Home
Vrienden van Toon

Deel jouw ervaring met de verbeterde Triggi-app

Tags:
triggi ,

MarcoGMarcoG Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MarcoG heeft ontvangen van andere leden.

Community manager Toon (tijdelijk)
Reacties: 89
Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

18 mei 2017, 10:56

Beste Toon Innovators,

Velen van jullie hebben de Triggi-app vast als eens uitgeprobeerd, de app waarmee je slimme acties kunt instellen die verbonden zijn aan Toon. Onlangs heeft de Triggi-app een nieuwe update gehad, waardoor de verbinding met Toon verbeterd is.

We horen graag wat jullie ervaring is met de laatste versie van de Triggi-app. En we zijn natuurlijk benieuwd wat jouw favoriete triggs zijn in combinatie met Toon.

Bedankt voor het delen!

Nog geen Triggi-app? Download de app voor Apple of Android hier.
Community manager Toon (tijdelijk)
Resultaten 1 tot en met 24 van 24
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28453
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

18 mei 2017, 11:11

Hoi Marco,

Nadat op 14 maart 2017 de servers van Eneco waren gemigreerd naar de Cloud en Triggi een verbeterde koppeling met Toon® kreeg, zijn er geen enkele problemen meer geweest.

Als voorvechter van scenes op Toon® was ik met deze stabiele Triggi mogelijkheid blij verrast.
    Al mijn scenes, 13 in getal, lopen nu via Triggi.

Deze scenes schakelen mijn lampen/boiler/hue o.a. rekening houdende met zons-ondergang.
    Als straks het stookseizoen weer begint worden ook de programmakeuzes op Toon® door Triggi gestuurd.

We zijn nu dus 2 maanden verder en gesteld mag worden dat Triggi i.s.h.m. Toon® een succes is!
    Tot volgende week!
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Yobotje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Yobotje heeft ontvangen van andere leden.

100 terawatt
    Reacties: 3666
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

18 mei 2017, 12:24

Hallo Marco, lang heb ik de poll voor de slimme stekkers in de lucht gehouden en ben nu zeer tevreden met het Triggi's resultaat.
    In het begin waren er geringe strubbelingen met Triggi maar het werkt inmiddels zeer stabiel, probleemloos en buitengewoon gebruiksvriendelijk.
    Mijn favoriete Triggs zijn de zonsondergang mogelijkheden aangevuld met pushmelding zodat ik een melding krijg dat thuis de dingen gebeuren die gepland zijn.
    Daarnaast heb ik ook een aantal "Now" Triggs in gebruik waardoor ik met Widgets snel een en ander kan bedienen op de Smartphone.
    Zoals Ton aangeeft is Triggi een succes en niet alleen met Toon® maar ook nog eens met Hue!
    Tot volgende week.;)
    Houdoe, Theo. 5x Sl. Stekker; Softw. 3.7.9; Firmw. Ketelmod. 37, Meterad. 35/39; OT; Toon® 2014-2. Poll: Schakelschema's, CV ketelwaterdruk
  • RL van der Werf

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten RL van der Werf heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 374
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

18 mei 2017, 12:24

Goedem. Het navolgende is het geval
    Ik ga dinsdags altijd naar mijn vriendin dan is triggi niet geschakeld
    En woensdagavond ook niet !
    Ik kwam vanmorgen mijn bed uit (donderdagmorgen) en toen zag ik dat de slimme stekker (kastlampjes) en de slimmestekker(hangkastje) aan stonden
    Terwijl dit niet zo moest zijn dus iets heeft mijn slimmestekkers vannacht geschakeld
    Is er te zien in de logs waardoor of hoe dit kan
    Ik geef toestemming in mijn logs te kijken

Hulplijn van Triggi ingeschakeld
    Toon software 3.7.8 `~ Intergas Kompakt HRE 24/18 ~ Toon 4-2014 ~aanvoertemp 70gr ~tapwatertemp. 60gr
  • anconakip

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten anconakip heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Reacties: 28
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

18 mei 2017, 12:46

Ik vind triggi op het eerste gezicht een handige toevoeging. Maar het is alleen jammer dat als ik het huis uit zou gaan de verwarming ook uit gaat. Terwijl mijn vrouw en kinderen nog gewoon thuis zijn. Is dit ook in te stellen op de een over andere manier?
  • Yobotje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Yobotje heeft ontvangen van andere leden.

