zonnepanelen komt in de lente.

Reuze bedankt alvast!
Reputatie 7
Badge +8
Hoe verander je de weekplanning.???
In de oude app was dit veel duidelijker. Ik zie ook geen optie kopieer dag.

Die functies komen snel terug. We brengen elke 2 weken een update uit, na de kerst is het weekprogramma ook in de nieuwe app te wijzigen.

@martijnm,

5 december is 2.88 voor mij als Beta tester uit gekomen. 2 weken later is hier toch echt 19dec.

Nieuwe Toon app is per 6 december in de Play Store gekomen, 2 weken later is hier toch echt 20 december?
Als je je energie niet van Eneco hebt doet hij het niet!

Je kan gewoon inloggen met je mijn-Eneco account in dat geval.

De vraag "Ben je klant bij Eneco?" is misschien wat onduidelijk; we bedoelen eigenlijk "Ben je Toonklant via Eneco?".

Heb je een idee hoe we die tekst duidelijker kunnen maken?

Hoor het graag, dank!
Martijn
Bij mij op een iPad pro geven zowel de Triggi app ls deze nieuwe Toon app hetzelfde gekke pictogram. Iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik dat weer goed krijg? Was van begin af a

an het geval.
Zie bijgaande foto.

Zou je even kunnen controleren dat dit de apps zijn die je uit de normale app store gedownload hebt? Deze gekke icoontjes zien we soms bij apps die we onder veldtesters verspreiden via TestFairy.
Wil graag deze app installeren maar ben geen Eneco klant.
Moet dan kiezen voor viesgo, maar kan niet inloggen met mijn account......
Wat nu????

Daar zat ik gisteren ook mee te tobben.
Je moet al op het eerste scherm inloggen als ENECO klant,dat ben je dan weer wel als je een Toon abonnement hebt.
Dus niet op het scherm waar je tussen Viesgo en Eneco kunt kiezen, maar dat ervoor en dan inloggen met je gegevens van je Toon app.

Precies! Als de taal van je telefoon op Nederlands is ingesteld, stellen we voor dat je inlogt via Eneco. Alle Nederlandse Toonklanten loggen in met een Mijn Eneco account, dus dat is de goede optie voor alle Nederlandse klanten. Ik merk dat we die tekst wat duidelijk moeten maken!

Viesgo is overigens het energiebedrijf dat samen met ons in Spanje Toons levert, net als Eneco in Nederland.

!

Hoi martijn,

Dat is een behoorlijke tegenvaller voor de zonnepaneeleigenaren.
Wel prettig dat er nu eindelijk enig duidelijkheid inzake de planning wordt gegeven.
Ben erg ongelukkig met de nieuwe app.

Jammer om dat te horen, maar ik heb goede hoop dat we je de komende tijd blijer kunnen maken. Je schrijft dat de nieuwe app traag is; zou je me kunnen doorgeven welke telefoon je hebt en welke handelingen traag zijn?

1. De temperatuur weergave is verschoven. Het uurt een tijd voordat deze er correct uitziet.

Dat is ons bekend, als je goed oplet zie je soms op verschillende plekken in de app een verkeerde weergave. We gaan dat binnenkort oplossen.

2. Het formaat vlam komt niet overeen met de oude app. Als die op de grootse vlam staat dan geeft de nieuwe app een kleinere vlam weer.

Klopt, de nieuwe app geeft op het moment altijd dezelfde vlam als de verwarming aan staat. Binnenkort zie je daar weer vlammetjes van verschillende grootte, een tapwaterverwarmingsicoon of (hopelijk niet ) een symbool voor ketelstoring.

3. Tekst rechts is vreemd. Daar stond in de oude app. “Om 15.00 op 19 graden”. De nieuwe app toont alleen “op 19 graden”. Lijkt mij incorrect.

In het screen shot dat je stuurt zie ik dat de temperatuur nu ingesteld is op 19 graden celsius en dat dat je instelling voor "Thuis" is. Om 18:00 gaat de temperatuur naar de instelling "Comfort", zoals onderaan je screen shot te zien is.

