Welke toevoeging zou jij hierna op Toon willen zien? | Eneco Community

Welke toevoeging zou jij hierna op Toon willen zien?

• 30 september 2014
  • 418 reacties
  • 14256 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • Community manager Toon (tijdelijk)
  • 137 reacties
Het afgelopen jaar zijn er verschillende nieuwe functies bijgekomen op Toon: vergelijken met anderen, Toon op Tablet, Slimme Stekkers. Wat zou volgens jou dé volgende toevoeging op Toon moeten zijn?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

418 Reacties

Reputatie 3
Hallo;

Ik heb inmiddels de slimme stekker gekocht en van de week gekregen. Erg mooie stekker, makkelijk geïnstalleerd, naam gegeven etc. Maar dan: de advertentie zegt o.m.

Toon®️ Slimme Stekkers geven u inzicht in uw verbruik en kosten per apparaat (bijvoorbeeld uw televisie) of groep apparaten (bijvoorbeeld de verlichting in uw woonkamer). Ook kunt u uw aangesloten apparaten op afstand aan- en uitschakelen.

Dat laatste is inderdaad het geval, via Toon kan je de stekker aan en uitschakelen. "Inzicht in het verbruik"; ja okee je ziet wat hij verbruikt op het moment dat je hem aanklikt op je Toon. "Inzicht in kosten van het apparaat": nou nee dat zie ik niet staan of ik moet continue met een stopwatch en een rekenmachine het verbruik bijhouden (in watt) en zelf omrekenen naar kosten.
Enfin zou erg geholpen als de Toon stekker ook laat zien wat er in de historie verbruikt is. Dus gewoon hoeveel kwh per uur, dag, week, maand etc. Anders heb je er eigenlijk heel weinig aan, een beetje dure aan/uit schakelaar.
Reputatie 6
Badge +1
Schakelen van de slimme stekkers op tijdschema, zon met Toon (inzicht zonnepanelen) en als laaste dat Toon weet, waneer mijn smartphone binnen een bepaalde range is van het woonadres, dat Toon de verwarming gaat opstoken ( op de thuis of confor stand springt) en ben je buiten die ingestelde range, dat hij natuurlijk automatische op weg springt.
Badge +5
Wat ik heel graag zou zien is een schakelschema voor de slimme stekkers in te stellen vanaf Toon en tablet. Hoe eerder hoe liever.
Reputatie 5
Badge +3
Graag de koppeling met zonnepanelen toevoegen.
Dit maakt het beheer van energie compleet voor iedereen met zonnepanelen ( en dat worden er steeds meer:D).
Dit maakt het beheer van energie compleet voor iedereen met zonnepanelen ( en dat worden er steeds meer:D).

Die beslissing is al gevallen. Er is gemeld dat dat begin 2015 gerealiseerd wordt!
Reputatie 4
Ondersteuning van overige Z-wave/fibaro functies zoals dimmers en eventueel sensors.
Reputatie 3
Badge
Inderdaad, ondersteuning van overige fibaro produkten (zoals relay switch, voor openen poort) aub, en tijd schakeling (of nog beter, 30 minuten voor zon onder gaat, lampen groep x aan).
Reputatie 5
Graag zou ik gasverbruik gesplitst zien in verwarming, warm water en koken.

Met een OpenTherm CV ketel moet dat kunnen (Toon ziet bij mij in ieder geval het verschil tussen warm water en verwarming), immers Totaal gas - verwarming - warm water = koken
Badge +5

Met een OpenTherm CV ketel moet dat kunnen (Toon ziet bij mij in ieder geval het verschil tussen warm water en verwarming), immers Totaal gas - verwarming - warm water = koken

Hallo Joost, dat wordt een lastig puzzelstukje, wordt meer gokwerk. Je Opentherm weet wanneer er warmwater nodig en gestookt wordt voor verwarming maar niet hoeveel. Voor iedere stookcyclus is dat verschillend en ook per type kachel.
Ik geloof niet dat jouw vraag reëel is maar ik kan me vergissen.
Reputatie 5

Hallo Joost, dat wordt een lastig puzzelstukje, wordt meer gokwerk. Je Opentherm weet wanneer er warmwater nodig en gestookt wordt voor verwarming maar niet hoeveel. Voor iedere stookcyclus is dat verschillend en ook per type kachel.
Ik geloof niet dat jouw vraag reëel is maar ik kan me vergissen.

Denk je? OpenTherm vertelt aan Toon wat hij aan het doen is, Toon weet zelf hoeveel gas er op dat moment gebruikt wordt.
Enige onzekere stukje is gelijktijdig gebruik van koken/verwarming of koken/warm water.

