Zo zie ik Toon in de toekomst | Eneco Community

Zo zie ik Toon in de toekomst

• 12 februari 2013
  • 6 reacties
  • 1496 Bekeken

Badge +2
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 107 reacties
zelf zie ik meer mogelijk heden met TOON daar zit ook en repeater bij die ook kan schakelen door middel van domotica
als ze de Toon aan kunnen passen het je tal van mogelijkheden zoals bevieliging en het aan en uit zetten van je apperatuur en verlichting en dat ook op afstand met je app van je mobiel.
hier door kan je er nog veel meer mee besparen denk ik:D
gr karst

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Dit is geen toekomst maar bestaat allemaal al. Zoek op internet maar eens naar Plugwise

klopt maar het moet wel toegevoegt worden aan TOON dat je toon hier voor kan gebruiken
Nou, TOON heb je dan helemaal niet meer nodig. Kijk eens naar de volgende topic https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/toon-icm-zonnepanelen-stadsverwarming-5462/ Op deze manier ben je ook onafhankelijk van de energie-leverancier. Met TOON zit je altijd vast aan Eneco.
Misschien lukt het koppelen  van toon en deze apparaten al wel, alleen nu kun je de gekoppelde apparaten alleen via lokale toegang zien, theoretisch elk zwave apparaat. Dus zou ik graag zien dat er een koppeling naar het display gaat.

ik denk hier aan een plaatje in het display die het apparaat kan weergeven, en bedienen. Misschien nog in een extra tabje op het display.

deze zou je via lokale toegang bijvoorbeeld aan kunnen zetten.
... zoals bevieliging en het aan en uit zetten van je apperatuur en verlichting en dat ook op afstand met je app van je mobiel.
Voor het schakelen van verlichting zie ik de Toon nog wel zitten, maar niet als alarm installatie. Simpelweg omdat de locatie van Toon wat onlogisch is daarvoor. Meestal zit ie in de woonkamer, terwijl je een alarm schakelbord bij de deur wilt hebben. Een alarm heeft een in- en uitloop schakeling voor een alarm. Je gaat weg en zet het alarm aan en die geeft je een x aantal seconde om weg te gaan. Of je komt binnen en je hebt een x aantal second om je alarm te disablen. Dan wil je toch wel dat het scherm in de buurt zit als je met je handen vol boodschappen binnen komt. En voor je alarm in en uit te schakelen met je mobiel, daar zou ik uit beveiligingsoogpunt echt niet voor kiezen.

Er is een Nederlandse leverancier van een e-domotica systeem die al dit al levert (Eminent E-Domotica), misschien zou de Toon hier als plug-in kunnen werken?
Reputatie 2
Badge
Ik wacht met smart op het moment dat ze deze pluggen/sensoren gaan toevoegen aan Toon: http://www.hashop.nl/Webwinkel-Product-24113741/FIBARO-WALL-PLUG.html of http://www.hashop.nl/Webwinkel-Product-16453795/Aeon-Labs-4in1-Multi-sensor.html
Badge +2
Dit is geen toekomst maar bestaat allemaal al. Zoek op internet maar eens naar Plugwise

klopt maar het moet wel toegevoegt worden aan TOON dat je toon hier voor kan gebruiken
zelf zie ik meer mogelijk heden met TOON daar zit ook en repeater bij die ook kan schakelen door middel van domotica
als ze de Toon aan kunnen passen het je tal van mogelijkheden zoals bevieliging en het aan en uit zetten van je apperatuur en verlichting en dat ook op afstand met je app van je mobiel.
hier door kan je er nog veel meer mee besparen denk ik:D
gr karst