Wat voor tips zou jij van Toon Coach willen ontvangen? | Eneco Community

Wat voor tips zou jij van Toon Coach willen ontvangen?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

298 Reacties

Badge
Laat Toon advies geven om de temperatuurregeling te optimaliseren. Op basis van te temperatuurrespons kan advies gegeven worden over de cv instelling (watertemperatuur, vermogen etc)
Badge
Plaats temperatuursensoren in meerdere kamers en geef de gewenste temperatuur en prioriteit aan. Eventueel verder in te regelen met de radiatorinstellingen in de deze kamers. Op deze manier kan Toon helpen de temperatuur in het hele huis te optimaliseren.
Badge
Laat Toon elektriciteitsverbruik-profiel analyseren en op basis hiervan de apparaten identificeren (bijv Senseo, koelkast etc). Geef obv de profiel advies over de energie-efficiency van de apparaten en de potentiële energie en financiële besparing
Badge
Gebruik gedetailleerde lokale weer informatie vanuit weerinformatie systemen (of eigen weerstation aan huis!) om de temperatuurregeling in huis nog beter te kunnen optimaliseren en het energieverlies van het huis nog beter te kunnen begrijpen.
Badge
Toon zou ook tips kunnen geven over hoe je je huis KOEL kan houden in de zomer, en hiervoor bijvoorbeeld de temperatuurstijging op een zomerse dag kunnen analyseren.
Volgens mij ben je helemaal los geslagen.......

Toon®️ is maar een simpele thermostaat, die de verbruikscijfers kan bijhouden en inzichtelijk maken.
Verder zijn er een paar uitbreidingen, welke nog lang niet naar tevredenheid werken.
In jouw geval zou ik het maar gaan zoeken in andere apparatuur.
Reputatie 7
Badge +7
beste @ VIxen,
je voorgaande 6 berichten kunnen je ook in 1 bericht plaatsen , wel zo handig :8
Badge
Ik zou het mooi vinden bij een piek af name een signaal te krijgen
Badge
Lees vinden inplaats van vincent
Het zou mogelijk moeten zijn om de led
verlichting van de slimme stekker uit te zetten.Ik gebruik de slimme stekker voor mijn waterbed,maar de verlichting in mijn slaapkamer van mijn stekker is hinderlijk
verlichting van de slimme stekker uit te zetten.Ik gebruik de slimme stekker voor mijn waterbed,maar de verlichting in mijn slaapkamer van mijn stekker is hinderlijk

Kijk in de gebruiksaanwijzing en je leest hoe de verlichte ring uitgezet kan worden.
Reputatie 5
Badge +5
Slimme stekker(s) ook zichtbaar maken in verbruiksgrafiek op Toon.
Slimme stekker(s) ook zichtbaar maken in verbruiksgrafiek op Toon.

Ik zie m'n stekkers gewoon:

Boiler alleen:

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ton,

Die zie ik ook. Maar niet op Toon!
Het zou eigenlijk op Toon ook zo moeten zijn als op de app.
Klopt!
Er is altijd uitgelegd dat dat alleen op tablet en smartphone zal komen.
Een duidelijk waarom heb ik nooit gelezen.
Ik denk dat ik het wel weet.
Er kunnen max 12 stekkers worden aangemeld dus Toon®️ loopt qua rekencapaciteit vol; enz enz
Misschien bij de nieuwe Toon®️.....?
Reputatie 5
Badge +5
Wel, dat zou een welkome aanvulling zijn voor de nieuwe Toon.
Ik hoor hier niet zoveel meer over, maar de voorzichtige planning was toch volgend jaar Ton?
Wel, dat zou een welkome aanvulling zijn voor de nieuwe Toon.
Ik hoor hier niet zoveel meer over, maar de voorzichtige planning was toch volgend jaar Ton?

Hoi Harro,

Het oude geneuzel was inderdaad begin 2017, maar je hoort inderdaad niets.
Zoals bekend laat Eneco/Quby echt niet los.
Pas als er een vraaggesprek met een derden is, dan wil er nog wel eens wat loskomen.
Ik ga minimaal uit van een tabletvorm en draadloos.
Reputatie 1
Badge +4
Al eens aan gedacht om het element te vervangen door een electrische-deken, deze gebruiken veel minder ( mijn eerste waterbed had een 750W element, electrische deken was 30W) lekker in de winter en zomer !
Al eens aan gedacht om het element te vervangen door een electrische-deken, deze gebruiken veel minder ( mijn eerste waterbed had een 750W element, electrische deken was 30W) lekker in de winter en zomer !

Wie weet heeft hij zonnepanelen op het dak met een groot opwek-overschot....
En is hij liefhebber van een waterbed.