Welke toevoeging zou jij hierna op Toon willen zien? | Eneco Community

Welke toevoeging zou jij hierna op Toon willen zien?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

418 Reacties

Ik zou graag zien dat er in de Toon een optie komt waarbij je de Toon niet verder door kunt laten stoken tot b.v. 22 graden.
In sommige thermostaten zit deze optie, deze optie is zeer fijn als je kinderen in huis hebt die met hun vingertjes bij de thermostaat kunnen. Deze bengels willen nog wel eens een slinger aan de thermostaat geven.... kom je thuis is het bloedje en bloedje heet.
Met deze optie begrens je de maximale temperatuur die de thermostaat mag geven.

Wat ik persoon zelf graag zou willen is dat er een optie in de Toon komt zoals ook in de Honeywell zit, het zelf kunnen instellen van hoe vaak de thermostaat de cv ketel schakelt per uur.
In de Honeywell kon je dit wijzigen in 3, 6, 9 maal per uur, incl. de instelling voor minimaal zoveel minuten laten stoken....
Hier schakelt de Toon 3x per uur de cv in..... ik had liever 4 á 6 x gehad.
3 per uur vind ik persoonlijk net iets te weinig.
Badge
Ik zou heel graag de datum weer onder de klok willen hebben in de 'ruststand'. Ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die dat juist niet willen, maar wellicht is een keuzemogelijkheid (tegel / instelling) een optie.
Ik zou heel graag de datum weer onder de klok willen hebben in de 'ruststand'. Ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die dat juist niet willen, maar wellicht is een keuzemogelijkheid (tegel / instelling) een optie.

Bij je originele reactie schreef ik dit:

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-software-update-378-13391/index8.html#post139040

Is dat wat je bedoelt?
Nee dat is niet wat hij bedoeld..... Goed lezen is misschien een optie.
Reputatie 4
Badge +2
Zijn er, of komen er op korte termijn klokthermostaat knoppen die met toon samen werken op de markt?
Ik snap wel dat altijd de cv moet branden om het in een slaapkamer warm te krijgen maar bij het opstaan bbrand de cv altijd.
De rest van de dag mag dan de radiator in de slaapkamers dicht.
Reputatie 7
Badge +8
Ik zou graag zien dat er in de Toon een optie komt waarbij je de Toon niet verder door kunt laten stoken tot b.v. 22 graden.
In sommige thermostaten zit deze optie, deze optie is zeer fijn als je kinderen in huis hebt die met hun vingertjes bij de thermostaat kunnen. Deze bengels willen nog wel eens een slinger aan de thermostaat geven.... kom je thuis is het bloedje en bloedje heet.
Met deze optie begrens je de maximale temperatuur die de thermostaat mag geven.

Wat ik persoon zelf graag zou willen is dat er een optie in de Toon komt zoals ook in de Honeywell zit, het zelf kunnen instellen van hoe vaak de thermostaat de cv ketel schakelt per uur.
In de Honeywell kon je dit wijzigen in 3, 6, 9 maal per uur, incl. de instelling voor minimaal zoveel minuten laten stoken....
Hier schakelt de Toon 3x per uur de cv in..... ik had liever 4 á 6 x gehad.
3 per uur vind ik persoonlijk net iets te weinig.

Eerste probleem heb ik opgelost doormiddel van Domoticz.. Zodra Domoticz merkt dat Toon hoger word ingesteld dan 21graden, zet hij Toon terug op zijn programma stand, die op dat moment actief is.. Betekend hooguit 20,5graden..
Daarbij word er een notificatie verstuurd naar mij mobiel, dat Toon hoger is ingesteld geweest dan wenselijk is.. En Domoticz geef doormiddel van espeak aan, dat hij Toon terug heeft gezet naar programma stand!

2:

Deze optie is al aanwezig in Toon.. Ga naar Instellingen >> Verwarming.. Klik op potloodje bij Verwarmingsinstallatie.. Hier kan je Handmatig selecteren.. Als je nu weer op potloodje drukt, ditmaal bij Handmatig, kan je aanwarmingssnelheid aanpassen, zoals jij die bedoeld.. Hier kan je ook eventueel de aanvoerstemperatuur aanpassen, maar hierop reageert niet elke cv ketel! 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Dat Toon rekening houdt met de buitentemperatuur.
Geofencing
Reputatie 6
Badge +4

Eerste probleem heb ik opgelost doormiddel van Domoticz.. Zodra Domoticz merkt dat Toon hoger word ingesteld dan 21graden, zet hij Toon terug op zijn programma stand, die op dat moment actief is.. Betekend hooguit 20,5graden..
Daarbij word er een notificatie verstuurd naar mij mobiel, dat Toon hoger is ingesteld geweest dan wenselijk is.. En Domoticz geef doormiddel van espeak aan, dat hij Toon terug heeft gezet naar programma stand!

Hoe doe je dat dan? Zie regelmatig dat Domoticz geen verbinding heeft met Toon/SC
Hoi EdKo,

Ken je Triggi?
Geprobeerd?
Die werkt nu wel met geofencing, daar heet het "locatie"

Reputatie 6
Badge +4
Ga ik proberen. Dank je.
Ga ik proberen. Dank je.

Graag gedaan.
Het is zeker niet zaligmakend, maar je ziet via API is men enorm ver.
Ik heb het gevoel dat het bij Toon®️ nooit geïmplementeerd gaat worden.
Nu alleen nog hopen dat Eneco het Api gebeuren beter en nog meer gaat omarmen.
Maar laat ik die boosheid van mij daarover jegens Eneco maar nu even voor mij houden.
Kenners inzake API/Toon®️ weten genoeg........
Reputatie 2
Badge +1
heel kort samengevat.
Het temperatuurverloop in staafgrafiek van de laatste 24 uur.
Reputatie 7
Badge +8

Hoe doe je dat dan? Zie regelmatig dat Domoticz geen verbinding heeft met Toon/SC

Heb ik hier geen last van, alleen wanneer er een echte storing is in Service Center, dan lig Domoticz hier op zijn gat.. Voor de rest werkt het 24/7..

Script zal ik proberen uit te leggen..

Er draait een script op Domoticz, deze houdt continue (elke min!) in de gaten wat Set Point(Waar Toon op dat moment op staat) is van Toon, zodra deze boven de 21 komt, weet het script dat deze moet kijken naar welke programma hij terug moet schakelen (Dit weet hij, omdat de tijden in script exact zelfde zijn als programma van Toon..).. Notificatie gebeurd daar ook mee, maar dit zit standaard in Domoticz dat deze een notificatie kan geven.

Wat betreft de buitentemperatuur, daar speel ik al mee.. Zodra de buitentemperatuur in de Tuin bij mij onder de 3graden komt, en het is na 19uur savonds en voor 22uur savonds, schakelt Domoticz Toon op comfort.. Sensor buiten in de Tuin word uitgelezen met een zWave sticky!

Laat ik 1 ding voorop stellen, ik ben bezig om uiteindelijk applicatieontwikkelaar / beheerder te worden.. Dus voor mij is scripten nogal eenvoudig..
heel kort samengevat.
Het temperatuurverloop in staafgrafiek van de laatste 24 uur.

Ja dat is een goede!
Via een usb-stick heb ik daar testen mee gedaan.
Deze algoritmen zou men bij Quby kunnen invoeren, want het bedrijf Joulo is vorig jaar overgenomen.
Al eerder zijn meldingen geweest dat invoer binnen Toon®️ er best inzit.
Gebruik maar eens het zoekwoord Joulo.
Reputatie 6
Badge +4

Heb ik hier geen last van, alleen wanneer er een echte storing is in Service Center, dan lig Domoticz hier op zijn gat.. Voor de rest werkt het 24/7..

Bijna continue rode venstertjes op Domoticz. 😞

Er draait een script op Domoticz, deze houdt continue (elke min!) in de gaten wat Set Point(Waar Toon op dat moment op staat) is van Toon, zodra deze boven de 21 komt, weet het script dat deze moet kijken naar welke programma hij terug moet schakelen (Dit weet hij, omdat de tijden in script exact zelfde zijn als programma van Toon..).. Notificatie gebeurd daar ook mee, maar dit zit standaard in Domoticz dat deze een notificatie kan geven.

Misschien zie ik dat ooit wel eens op de Domoticz forum 😉
Reputatie 7
Badge +8

Bijna continue rode venstertjes op Domoticz. 😞

Misschien zie ik dat ooit wel eens op de Domoticz forum ;)

Wat zegt het logfile erover? Mag je eventueel ook privé bericht zetten hoor.
Reputatie 6
Badge +4
Per privebericht beantwoord.
Reputatie 7
Badge +8
Per privebericht beantwoord.

Terug geantwoord 😉

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen