Gloednieuwe Toon-app met Verspillingschecker: download nu!

Toon eerste bericht

341 Reacties

Ik heb op dit moment (nog) geen Toon abonnement, wij zijn bezig met een eventueel contract met Eneco met Toon. Vraag is of je op de Toon zelf ook toegang hebt tot de verspilchecker?
walberg wrote:

Ik heb op dit moment (nog) geen Toon abonnement, wij zijn bezig met een eventueel contract met Eneco met Toon. Vraag is of je op de Toon zelf ook toegang hebt tot de verspilchecker?

Nee, die toegang loopt alleen maar via de nieuwe hybride App. Dus een abo is idd noodzakelijk.
Mijn verspillingschecker loopt al 4 maanden, geeft alleen info weer over het sluipverbruik.
Informatie over andere apparaten in huis kan hij niet vinden??
De koelkast staat toch echt de hele dag aan...
Freekb83 wrote:

Mijn verspillingschecker loopt al 4 maanden, geeft alleen info weer over het sluipverbruik.
Informatie over andere apparaten in huis kan hij niet vinden??
De koelkast staat toch echt de hele dag aan...

Hoi Freek,

Dat is wel een erg mager succes en duurt lang bij een respons van slechts Sluipverbruik.
Heb je bij de andere apparaten niet de kans gekregen aanvullende info te verstrekken?
Heb je domme of slimme meters?
Met beide systemen moet het werken trouwens.
Brandje wrote:

Hoi Freek,

Dat is wel een erg mager succes en duurt lang bij een respons van slechts Sluipverbruik.
Heb je bij de andere apparaten niet de kans gekregen aanvullende info te verstrekken?
Heb je domme of slimme meters?
Met beide systemen moet het werken trouwens.

Ik heb slimme meters thuis. Toon hangt al een jaar aan de muur, en heb direct toen de nieuwe Toon app uit was deze gedownload op mijn iPhone.

Heb het profiel van mijn CV ketel netjes ingevuld, douche elke dag, verwarming staat de hele dag aan (vloerverwarming), heb een droger/vaatwasser/wasmachine die elke 2 dagen een keer draaien.

Ik snap het dus niet...
Hoi Freek,

Nou dat wil ik begrijpen na 4 maanden.
In het support deel wordt over 3 maanden gesproken.
Met slimme meters heb je altijd een perfecte grafiek qua stroomverbruik.
Er moet meer aan de hand zijn.
Ongetwijfeld gaat een moderator op afstand in je Toon®️ laten kijken door de ontwikkelaars.
Ik zou via support mn externe klantentoegang maar vast op Aan zetten.
Reputatie 1
Badge
Komt er nog een vervolg op de app “Toon op tablet” voor iPad?
De huidige versie is al 4 maanden oud en heeft geen verspillingschecker. De iPhone versie is alleen verticaal te zien.
Bertold wrote:

Komt er nog een vervolg op de app “Toon op tablet” voor iPad?
De huidige versie is al 4 maanden oud en heeft geen verspillingschecker. De iPhone versie is alleen verticaal te zien.

Dat is maar zeer de vraag, want in principe zet Eneco vol in voor App’s op de smartphone.
Probleem is wel dat de verspillingchecker bij mij aangeeft dat de meteradapter niet of niet goed is aangesloten maar die is wel aangesloten en de vebinding wordt op toon met 5 sterren aangegeven. Heb ook geen foutmelding op toon
Dus snap niet waarom de verspillingchecker niet werkt.
@Freekb83

4 Maanden wachten en alleen advies ontvangen over je sluipverbruik. Dat lijkt mij een ontzettende duurzame woning 😛. Ik lees dat je netjes je ketelprofiel hebt ingevuld, maar heb je ook het profiel onder het paars huisje ingevuld?

@Samira

Van harte welkom op de Toon community!
Goed dat je via deze weg je vraag aan ons stelt. Graag ga ik voor je op zoek naar het obstakel in de weergave van je verspillingschecker. Zou je hiervoor je klantnummer aan je profiel kunnen toevoegen?

Groet, Urgel
Samira wrote:

Probleem is wel dat de verspillingchecker bij mij aangeeft dat de meteradapter niet of niet goed is aangesloten maar die is wel aangesloten en de vebinding wordt op toon met 5 sterren aangegeven. Heb ook geen foutmelding op toon
Dus snap niet waarom de verspillingchecker niet werkt.

Dat deze opmerking komt, heeft er mee te maken dat de VC geen consistent verbruik denkt te zien over een langere periode.
Je zou dat kunnen laten beoordelen op afstand door Eneco.
Laatst zat ik te stoeien met m’n modem/router en had ik ook onderbrekingen in het verbruik en vlak daarna kreeg ik ook geen respons meer op de VC.
Het duurde, uit m’n hoofd, een dag voordat er weer normaal respons kwam.
Reputatie 5
Badge +2
Die vc ziet bij mij al maanden alleen
wasmachine,sluipverbruik,thermostaat
hij komt al maanden niet verder
Badge
Ook hier al 4 maanden alleen de gegevens van het sluipverbruik.
Erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren.
Reputatie 5
Badge +2
ach ik hecht er allang geen belang meer aan .
zolang ik zie dat mijn min statusverbruik maar een duimpje aangeeft en het min getal oploopt gaat het mij goed
Urgel wrote:

@Freekb83

4 Maanden wachten en alleen advies ontvangen over je sluipverbruik. Dat lijkt mij een ontzettende duurzame woning 😛. Ik lees dat je netjes je ketelprofiel hebt ingevuld, maar heb je ook het profiel onder het paars huisje ingevuld?

Groet, Urgel

Profiel onder het paarse huisje is reeds een jaar ingevuld.
@Freekb83,

Verwar je nu niet je vergelijkfunctie met je profiel? Deze laatste is namelijk niet sinds een jaar al beschikbaar op Toon. Eerder kwartaal 4 van 2017.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen