Wij willen ons ingeschatte jaarverbruik weer zien op Toon | Eneco Community

Wij willen ons ingeschatte jaarverbruik weer zien op Toon

Toon eerste bericht

70 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

We zijn bezig om (nog) beter inzicht te geven in waar je staat ten opzichte van het ingeschatte jaarverbruik. Terwijl we dit doen, gaan we het gehele energie inzicht van Toon verbeteren om er één logisch verhaal van te maken. We nemen dan Status Verbruik ook onder de loep. De verbeteringen worden geleidelijk in opvolgende releases later dit jaar doorgevoerd, waaronder ook het jaarverbruik weer inzichtelijk maken.
Goed nieuws toch? ;)

@Danielle,

Als het ingeschatte jaarverbruik voor December weer inzichtelijk is. Ja dan is het goed nieuws.
Als dit na December is, is het voor mij persoonlijk slecht nieuws..

Ik heb na aanleiding van dit jaar, negatieve ervaring met het wijzigen van je termijnbedrag, om vervolgens de correcte verbruiken erbij te krijgen.. Het is tot 3x toe mislukt, of fout gepushd. Gelukkig was het toen nog inzichtelijk. Vandaar dat ik dit weer liever vandaag dan morgen inzichtelijk wil hebben.. Ookal is het eerste op de ouwe manier, met het bekende Itje.

Groetjes,

Ricardo
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden,

We zijn bezig om (nog) beter inzicht te geven in waar je staat ten opzichte van het ingeschatte jaarverbruik. Terwijl we dit doen, gaan we het gehele energie inzicht van Toon verbeteren om er één logisch verhaal van te maken. We nemen dan Status Verbruik ook onder de loep. De verbeteringen worden geleidelijk in opvolgende releases later dit jaar doorgevoerd, waaronder ook het jaarverbruik weer inzichtelijk maken.
Goed nieuws toch? 😉
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad sinds ik in januari 2017 nav de eerste versie zonder geschatte jaarverbruik ben ga mopperen tegen Quby had ik nu 8 maanden verder wel uitsluitsel verwacht wanneer het weer terug komt.
Kennelijk heeft het toch wel wat meer "voeten in de aarde".........

"Voeten in de aarde" heeft het zeker Ton. Ik ben wel is benieuwd naar de argumentatie van Quby, om dit stokpaardtje sowieso weg te halen.. Het gaat zovaak mis met het pushen van de juiste verbruiken naar Toon, dat dit middel juist een controlemiddel was, zo wist Eneco ook zeker dat Toon naar het gevraagde rekenende..
Ja dit is echt wel een dikke nadeel. Ik had het verbruik net. En toen een maand later was het helemaal weg. En werdt het vernieuwd, en die doet het nog steeds niet

Volgens mij heb jij het over het geschatte maand verbruik.
Dat is normaliter gewoon aanwezig.

Wij hebben het over het zichtbaar zijn van het door Eneco ingeschatte jaarverbruik.

Dat heb je nodig om zelf een beoordeling te maken of die inschatting juist/reëel is.
Pas dan weet je zelf of de berekeningen die Toon bij het statisoverzicht goed doet.

Ja ik heb het over beide, maar doen het al maanden niet meer.

Zoals uitgelegd, het ingeschatte jaarverbruik is niet zichtbaar, het maandverbruik wel.
Als dat niet werkt vraag je aan een moderator dit te herstellen door deze data alsnog een keer naar je Toon te pushen.
Reputatie 7
Badge +9
Wij hebben het over het ingeschatte jaarverbruik.. Dat was eerst altijd inzichtelijk, ik hoop heel snel weer..

Ingeschatte maandverbruik is wel inzichtelijk, dit vind je bij Status Verbruik >> Bekijk Uitleg >> onderaan die pagina staat je ingeschatte maandverbruik
Ja dit is echt wel een dikke nadeel. Ik had het verbruik net. En toen een maand later was het helemaal weg. En werdt het vernieuwd, en die doet het nog steeds niet

Wij hebben het over het zichtbaar zijn van het door Eneco ingeschatte jaarverbruik.