100 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

18 mei 2017, 12:46

RL van der Werf wrote:

Goedem. Het navolgende is het geval
    Ik ga dinsdags altijd naar mijn vriendin dan is triggi niet geschakeld
    En woensdagavond ook niet !
    Ik kwam vanmorgen mijn bed uit (donderdagmorgen) en toen zag ik dat de slimme stekker (kastlampjes) en de slimmestekker(hangkastje) aan stonden
    Terwijl dit niet zo moest zijn dus iets heeft mijn slimmestekkers vannacht geschakeld
    Is er te zien in de logs waardoor of hoe dit kan
    Ik geef toestemming in mijn logs te kijken

Hulplijn van Triggi ingeschakeld

Hoi, je kunt je log ofwel Last Activity bekijken als je de Trigg opent en helemaal onderaan wordt dan weergegeven wat er wanneer en hoe laat is gebeurd.
    Hulp kun je via "Meer, hulp door middel van chat gesprekken met Triggi krijgen door daar je probleem te vermelden.
    Ik vermoedt dat je ergens een foutje hebt zitten in je Trigg maar ongetwijfeld wordt je snel geholpen door een van de Triggi medewerkers.
    Houdoe, Theo. 5x Sl. Stekker; Softw. 3.7.9; Firmw. Ketelmod. 37, Meterad. 35/39; OT; Toon® 2014-2. Poll: Schakelschema's, CV ketelwaterdruk
  • Yobotje

100 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

18 mei 2017, 12:49

anconakip wrote:

Ik vind triggi op het eerste gezicht een handige toevoeging. Maar het is alleen jammer dat als ik het huis uit zou gaan de verwarming ook uit gaat. Terwijl mijn vrouw en kinderen nog gewoon thuis zijn. Is dit ook in te stellen op de een over andere manier?

Hoi, je kunt jouw vraag het beste stellen op de Hulplijn van Triggi zoals in mijn andere bericht is vermeld.
  • WvdM

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten WvdM heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 277
    Klant aan huis

Klant aan huis

18 mei 2017, 12:54

Sinds de verbinding stabiel is schakelen mijn slimme stekkers probleemloos aan en uit met de zonsondergang- en ingestelde tijd. Slechts een keer mee gemaakt dat een lamp niet uit ging. Was ten tijde van het onderhoud van Toon. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik me in andere mogelijkheden van Triggi (nog) niet verdiep heb.

Eigenlijk zouden de Triggi mogelijkheden in de Toon app geïntrigeerd moeten zijn, maar dat zal wel een utopie zijn. Scheelt echter weer een app op je telefoon/tablet.

Maar tot nu toe uiterst tevreden met Triggi en het overwegen waard om mijn slimme stekkers te gaan uitbreiden. Kunnen eindelijk alle schakelklokken verbannen worden, op enkele na als backup voor het geval Toon c.q. Triggi voor langere tijd uitvallen (maar dat zal wel hopelijk niet voorkomen).
    Groet, Wim. Slimme Meters. Toon® Innovator. Zonnepanelen. Toon versie 3.7.9 Ketelmodule: 37 Meteradapter: 0.25/0.13 Atag E325C aan/uit
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1809
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

18 mei 2017, 13:06

Hoi Marco,

Ik heb uiteraard naast mij Domoticz systeem, ook Triggi er draaien..
    Mijn lampen worden geschakeld door Domoticz, aangezien dat uitstekend werkt voor mij.. Ik zie geen reden tot aanpassing daarvan.

Wel gebruik ik Triggi voor het volgende:

Als de temperatuur in Almelo lager is dan 13 graden & het tussen 17:59 en 21:59 is..

Dan zet Triggi voor mij Toon op 19,5 graden.

In stookseizoen is dit wel 1 van mij favoriete..

Als de temperatuur in Almelo 0 graden is, en het is 18:30.

Dan zet Triggi Toon op Comfort(20,5 graden).

Voor de rest zit ik nog beetje rond te kijken wat betref de leuke Triggs in samenwerking met Toon..
    Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • Wasteproberen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Wasteproberen heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Reacties: 11
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

18 mei 2017, 13:06

Ik heb na de App gekeken. Maar persoonlijk vind ik er niks aan. Ik houd het wel op domoticz.
  • Rolfdv

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Rolfdv heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 1

18 mei 2017, 13:31

Super dat Triggi nu goed werkt icm Toon! Daar heb ik lang op gewacht en voegt echt iets toe aan Toon.
  • Huibtech

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Huibtech heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Reacties: 77

18 mei 2017, 14:08

Sinds de update schakelen de slimme stekkers goed via Triggi
    trouwe eneco klant, 30 Zonnepanelen, Toon, 5 slimme stekkers en 2 rookmelders
  • RL van der Werf

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten RL van der Werf heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 374
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

18 mei 2017, 14:56

@yobotje
    Ik zie geen last activity staan zie bijlages

2 Bijlagen

Toon software 3.7.8 `~ Intergas Kompakt HRE 24/18 ~ Toon 4-2014 ~aanvoertemp 70gr ~tapwatertemp. 60gr
  • Yobotje

100 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

18 mei 2017, 16:02

RL van der Werf wrote:

@yobotje
    Ik zie geen last activity staan zie bijlages

Inderdaad, daar wordt het bericht normaal gesproken weergegeven. Ga via de Triggi app naar "Meer, hulp" en stel daar je probleem aan de orde. Je krijgt dan snel reactie.
    Laat je hier in dit forum weten wat het probleem was?
  • M.A.W. van Gool Arnold

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten M.A.W. van Gool Arnold heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 1

18 mei 2017, 16:49

ik heb net pas de app gedownload
  • J. Versloot

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten J. Versloot heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt
    Reacties: 23
    Klant aan huis

Klant aan huis

18 mei 2017, 20:07

Gebruik triggi sinds het begin. Sinds enige tijd is triggi precies hetgeen wat de toon zo goed maakt. De toon zonder Triggi is in mijn ogen outdated en zonder Triggi was ik waarschijnlijk al overgestapt op domoticz oid.
  • Eric69

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Eric69 heeft ontvangen van andere leden.

100 kilowatt
    Reacties: 4

21 mei 2017, 14:14

Actie en agendapunten voor de komende 10 weken

- Ik ga zelf binnenkort nog een paar slimme stekkers bestellen en deze vervangen voor de ouderwetse schakelklokken
    - Op het Eneco Community Event de relatie tussen Toon en Triggi verder bespreekbaar maken en ondervinden wat speerpunten en nieuwe (pilot)projecten zijn voor de Community
    - Triggi en mogelijk andere apps thuis verder implementeren als assistent van Toon
    - Elektronica thuis implementeren en installeren die zintuig zouden kunnen zijn van Toon

Als daar nog vragen over zijn dan lees of hoor ik die graag
  • Yobotje

100 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

21 mei 2017, 14:24

Eric69 wrote:

- Ik ga zelf binnenkort nog een paar slimme stekkers bestellen en deze vervangen voor de ouderwetse schakelklokken
    - Op het Eneco Community Event de relatie tussen Toon en Triggi verder bespreekbaar maken en ondervinden wat speerpunten en nieuwe (pilot)projecten zijn voor de Community
    - Triggi en mogelijk andere apps thuis verder implementeren als assistent van Toon
    - Elektronica thuis implementeren en installeren die zintuig zouden kunnen zijn van Toon

Als daar nog vragen over zijn dan lees of hoor ik die graag

Leuk bericht maar zegt niet zoveel.
    Vandaar mijn vraag, deel je informatie waarover het dan gaat dan krijg je misschien ook nog bijval hier op het forum.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

21 mei 2017, 14:34

Eric69 wrote:

- Op het Eneco Community Event de relatie tussen Toon en Triggi verder bespreekbaar maken en .....

Er over praten kan natuurlijk, maar qua relatie kon je daar niet verder.
    Het enige van Eneco/Quby doet is via het kanaal Toon®, dus feitelijk via API Toon®, de toegang tot Toon® faciliteren voor Triggi.
    Je kan dus beter, eventueel op het forum van Triggi, daar je ideeen spuien.
    Dan bevindt je je bij gelijkgestemden en de Triggi mensen zijn altijd zeer geïnteresseerd in meedenken.
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Eric69

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Eric69 heeft ontvangen van andere leden.

100 kilowatt

21 mei 2017, 14:35

Ja in principe deel ik hier graag alle relevante informatie die na implementatie van triggi voor deze community van belang zou kunnen zijn en wil ik ook wel verslag uitbrengen over de voor ons relevante onderdelen van mijn bezoek aan het Community Event volgende week ik ga er nl. vanuit dat ik daar de experts kan spreken

Eerst het verzoek van MarcoG inwilligen daarna verslag
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

21 mei 2017, 14:40

Eric69 wrote:

Ja in principe deel ik hier graag alle relevante informatie die na implementatie van triggi voor deze community van belang zou kunnen zijn en wil ik ook wel verslag uitbrengen over de voor ons relevante onderdelen van mijn bezoek aan het Community Event volgende week ik ga er nl. vanuit dat ik daar de experts kan spreken

Qua Triggi is daar het Triggi forum beter voor.
    Als er zaken zijn die onduidelijk zijn en/of als je hulp nodig hebt moet je daar ook zijn. Of rechtstreeks de hulp functie gebruiken binnen de App Triggi.
  • Eric69

100 kilowatt

21 mei 2017, 14:44

Ik citeer MarcoG

'We horen graag wat jullie ervaring is met de laatste versie van de Triggi-app. En we zijn natuurlijk benieuwd wat jouw favoriete triggs zijn in combinatie met Toon'

En dat lijkt me leuk en is exact wat ik als een soort béta-tester ga doen de komende tijd.....

Vragen of tips!?!?
    ik houd me aanbevolen
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

21 mei 2017, 14:48

Eric69 wrote:

Quote - MarcoG

We horen graag wat jullie ervaring is met de laatste versie van de Triggi-app. En we zijn natuurlijk benieuwd wat jouw favoriete triggs zijn in combinatie met Toon.

Bedankt voor het delen!

Daar heb ik het uiteraard niet over!
    Wat Marco schrijft is mij bekend.
    Ik zeg ook niet dat het hier niet mag; ik heb hier niets te vertellen.

Ik probeer je een tip te geven waarbij je er ook meteen met je meegedacht wordt en eventueel hulp verleend wordt. Vandaar mijn woordkeuze "beter"

Je bent immers de zaak aan het ontwikkelen toch............?
    Dus juist "met je "beta-tester"-zaken zit je daar goed en daar wordt in een speciaal topic bij Triggi ook om gevraagd.
  • E.N. Sanders

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten E.N. Sanders heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 2

24 mei 2017, 20:08

Hallo,
    ik had de app geinstalleerd heb hem eraf gegooid omdat ik de indruk dat mijn telefoon heel snel leeg was .. Voor de rest zagen de mogelijkheden er goed uit. Heeft iemand dit ook gemerkt ik had een trggi gemaakt op basis van een wifi network
  • Yobotje

100 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

25 mei 2017, 01:08

E.N. Sanders wrote:

Hallo,
    ik had de app geinstalleerd heb hem eraf gegooid omdat ik de indruk dat mijn telefoon heel snel leeg was .. Voor de rest zagen de mogelijkheden er goed uit. Heeft iemand dit ook gemerkt ik had een trggi gemaakt op basis van een wifi network

Ik heb die ervaring niet maar maak daarom bewust geen gebruik van Geo cq locatie bepaling mbv gps.
    Wat je met Wifi netwerk precies bedoeld weet ik niet, ik loop echter van de ene SSID naar de andere en dat heel vaak op een dag maar dat heeft geen merkbare invloed op mijn accu.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon