Sticky

De Toon community gaat (weer) samen met Eneco

De Toon community gaat (weer) samen met Eneco
Reputatie 1
Ik vraag je dit topic te lezen omdat er mogelijk actie van jou gevraagd wordt.

In 2017 vonden we het een goed idee om de Toon community af te splitsen van de Eneco community en er een aparte community van te maken. Nu, anderhalf jaar later, gaan we het merk Toon weer sterker koppelen aan het merk Eneco. Daarnaast heb ik ook van verschillende forumleden de feedback ontvangen dat het inloggen op twee platforms niet zo handig is.

Daarom hebben we het besluit genomen om de communities weer bij elkaar te voegen. De Toon-community houdt op in de vorm van http://forum.toon.nl te bestaan, maar blijft nagenoeg hetzelfde in de Eneco community onder de categorie ‘Thermostaat Toon’.

Wat verandert er voor jou?

Niet zo veel. De topics van de Toon community verhuizen we naar de Eneco Community. Tegelijkertijd introduceren we een nieuwe ranking, we zeggen dus gedag tegen de oude rankingstructuur. De Toon badges nemen we niet mee.

Het voordeel is, wanneer je actief bent op beide communities, dat je straks nog maar één keer hoeft in te loggen. Andere voordelen van de Eneco community ten opzichte van de Toon community zijn een betere editor, de mogelijkheid om @mentions te gebruiken en betere prestaties op de smartphone. Wat betreft de moderatoren: je zal de dezelfde moderatoren tegenkomen die je altijd gewend bent. De moderatoren van Toon zullen actief zijn in de categorie Thermostaat Toon.

? Het Eneco forum zal tijdens de samenvoeging even offline zijn, dit zal zijn op woensdag 5 december tussen 8.00 en 10.00.

Wat moet je doen?

Je moet natuurlijk niets, maar in sommige gevallen raden we aan actie te ondernemen. Lees hieronder wat je kunt doen voordat we de communities samenvoegen.

• Als je alleen op de Eneco community actief bent, dan verandert er voor jou niets.
• Als je alleen op de Toon community actief bent, dan zal je account straks gewoon te gebruiken zijn op de Eneco community.

Persoonlijke berichten verhuizen we niet mee. Dus mochten er persoonlijke gesprekken zijn op het Toon-forum die je wilt bewaren, dan vraag ik je hiervan even zelf een kopie te maken.

• Je hoeft niets te doen als je op beide communities een account hebt, mits je dezelfde e-mailadressen gebruikt voor beide accounts.
• Wanneer je actief bent op beide communities en je gebruikt verschillende e-mailadressen, lees dan even verder. Als je niets doet dan worden er automatisch twee accounts aangemaakt. Om dit te voorkomen kun je een wijziging van je e-mailadres aanvragen middels een e-mail aan forum@toon.nl. Doe dit vanwege privacy-redenen niet openbaar in een topic. Je kunt dit doorgeven tot en met 3 december 12.00. Wanneer je dit voor die tijd niet hebt aangegeven, dan heb je straks twee accounts in plaats van één account en is het niet meer mogelijk accounts samen te voegen.

Tot aan de migratie kun je nog gewoon topics plaatsen op de Toon community. Ook kun je een topic plaatsen in de Thermostaat Toon categorie op de Eneco community. Plaats geen topics dubbel, aangezien we de topics meeverhuizen.

Heb je vragen of wil je reageren? Laat het hieronder weten.

Groeten, Stéphan (Community Manager Eneco)

34 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Sorry @Stéphan.
Dit is totaal geen verrassing meer. Vorige week speelde het al dat Toon Forum doorlinkte naar Eneco Forum, dit zat zo goed in elkaar in de HTML, dat ik zelf al de conclusie had getrokken dat het weer samengevoegd werd ?
Reputatie 1
mAiden wrote:

Sorry @Stéphan.
Vorige week speelde het al dat Toon Forum doorlinkte naar Eneco Forum, dit zat zo goed in elkaar in de HTML, dat ik zelf al de conclusie had getrokken dat het weer samengevoegd werd ?

Ja dat klopt, iemand had te vroeg op het knopje gedrukt. Door jullie discussie kwam ik daar achter, dus bedankt daarvoor! 😁 Hoewel geen verrassing, ik moet jullie wel even informeren en de kans geven de benodigde stappen te kunnen ondernemen.
Reputatie 7
Badge +8
Stéphan wrote:

mAiden wrote:

Sorry @Stéphan.
Vorige week speelde het al dat Toon Forum doorlinkte naar Eneco Forum, dit zat zo goed in elkaar in de HTML, dat ik zelf al de conclusie had getrokken dat het weer samengevoegd werd ?

Ja dat klopt, iemand had te vroeg op het knopje gedrukt. Door jullie discussie kwam ik daar achter, dus bedankt daarvoor! 😁 Hoewel geen verrassing, ik moet jullie wel even informeren en de kans geven de benodigde stappen te kunnen ondernemen.

Ik ben gewoon een spit muis @Stéphan ?.
Link verander niet zomaar, dan ga ik spitten wat er exact gebeurd, toen kwam ik er achter dat forum van Eneco wel erg vaak erin voor kwam.
Daar ben ik ITer voor ?.
Reputatie 7
Badge +8
@Stéphan,

Innovators deel blijf ook gewoon intact in de nieuwe situatie? Komen daar ook nog in de komende tijd nieuwe dingen in voor ? Deze vraag mag je als je wil ook wel in PB beantwoorden. 🙂
Reputatie 6
Badge +3
Nou ik ook wel willen weten ...
Reputatie 1
mAiden wrote:

Innovators deel blijf ook gewoon intact in de nieuwe situatie? Komen daar ook nog in de komende tijd nieuwe dingen in voor ?

Ja, is wel de bedoeling dat deze mee gaat. We hebben nu (nog) geen plannen voor 'nieuwe dingen'. Waar denk je dan bijvoorbeeld aan?
Reputatie 7
Badge +8
Stéphan wrote:

mAiden wrote:

Innovators deel blijf ook gewoon intact in de nieuwe situatie? Komen daar ook nog in de komende tijd nieuwe dingen in voor ?

Ja, is wel de bedoeling dat deze mee gaat. We hebben nu (nog) geen plannen voor 'nieuwe dingen'. Waar denk je dan bijvoorbeeld aan?

Ik heb 2 jaar geleden mee gedaan met het Witgoed test. Had gehoopt dat er weer zoiets zou aankomen, of andere dingen waarvoor je kon aanmelden als Innovator.
Reputatie 3
Badge +4
Is het Toon forum verdwenen? iedere keer als ik naar forum.toon.nl ga, wordt ik doorverwezen naar de Eneco site.
Reputatie 7
Badge +8
Klopt.
Sinds gisteren is het Toon Forum weer samen gegaan met het Eneco Forum. 😉
Reputatie 3
Badge +4
Tja.. Was wel even een verrassing om dit opeens te merken. Had al een poos niet meer ingelogd op het Toon forum. Misschien was een berichtje in de nieuwsbrief oid wel handig geweest.

Vond het trouwens wel prettig om een apart forum te hebben. De Toon forum was imo namelij prettiger ingedeeld dan deze.
Reputatie 4
Badge
@Stéphan Ik ben het ook wel deels eens met bovenstaande opmerking, maar zal misschien ook wel even wennen zijn. Het voordeel was dat je op recente berichten kon kijken die dan alleen over de Toon gaan. Contract-perikelen vind ik minder interessant, maar staan nu ook tussen de recente berichten.

Daarnaast is de overzetting ook niet helemaal vlekkeloos verlopen. Veel van mijn berichten hebben nu als steller "Anonymous", bijlagen zijn niet meegekomen en het innovator-deel van het Toon-forum heb ik hier nog niet teruggevonden. Wordt dit nog bijgewerkt?@Stéphan
Reputatie 3
Badge +1
Dank voor de feedback Edwin en Ralf.

@EdwinK We hebben het twee weken van te voren aangekondigd op beide fora, volgens mij voldoende om regelmatige gebruikers te informeren. Nieuwsbrief hebben we wel overwogen, maar niet voor gekozen.

@RalfR Ik denk dat je gelijk hebt met dat het even wennen zal zijn. Heb je wel al gezien dat de zoekfunctionaliteit sterk verbeterd is?

Er zijn inderdaad een paar kleine complicaties. Op dit moment kijken we naar het anonymous-probleem. Dat van de bijlagen is nieuw, dank daarvoor. Innovator deel is wel overgezet, zie je die niet?
Reputatie 4
Badge
@StéphanL ik zag inderdaad dat het zoeken wel makkelijker is.

Voor een voorbeeld van het ontbreken van bijlagen, zie bijvoorbeeld deze post https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/verbruik-totaal-minder-dan-verbruik-van-1-slimme-stekker-19992#post205711

En het innovator-deel zie ik inderdaad niet (of ik kijk er overeen). Heb je de link hiervan?
Reputatie 2
Badge +1
Ben wel een aantal badges kwijt en sowieso m'n aantal reacties gewoon stukken minder...
Reputatie 3
Badge +2
Ik ben ook een hoop reacties kwijt en badges .. En het innovator gedeelte kan ik ook niet vinden ..
Reputatie 2
Badge +1
Innovator forum heb ik nooit kunnen vinden 🙂
Badge +2
Ik merk ook dat een deel van mij reacties na de migratie als gebruiker "Anonymous" hebben, heel vreemd. Ik log met dezelfde user in als voorheen en daar hangt hetzelfde email adres aan als mijn Eneco account. Ik mis ook een post die ik had gedaan in het "Suggesties, ideeën en verbeterpunten" forum
Reputatie 7
Badge +8
Hier merk ik ook dat een groot deel van mij reacties na de migratie als gebruiker "Anonymous" hebben..
Reputatie 3
Badge +1
StéphanL wrote:

Op dit moment kijken we naar het anonymous-probleem.

Ook kloppen sommige mentions niet, zijn we ook aan het oplossen.
Het Innovators stukje kijken we later naar. Heeft denk ik met rechten te maken.
Ik hou je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +8
StéphanL wrote:

StéphanL wrote:

Op dit moment kijken we naar het anonymous-probleem.

Ook kloppen sommige mentions niet, zijn we ook aan het oplossen.
Het Innovators stukje kijken we later naar. Heeft denk ik met rechten te maken.
Ik hou je op de hoogte.

@Stéphan ,

Innovators deel zie ik wel gewoon staan op forum. 🙂
Na de migratie was bij mij het Innovators deel wel meteen zichtbaar.
Kennelijk is dan niet iedereen “mee” genomen.
Komt mi @mAiden ook door de vreemde naam die ik soms bij jouw topic’s zag staan.
Maar als jij het Innovators deel wel ziet staan, kan je wel daar posten?
Reputatie 3
Badge +2
Ik zie net dat ik geen toegang heb tot het innovators gedeelte ...
@Stéphan het is dus inderdaad een rechten probleem want ik kan er dus niet meer op ...

En er is van mij dus zeer weinig overgekomen van het Toon forum .. Want ik mis nog meer ..
Reputatie 3
Badge +4
Heel erg jammer. Topics verdrinken nu in het algemene gebeuren, Jammer dat er ook geen berichtgeving is geweest in de nieuwsbrieven hierover.
Reputatie 5
Badge +1
Ik vind het ook wat mindr overzichtelijk.
er staat te veel andere info bij.
Reputatie 4
@allen

Om het forum schoon te houden heb ik het topic "Toon Forum" samengevoegd met dit topic.
Mijn verzoek aan jullie is om alle feedback rondom de samenvoeging centraal te houden in dit topic 😉

Groet,
Glenn

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen