Wij zijn benieuwd naar jouw mening! | Eneco Community

Wij zijn benieuwd naar jouw mening!

Toon eerste bericht

113 Reacties

En ook weg met de CV ketel Monitor voor gasloos profielen en de bijbehorende aanpassingen bij de Verspillingschecker bij CV-ketel, maar echt mooi zou zijn het hele VC ontmantelen.
Reputatie 7
Badge +4
Ook het ontmantelen van bestaande functionaliteit zoals de VC kost tijd en inspanningen van ontwikkelaars die niet in andere zaken gestoken kunnen worden. VC ontmantelen lijkt me wel een flinke klus alles bij elkaar
Reputatie 2
Badge
Ach die VC zou best goed kunnen gaan werken. Snap dat het management het een geile functie vond. Doet tenslotte iets met big data en data analytics. Misschien zelfs wel AI..... Alle buzzwords bij elkaar... Moet je hebben.....

Er mist slechts 1 feature: dat ik zelf kan aangeven weke apparaten ik wel en niet heb. De VC lijkt iig niet in staat dat te detecteren. Het ding zoekt al maanden naar m'n droger. Die heb ik niet. En verder zoeken naar het volgende op de lijst doet ie dan ook niet.

Oh en hij vindt dat als ik m'n kachel overdag op 15 graden zet en 's avonds op 18 dat dat onzuinig is. Ik kan m beter op 16 en 19 zetten.... Jaja.... Klinkt logisch.

Gewoon blijven sleutelen aan dat algoritme. Komt het vanzelf een keer goed. Zet er tot die tijd wel ff in grote letters Beta bij dan. Snapt iedereen dat ie 't ding voorlopig kan negeren.
Reputatie 4
Badge +1
Ach, op zich begrijp ik wel dat VC het moeilijk heeft. In mijn geval is de grootste koelkast een warmtepomp en die is (uiteraard) niet zuinig. VC heeft de wasmachine in de smiezen, de droger, de vaatwasser en sluipverbruik. Voor een complexe situatie met warmtepomp droger, instant heater en inductiekookplaat een hele prestatie. Maar het idee om vooral de eindgebruiker te laten aangegeven wat er niet is, zou zeker helpen. Nu heb ik iedere periode (2 maanden) een opmerking. Heb uw koelkast gevonden... 6dagen later oh nee toch niet.
Reputatie 4
Badge +1
Wat de andere markten betreft. Ik neem aan dat die ook een forum hebben ?
Dus wie houdt ons tegen.
Dus wie houdt ons tegen.

Hoi Menno,

Helemaal niemand!
Er is keus genoeg; bij de 1 laat je wat; bij d’andere vind je wat?
Reputatie 7
Badge +4
Dus wie houdt ons tegen.

Ik heb geen forums kunnen vinden in België en Spanje overigens....
Reputatie 4
Badge +1
Dus wie houdt ons tegen.

Ik heb geen forums kunnen vinden in België en Spanje overigens....

Om eerlijk te zijn ik ook niet. Wel dat er op Toon.eu gesproken wordt over samenwerking tussen Quby en Interpolis op gebied van huisbeveiliging. Security.toon.eu. klinkt niet echt spaans. Duidelijk dat Eneco niet de enige is die iets over Toon wil zeggen. Daarnaast snap ik dat Toon 2 nogal wat bandbreedte heeft gekost.
Reputatie 7
Badge +4
Daarnaast snap ik dat Toon 2 nogal wat bandbreedte heeft gekost.

En bandbreedte blijft kosten.... De software versies van Toon 1 en 2 zijn niet gelijk. Ze moeten dus beide varianten blijven onderhouden. Qua functionaliteit lopen ze nu nog gelijk op (zelfs met dezelfde versienummers) maar op een gegeven moment komt er nieuwe functionaliteit die de nieuwere Toon 2 hardware gaat benutten. Dan zullen ze ook qua functionaliteit uit elkaar gaan lopen. Maar ik verwacht dat ook de firmware voor Toon 1 nog wel een tijdje zal worden onderhouden. Maar het is wel extra overhead nu voor de ontwikkelaars.

Daarnaast moet er nog flink worden geoptimaliseerd met Toon 2. Bij mijn Toon 2 'zwabbert' de temperatuur meeting nogal in vergelijking met de Toon 1 die ernaast staat (altijd 1 tot 3 graden verschil tussen de twee, of 0 tot 2 met correctie). Dit heeft denk ik ook gevolgen voor de luchtvochtigheidsmeting die afwijkt van andere instrumenten ... Ik denk dat dit allemaal wel op te lossen is met software maar daar gaat ook nog wel wat energie inzitten denk ik.
Reputatie 6
Badge +3
Ach die VC zou best goed kunnen gaan werken. Snap dat het management het een geile functie vond. Doet tenslotte iets met big data en data analytics. Misschien zelfs wel AI..... Alle buzzwords bij elkaar... Moet je hebben.....

Je bent er nog eentje vergeten: machine learning 😎

En juist daar is de VC op gebaseerd. Statistische methoden om via een joekel van een database van mogelijke apparaat-gebruiksprofielen een gecombineerd signaal te scheiden in losse apparaatcomponenten. Werkt voor geen meter, want er zit geen spat kennis van de fysische werkelijkheid van een vermogenssignaal van eender welk apparaat in dat soort methoden. Maar goed, als je maar lang genoeg rekent komt er altijd wel wat uit ...

zie ook: https://xkcd.com/1838/

Reageer