Maar aangezien koken maar een klein percentage van het geheel is wat ook nog eens niet zo heel vaak gebeurd op een dag, is dat niet zo spannend lijkt mij. Gaat om een gevoel van verbruik te krijgen.
Badge +5
Hallo Joost, je vergeet dat de slimme meter een uur later zijn gegevens doorgeeft aan Toon en ik weet niet per hoeveel eenheden gecumuleerd wordt. Vandaar dat ik het een puzzel- cq stukje gokwerk vind.
Wie weet vindt men er toch wat op maar ik vermoed dat het weinig prioriteit krijgt.
Reputatie 5
Aha, daar zit denk ik het verschil. Ik heb een "domme" meter, dus als de ketel aanslaat zie ik nagenoeg direct het verbruik stijgen op mijn Toon... Idem dito voor electra. Vandaar mijn gedachte.
Reputatie 6
Badge +1
Aha, daar zit denk ik het verschil. Ik heb een "domme" meter, dus als de ketel aanslaat zie ik nagenoeg direct het verbruik stijgen op mijn Toon... Idem dito voor electra. Vandaar mijn gedachte.

Bij een slimme meter word de stroom om de 10 sec doorgegeven en voor gas om het uur. Dit is helaas ook niet te veranderen. Had graag gezien dat gas ook per 10 seconde werd doorgegeven, maar dat ligt aan de meter en niet aan Toon. Dit is wettelijk zo geregeld en daarbij bespaard het ook de interne batterij van de gasmeter.
Reputatie 2
Badge

Die beslissing is al gevallen. Er is gemeld dat dat begin 2015 gerealiseerd wordt!

Eindelijk we wachten er al 2 jaar op. moet toch niet zo moeilijk zijn.
Het vergelijken met het ingeschatte verbruik houdt geen rekening met het seizoen.
Ofwel, elke maand is qua ingeschat verbruik hetzelfde. Hierdoor heeft het vergelijken eigenlijk geen zin.

Het zou mooi zijn als deze seizoenschommelingen terug te zien zijn in het verwachte maandverbruik, bijvoorbeeld afgeleid van 1 of (m)eerdere jaren.
Reputatie 5
Het vergelijken met het ingeschatte verbruik houdt geen rekening met het seizoen.
Ofwel, elke maand is qua ingeschat verbruik hetzelfde. Hierdoor heeft het vergelijken eigenlijk geen zin.

Het zou mooi zijn als deze seizoenschommelingen terug te zien zijn in het verwachte maandverbruik, bijvoorbeeld afgeleid van 1 of (m)eerdere jaren.

Bij mij is het ingeschatte verbruik voor de zomermaanden beduidend lager dan voor de wintermaanden hoor...
Reputatie 1
Het afgelopen jaar zijn er verschillende nieuwe functies bijgekomen op Toon: vergelijken met anderen, Toon op Tablet, Slimme Stekkers. Wat zou volgens jou dé volgende toevoeging op Toon moeten zijn?In mijn vorige programmeerbare thermostaat liet ik 's ochtends de kachel even 10 minuten aangaan om de badkamer te verwarmen. Daarna ging ik werken en kon de kachel uit blijven. Nu met de Toon wordt naar het tijdstip opgewerkt en kan ik ik minimaal een half uur instellen. Toon verwarmt dus ongeveer drie kwartier, dat is minder zuinig! Ik stel voor om blokken van minimaal 10 minuten te maken waarbij de kachel echt op dat tijdstip aan gaat en dan weer uit, dus niet opwerken!
Reputatie 1
Het afgelopen jaar zijn er verschillende nieuwe functies bijgekomen op Toon: vergelijken met anderen, Toon op Tablet, Slimme Stekkers. Wat zou volgens jou dé volgende toevoeging op Toon moeten zijn?Ik gebruik de App op Android maar heb een Windows8.1 pc/tablet waar ik graag ook een app voor zou hebben.
Reputatie 6
Badge +2
een optie om de bar aan te geven van de cv en indien te laag dan een waarschuwing
is vooral bedoeld voor mensen die de cv op zolder hebben hangen
Reputatie 1
Binnenkort wordt het Hue philips systeem toegevoegd en de slimme stekkers zijn inmiddels alweer even in gebruik. Een volgende stap zou kunnen zijn een centraal muzieksysteem voor door het hele huis. Een systeem zoals bijvoorbeeld Sonos of UE smart radio. Hier zou dan bijvoorbeeld ook een intercom en/of babyfoon aangekoppeld kunnen worden. Hoe de boel moet gaan werken weet ik niet maar er is vast wel kiemand die dit verder uit kan breiden. 🆒
Badge +5
een optie om de bar aan te geven van de cv en indien te laag dan een waarschuwing
is vooral bedoeld voor mensen die de cv op zolder hebben hangen

Daar is een poll voor gemaakt en die optie gaat voorlopig als pilot draaien voor service en mogelijk later op Toon afhankelijk van?
Je kunt nog altijd stemmen en een duimpje plaatsen ;)

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/poll-uitlezing-cv-ketel-waterdruk-toon-7344
Reputatie 3
Badge +1
Als eerst zou ik het zeer geweldig vinden als we de Zonnepanelen erop kunnen aflezen en dat deze de juiste waarden doorgeeft zoals de nota gaat worden, daar zouden we echt een dansje voor maken. Misschien leuk om in verschillende kamers een temperatuur meter te hebben en af te kunnen lezen via TOON, of gewoon buiten temperatuur van dit moment.

De mogelijkheid om direct in te zien wat je kosten zijn. Niet alleen maar met grafieken maar ook met bedragen. Eneco weet wat je per maand moet betalen en kent je verbruik van de voorgaande jaren. Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om in TOON met geld bedragen aan te geven wat je inmiddels hebt uitgegeven aan verbruik en wat je Eneco al hebt voldaan. En daar dan in kunnen zien of je nog wel voldoende betaald aan Eneco of dat je misschien toch iets meer moet gaan betalen per maand. Zou dat wel heel mooi vinden als je dit nog kunt aflezen.

Tijdschakelaar voor de slimme stekkers, maar dat hebben er al meer genoemd, en een normale slimme stekker, zonder uitlezen hoeveel je op dat moment gebruikt. Dus een simpelere versie hiervan :)

Zelf willen bepalen wanneer de kachel aan gaat en niet door TOON zelf. Soms hebben wij het idee dat die ver vooruit al aan schiet terwijl het pas een half uur later pas warm hoeft te zijn. We worden dan al wakker van het rond pompen van warm water. Zou wel fijn zijn als je dit zelf kunt bepalen. Daarnaast zou het ook erg cool zijn als er op afstand afleesbare radiator thermostaten zijn. Dat je dus zelf kunt aangeven dat de verwarming in de kamer, gang en douche aan mag gaan maar dat de verwarming in de tweede slaapkamer en/of wat dan ook, uit kan blijven. En dat die pas aan gaan als je dit zelf aangeeft. Dus echt helemaal automatisch of zo 🙂
Hallo;

Ik heb inmiddels de slimme stekker gekocht en van de week gekregen. Erg mooie stekker, makkelijk geïnstalleerd, naam gegeven etc. Maar dan: de advertentie zegt o.m.

Toon®️ Slimme Stekkers geven u inzicht in uw verbruik en kosten per apparaat (bijvoorbeeld uw televisie) of groep apparaten (bijvoorbeeld de verlichting in uw woonkamer). Ook kunt u uw aangesloten apparaten op afstand aan- en uitschakelen.

Dat laatste is inderdaad het geval, via Toon kan je de stekker aan en uitschakelen. "Inzicht in het verbruik"; ja okee je ziet wat hij verbruikt op het moment dat je hem aanklikt op je Toon. "Inzicht in kosten van het apparaat": nou nee dat zie ik niet staan of ik moet continue met een stopwatch en een rekenmachine het verbruik bijhouden (in watt) en zelf omrekenen naar kosten.
Enfin zou erg geholpen als de Toon stekker ook laat zien wat er in de historie verbruikt is. Dus gewoon hoeveel kwh per uur, dag, week, maand etc. Anders heb je er eigenlijk heel weinig aan, een beetje dure aan/uit schakelaar.

De Fibaro handleiding doornemend zie ik dat de KWH's wel gemeten worden, maar hoe kan je ze uitlezen ?
Reputatie 4
Toon en zonnepanelen! Ik begrijp dat de beslissing daarover al gevallen is, maar begin 2015 is nog ver weg... Naar voren halen wellicht...;-)
Reputatie 6
Badge +2
een optie om de cv aanvoer temp te kunnen aanpassen via toon
dus net zoiets als nu met je tapwater die kan je ook via toon regelen in warmer of kouder
als ik nu mijn cv aanvoer wil regelen moet ik elke keer naar zolder lopen en dan via TOON wat wel zo makkelijk is