Dat heb je nodig om zelf een beoordeling te maken of die inschatting juist/reëel is.
Pas dan weet je zelf of de berekeningen die Toon bij het statisoverzicht goed doet.

Ja ik heb het over beide, maar doen het al maanden niet meer.

Inderdaad sinds ik in januari 2017 nav de eerste versie zonder geschatte jaarverbruik ben ga mopperen tegen Quby had ik nu 8 maanden verder wel uitsluitsel verwacht wanneer het weer terug komt.
Kennelijk heeft het toch wel wat meer "voeten in de aarde".........
Reputatie 7
Badge +9
Ja dat antwoord moest ik ook smakelijk om lachen. Je hebt kennelijk de verkeerde infobron daar getroffen.
Gelukkig eeet ik beter alleen is nog steeds de vraag wanneer is de invoer hiervan.
Dus welke plaats heeft het op de roadmap.

Ik hoop ergens bovenaan.. Anders word het op de gok aannemen dat Toon eind dit jaar met de juiste verbruiken rekent.. Daar ben ik niet zo fan van.. Aangezien het vorig jaar ook mis is gegaan, tot 4x toe moest het opnieuw gepush'd worden.
Ja dat antwoord moest ik ook smakelijk om lachen. Je hebt kennelijk de verkeerde infobron daar getroffen.
Gelukkig weet ik beter alleen is nog steeds de vraag wanneer is de invoer hiervan.
Dus welke plaats heeft het op de roadmap.
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

Goede vraag! Ik heb het uitgezet en als ik meer verneem dan laat ik het gelijk weten!

@Danielle,

Had je toevallig al wat vernomen?

Ik heb vorige week ook iemand van Quby gevraagd..

Ik had hem dit gestuurd:

Sinds Jan '16 ben je op Toon het inzien van je ingeschatte verbruik kwijt, waar Eneco je op heeft geschat.. Ik ben 1 van de vele die deze optie heel snel weer terug willen hebben. Aangezien dit 1 van onze controle middel is om het gepush'd verbruik te controleren of dit juist is.. Is er al nieuws of dit met de volgende update terug komt?

Ik kreeg onderstaande terug:

We hebben je Toon ingekeken want externe toegang stond aan. We zien wel het ingeschatte verbruik, maar gezien je ervaring met Toon kunnen we nog niet verklaren waarom je dan toch problemen ervaart.

Als je naar statusverbruik toegaat kun je dan checken of statusverbruik aanstaat voor zowel gas en elektra? Maak vervolgens van te voren foto's dan kan toon support dit verder goed voor je uitzoeken. Het probleem dat je ervaart moet gewoon op te lossen zijn.

Het word als maar leuker 😢
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

Goede vraag! Ik heb het uitgezet en als ik meer verneem dan laat ik het gelijk weten!

@Danielle,

Je bent een topper Dani !
Dankjewel, ik ben benieuwd!
Nou daar houden we je aan Danielle!?
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden,

Ja goeie vraag Ricardo!
Wie weet is er bij Eneco al een planning bekend.
Reputatie 7
Badge +9
@Danielle :

Ik weet dat je hier ergens rond wandelt, haha..
Is er al informatie bekend omtrent dit gebeuren? 2 maanden terug zou dit meegenomen worden in een overleg, tot heden hebben we hier nog niks over gehoord wat de uitkomst hier van is?

Inmiddels alweer 4 / 5 maanden dat we onze ingeschatte verbruik kwijt zijn op Toon, kwijt zijn.... Het zit verstopt voor ons, terwijl dit nou juist een belangrijk controle middel is, om te controleren of Toon wel met de juiste gegevens rekent.
Oké dan is het begrijpelijk.
Ook voor de mods.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ton,

Dat weet ik. Maar hou dit onderwerp graag scherp onder de aandacht. Zodat het niet op de achtergrond verdwijnt, daar is het te belangrijk voor.
Hoi Ricardo,

Ik begrijp dat je de Poll hier ook weer start/opnieuw begint.

Maar eigenlijk heeft Eneco al aangegeven dat het weer zichtbaar wordt.

Alleen is het nog even de vraag in welke versie het geïmplementeerd wordt.

Reageer