Zomerstand Toon | Eneco Community
vraag

Zomerstand Toon

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 8 reacties
Hallo,

sinds vandaag hangt Toon aan de muur en ben ik een beetje aan het rommelen. Een van de dingen die ik gewend was is een zomerstand op de thermostaat. Zit deze ook in Toon. En zo niet waarom dan niet, volgens mij zou dit een welkome toevoeging kunnen zijn.

Edit:
Eexcuus denk dat ik deze vraag in een ander deel had moeten plaatsen, kan een mod 'm verplaatsen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Hallo,

sinds vandaag hangt Toon aan de muur en ben ik een beetje aan het rommelen. Een van de dingen die ik gewend was is een zomerstand op de thermostaat. Zit deze ook in Toon. En zo niet waarom dan niet, volgens mij zou dit een welkome toevoeging kunnen zijn.

Edit:
Eexcuus denk dat ik deze vraag in een ander deel had moeten plaatsen, kan een mod 'm verplaatsen?

Klopt een zomerstand zit er niet op.
De meesten hier lossen het op, als ze Toon steeds actief willen houden, door alle programma standen op bv 15 grd te zetten.
Wellicht dat jouw idee iets is om als toekomstige update te verwerken.
Dan zou een moderator morgen je topic wel daar naar toe verplaatsen.
Reputatie 7
Badge +6
@RiNo,

Ik heb je reactie verplaatst aangezien deze hier beter tot zijn recht komt.
Het programma is simpel en makkelijk aan te passen en om die reden hebben we de zomerstand niet ingeregeld.
Het idee over de zomerstand zal doorgegeven worden aan de productbeheerders.

Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 4
Badge

Zou wel mooi zijn als deze er komt. RiNo is dus niet de enige die dit wil, ik en andere misschien ook wel.
Reputatie 6
Badge +1
Van mij hoeft het niet. Zoals danielle het ook aangeeft, met een paar simpele klikken is het programma in toon zo aan te passen. Al die extra's op Tóon, kan de oorspronkelijke  functie beïnvloeden.  En waarom dan zoiets implanteren als met een kleine omweg hetzelfde doel wordt bereikt.
Ik ken de technische feiten niet en verbeter me aub als ik er naast zit maar volgens mij is het zo dat als je de CV lager zet (bv 15 graden) de ketel wel altijd klaar staat voor actie een soort standby. In de zomerstand zou dit niet zo zijn en is het verbruik toch lager.

Het argument dat word aangedragen voor de zomerstand geld toch ook voor de vakantiestand, en die zit er ook in.
Mijn CV moet ook warm water voor douchen leveren. Dat geldt denk ik voor velen. 
Gas verbruik is er niet, want ontsteking vindt plaats via piezo. 
Pas als er warm tapwater wordt gevraagd ontsteekt de brander. 
Als de instellingen van Toon op 15 grd staan zal de CV verder buiten bedrijf blijven en geen gas gebruiken.  
Dus er is een maximale besparing!
Defenitie van de zomerstand volgens de handleiding van de Remeha iSense:

4 Continu zomer: de temperatuur blijft constant op de
nachttemperatuur die u heeft ingesteld. Waarbij tussen 06:00 uur
en 23:00 uur het tapwater wel wordt warmgehouden. (waardoor u
sneller warm water krijgt).

Waaruit je idd een punt hebt, toch blijf ik er bij dat ik dit een makkelijke functie die in mijn ogen niets afdoet aan de"oorspronkelijke functie" (in mijn ogen vervangt Toon de kamerthermostaat) maar iets toevoegd dat ik als consument/gebruiker gewend ben te gebruiken en graag weer wil kunnen gebruiken.
Defenitie van de zomerstand volgens de handleiding van de Remeha iSense:

Waarbij tussen 06:00 uur
en 23:00 uur het tapwater wel wordt warmgehouden. (waardoor u
sneller warm water krijgt).

Let hierbij op dat juist het contant op temperatuur, vooral zomers uiteraard, houden wel comfort geeft, maar dat kost dus veel extra gas.
Ik heb bv de zomerstand op de CV dus uit staan; dan moet je vaak wat langer in de keuken op warm water wachten, maar nogmaals het is een keuze.............
Reputatie 4
Badge
Het heet ook niet voor niks een "comfort" stand.
Ik zet zelf de Toon vast met slotje op slapen (15 graden). Is jullie methode (alles aanpassen naar 15 graden) een betere methode?
Reputatie 4
Badge
Ik zet zelf de Toon vast met slotje op slapen (15 graden). Is jullie methode (alles aanpassen naar 15 graden) een betere methode?
Voor de één wel en de ander niet, probeer het is uit zou ik zeggen.
Dan weet je voor jezelf of het beter is.

Als je alle standen op 15 grd zet heb je tijdens normale gebruikstijden zicht op je Toon. 
Zet je 'm op slapen vast dan gaat Toon op zwart ook overdag dus!
Ik bv wil dat niet. 
Reputatie 3
Badge
Na enkele maanden gebruik is Toon nog steeds een perfect product maar voor mij persoonlijk hoef ik niet meer elk moment van de dag te kijken. Mijn beeld is als toon hangt gewoon zwart in de zomermaanen. 1 tik op het scherm en ik kan snel zien wat ik verbruikt heb.
Na enkele maanden gebruik is Toon nog steeds een perfect product maar voor mij persoonlijk hoef ik niet meer elk moment van de dag te kijken. Mijn beeld is als toon hangt gewoon zwart in de zomermaanen. 1 tik op het scherm en ik kan snel zien wat ik verbruikt heb.

Soms kan ik geen tik erop geven, maar zit er er een eind vandaan, dus overdag als Toon op Thuis of Comfort staat vind ik het nog steeds erg prettig om meteen tezien hoe de stand van zaken is.
Toon hoef ik niet elk moment te bekijken, dat is zo, maar als ik kijk moet ie het gewoon doen.......................
Reputatie 4
Badge
Het is altijd handig als je b.v. bij het voorbijlopen even een blik kan werpen op toon zonder eerst een tik te geven.
Moet je toch weer even stil staan. Kan wel bedenken dat na een paar maanden je steeds minder gaat kijken.
De toekomst zal het leren.
Reputatie 7
Badge +7

Als je alle standen op 15 grd zet heb je tijdens normale gebruikstijden zicht op je Toon. 
Zet je 'm op slapen vast dan gaat Toon op zwart ook overdag dus!
Ik bv wil dat niet. 

Maar als hij op zwart staat Ton ,
bespaar je weer iets meer :)

Hoi Jan,

Die slag is jou!
Maar het verbruik van het LCD schermpje is mi te verwaarlozen. 
Reputatie 4
Badge

Ja op jaarbasis zal dat zeker wel 2 hele euro's zijn als het niet minder is.
Maar om even bij het topic te blijven: ik vind die zomerstand ook wel heel handig. Gewoon een optie ergens in het menu waarmee je de hele thermostaatfunctie uit kunt schakelen zonder dat de Toon op zwart gaat. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.
Groeten,
Eric
Maar om even bij het topic te blijven: ik vind die zomerstand ook wel heel handig. Gewoon een optie ergens in het menu waarmee je de hele thermostaatfunctie uit kunt schakelen zonder dat de Toon op zwart gaat. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.
Groeten,
Eric

Hoi Eric,

Het staat op de lijst voor ideeen en wensen.
Dus het is nu aan Eneco en de software ontwikkelaars om er wat mee te doen.
Reputatie 4
Badge

Bedankt voor het meedenken!
Alleen zo komen we vooruit 🆒