Het is in feite dezelfde informatie als in de oude app en op het display. Kun je aangeven wat er niet correct is?

Verder moet ik nu scrollen in het scherm om mijn stekkers en lampen te bedienen.

Als het goed is kan je de knop om stekkers en lampen te bedienen altijd zien. Bedoel je misschien dat je veel stekkers en lampen hebt en moet scrollen om bij de juiste te komen? We hebben een alternatief design overwogen, waarbij we het opdelen in twee tabs. Zou je dat beter vinden? (zie foto) Nadeel is mensen met minder stekkers/lampen soms een extra keer moeten klikken.

Ik hoor graag van je,
Martijn
Beste Bernie,

Ik reageer graag over je opmerkingen over het algemene gedeelde van de app. Voor verspillingchecker hebben we een apart team die daaraan bouwt, ik zal ze vragen ook even te reageren.

@Abonte, nog een paar...
4. Stroomverbruik (uur) in W i.p.v. KWh

Klopt, in de uurgrafieken voor elektriciteit geven we het vermogen in Watt weer en niet de energie in kWh. Dat was zo in de oude app en is nog steeds zo in de nieuwe app. Ook op het display werkt het zo. Het voordeel is dat je zo eenvoudig een vermogen in de grafiek kan vergelijken met het vermogen van een apparaat: als je bijvoorbeeld een waterkoker van 2500 W aanzet kan je dat makkelijk terugvinden in de grafiek.

5. Gasverbruik (uur) in Liter i.p.v. Kuub, x1000, m3

Een liter is 0,001 kuub. Net als in de oude app en op het display geven we gasverbruik in liters als de hoeveelheden klein zijn, puur omdat je anders lange getallen op de Y-as krijgt. (234 liter = 0,234 m^3)

Wie weet dat we dit in de toekomst wijzigen, maar voor nu houden we graag het display en de twee apps consistent.

6. Stroom en gasverbruik grafieken per uur te blokkerig en lopen uit het scherm omdat in de verkeerde eenheid is aangegeven.

Zou je daarvan een screen shot kunnen maken?

7. Schermrotatie werkt niet.

Dat klopt, dat is niet ingebouwd. Mogelijk volgt dat als veel mensen erom vragen.
Leuke app, maar werkt helaas niet op mijn iPhone.
Na installatie en inloggen zie ik enkel grijze optie en geen info.

Werkt het nog steeds niet? Heb je toevallig meerdere Toons? Heeft je Toon verbinding met internet?

!

Hoi martijn,

Dat is een behoorlijke tegenvaller voor de zonnepaneeleigenaren.
Wel prettig dat er nu eindelijk enig duidelijkheid inzake de planning wordt gegeven.

Ja, snap ik! Keuzes keuzes... We gaan, naast de laatste ontbrekende basisfuncties, allereerst werken aan een functie die je per maand een overzicht geeft van je energieverbruik (beetje zoals status verbruik op het display, maar uitgebreider). Daarna gaan we, zoals het plan nu is, snel de functies voor zon overzetten. Het is trouwens wel zo dat we samen met Eneco zon veel aandacht willen gaan geven het komende jaar, geen zorgen daarover.
Reputatie 6
Badge +7
Weer een gemiste kans helaas. Waar de beta app wel volledig op een iPad te zien was is dezez officiële versie dat niet. Dit samen met dat de app nog niet volledig is met de optie van uit de oude app maakt dit een beetje belachelijk om meerdere apps te moeten gebruiken om alle functie te kunnen gebruiken. Ik snap dat er ook tijds druk achter zit, maar dit is een misser.

Dat haalde ik ook aan in het beta forum ... Op een iPad ziet deze versie er niet uit , terwijl de beta er erg goed uit ziet op de iPad ...

Kun je aangeven welke beta-versie er beter uitzag op de iPad en wat het verschil is? Misschien kunnen we er iets aan doen. Bedankt alvast!

Was toch duidelijk ... De beta app is op de ipad full screen en scherp ... De consumenten release is niet full screen op de iPad en onscherp op sommige punten .. Ik hem hem direct verwijderd ... Ik gebruik nu gewoon dagelijks de beta ...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen