Home
Vrienden van Toon

Grafiek van temperatuurverloop

elze Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten elze heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
Reacties: 6

3 december 2012, 19:05

Ik ben nu sinds een week eigenaar van de Toon. Wel grappig hoe het apparaat je energie verbruik beinvloed.
Een functie die mij nog wel interessant lijkt is een grafiek te kunnen zien van het temperatuur verloop.

Deze grafiek zou je bijvoorbeeld kunnen oproepen als je op de temperatuur klikt in het startscherm.

Met deze grafiek kun je goed in kaart brengen of de Toon zijn werk goed doet (of de overshoots in de loop van de tijd beter/slechter worden) en
welke invloed het weer en andere zaken hebben.
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 26 tot en met 38 van 38
  • de vos

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten de vos heeft ontvangen van andere leden.

250 kilowatt
    Reacties: 6

3 februari 2016, 01:08

inzicht in het temperatuurverloop in de woning zou zeker welkom zijn!

en ja 3 jaar ontwikkeling voor zo'n simpele update voor een itér lijkt me ook wat erg lang?
  • Rocco

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Rocco heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 119
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

3 februari 2016, 07:22

De meeste aandacht gaat uiteraard naar diensten die geld op gaan leveren, zoals ondersteuning van de Warmtewinner.
    Mijn verwachting is dat Eneco de zaken als tonen van temperatuurverloop en Opentherm status aan externe ontwikkelaars gaat overlaten.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28473
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

3 februari 2016, 09:14

de vos wrote:

inzicht in het temperatuurverloop in de woning zou zeker welkom zijn!

en ja 3 jaar ontwikkeling voor zo'n simpele update voor een itér lijkt me ook wat erg lang?

In een ander topic heb ik reeds gemeld dat er een jaar geleden een overname door Quby is geweest.
    Dit bedrijf hield zich bezig met deze logarithmes.
    Dus bij een volgende grote update zou deze meerdere keren gevraagde optie wel een kunnen verschijnen.
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • RuudS

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten RuudS heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 183
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

3 februari 2016, 12:43

Toon moet dan wel meer data bijhouden en volgens mij kan ik er nog geen 1TB harddisk aanhangen -:).
    Veel gebruikers (ik ook) hebben Domoticz als alternatief en dat geeft heel veel extra inzicht.
    Ben wel benieuwd hoe Eneco dit in Toon gaat brengen of in apps, evt losse app en zoals Rocco aangeeft, externe ontwikkelaars.
    Bv als je zelf geen data-opslag hebt en Eneco krijgt toestemming om data op te slaan, ik kan inloggen en krijg al mijn grafieken te zien, zoals nu al bij mindergas.nl of slimme meter,nl etc
    Nadeel van alle data , is dat je steeds meer eisen krijgt om deze data om te zetten in informatie voor gebruikers.

Voorbeeld Domoticz ,

1 Bijlage

Toon versie 3.2.18, vanaf 2012. Vaillant eco 30-34 OT. Domoticz PI . HUE White, slimme stekker
  • Harry H

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Harry H heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Reacties: 8

20 april 2017, 21:17

Beste toonredactie,

Inmiddels ruim 4 jaar verder, vele topics en duizenden geinterresseerden met steeds dezelfde vraag: We willen zo graag het temperatuurverloop in de kamer terugzien in Toon" Even zo lang is het antwoord dat er aan wordt gewerkt(..). Het begint er een beetje op te lijken dat de gesponsorde toepassingen; philips hue, fibaro rookmelders, wel ontwikkelruimte krijgen, maar een eenvoudige toepassing waar echt honderden trouwe klanten op zitten te wachten nog steeds in de parkeerstand staat. Natuurlijk begrijp ik dat jullie schoorsteen ook moet blijven roken, om maar in energietermen te spreken. Maar ergens begint het een beetje arrogant te lijken niets te doen met een grote wens van jarenlang trouwe klanten. Ik hoor graag hoe u daar tegenaan kijkt?
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

20 april 2017, 21:43

Harry H wrote:

Inmiddels ruim 4 jaar verder, vele topics en duizenden geinterresseerden met steeds dezelfde vraag: We willen zo graag het temperatuurverloop in de kamer terugzien in Toon"

Ik zelf zit al een tijdje op deze tour:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/wanneer-opname-geavanceerde-algoritmes-toon-10658

Op nadere vragen aan Quby wordt op heden erg geheimzinnig gedaan.
    Ik zou zeggen door de overname van Joulo zouden algoritmen zo geïmplementeerd kunnen worden, maar kennelijk liggen de belang anders..........
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Harry H

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Harry H heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Reacties: 8

20 april 2017, 22:02

Hoi Brandje,

Ja, had ik al gelezen, erg ingewikkeld met Quby, Joulo en zo. Appeltje,eitje voor Toonontwikkelaars zou ik zo zeggen, maar zoals jij ook al denkt: Kennelijk andere belangen. Ik hoop op spoedige reactie van Toon-redactie en dan iets meer dan "we zijn er mee bezig, al 4 jaar lang" 😌
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

20 april 2017, 22:05

Dat laatste kan je vergeten schat ik zo in.
    En dan bedoel ik uiteraard een antwoord waar je echt wat aan hebt!
    Het ligt ook natuurlijk niet aan de community, maar aan de "eigenaar" van de roadmap.......

M.i is het een kwestie van steeds onder de aandacht brengen.
    Zelf heb ik het op m'n eigen wish-list staan en probeer het steeds her en der onder de aandacht te brengen.
  • KellyKelly

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kelly heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 2387
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

21 april 2017, 16:05

Beste Harry H,

Terecht dat je dit nog eens onder de aandacht brengt. Zoals Brandje al voorspelde, heb ik niet hét antwoord wat je graag zou willen lezen. Het heeft onze aandacht, in zoverre dat er momenteel andere verbeteringen/ontwikkelingen hoger op de agenda staan. Neemt niet weg dat ik je opmerking zeker nog eens doorgeef!
  • Spijkers

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Spijkers heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt
    Reacties: 60

27 april 2017, 13:58

We zijn ondertussen wel 4 jaar verder .... De groene wereld begint met inzicht, toch ?
  • Mattijs

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Mattijs heeft ontvangen van andere leden.

250 kilowatt
    Reacties: 9

28 mei 2017, 12:05

Hierbij nog een een steunbetuiging voor deze feature, wat kunnen we er aan doen dat dit nu eindelijk wel geïmplementeerd gaat worden?
  • Berny

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Berny heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 413
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

28 mei 2017, 13:22

De temperatuur verloop binnen en buiten is al zo vaak aangegeven, en een zo eenvoudige toevoeging komt niet verder dan de pen. Net zoals een Toon à la Evohome stile met Z-wave radiatorkranen, leuk, maar doen ze niet. Fibaro heeft de kranen niet in zijn assortiment, denk ik dan, of een koolmonoxidemelder... wel rookmelders.
    Binnenkort zal een nieuwe softwareversie komen met nieuwe leuke functies, maar echte wensen dat hier op het forum gesuggereerd zijn geweest, die zullen niet veel zijn...
    Ben benieuwd!
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

28 mei 2017, 13:43

Berny wrote:

De temperatuur verloop binnen en buiten is al zo vaak aangegeven, en een zo eenvoudige toevoeging komt niet verder dan de pen. Net zoals een Toon à la Evohome stile met Z-wave radiatorkranen, leuk, maar doen ze niet. Fibaro heeft de kranen niet in zijn assortiment, denk ik dan, of een koolmonoxidemelder... wel rookmelders.
    Binnenkort zal een nieuwe softwareversie komen met nieuwe leuke functies, maar echte wensen dat hier op het forum gesuggereerd zijn geweest, die zullen niet veel zijn...
    Ben benieuwd!

Hoi Pedro,

Inderdaad het algoritme gebeuren/verzoek loopt al tijdje.

Kijk dit topic bv:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/wanneer-opname-geavanceerde-algoritmes-toon-10658

Je leest daar de algoritmen waar ik een weekje mee "gestoeid" heb.

Gelukkig is er nu wel enige aandacht bij Quby.
    In versie 4.3.20 zit het nog niet, maar wie weet op korte termijn...............

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon