Wat voor tips zou jij van Toon Coach willen ontvangen? | Eneco Community

Wat voor tips zou jij van Toon Coach willen ontvangen?

Reputatie 4
Badge
  • Community manager Toon (tijdelijk)
  • 137 reacties
Wij werken momenteel hard aan Toon Coach, een nieuwe functie op Toon. Hiermee gaat Toon de dialoog met jou aan. Toon Coach geeft je proactief advies om slimmer met Toon én slimmer met je energie om te gaan door (bespaar)tips te geven. Wat voor tips zou jij van Toon Coach willen ontvangen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

298 Reacties

Reputatie 5
Ik zou graag van Toon Coach willen leren of ik op dit moment wel slim gebruik maak van het laagtarief. Ik ben hier eigenlijk helemaal niet bewust mee bezig, ben wel benieuwd of hier nog iets te besparen valt!
Reputatie 3
Badge +5
Dit vind ik best een moeilijke vraag eigenlijk. Maar bv tips die daarin kunnen is bv dat je gebruik kunt maken van ledlampen om te besparen. Lees hier ook best wel wat tips waar ik nog nooit van gehoord heb maar die staan verspreid in de verschillende topics. Zou best wel handig zijn om van die tips deze in de coach te hebben.
Heel goed Aniek! Duimpje verdiend.
Al meer dan 1,5 jaar probeer ik Eneco er van te overtuigen deze zeer korte berekening op de jaarnota op te nemen................ Bij NUON was ik dat gewend en je zag in 1 oogopslag of het zinvol was door te gaan met dubbeltarief of te stoppen.
Helaas hoor ik er niets meer verder van.

Als je namelijk rond de 40% van het totaal verbruikt in de laagtarief tijd, dan is de "winst" maar enkele euro's, zo niet zelfs een verlies, omdat je vastrecht hoger is!
Reputatie 2
Advies en coaching ten aanzien van de lampen die ik gebruik (gewone gloeilamp, LED-lamp, hallogeenlamp, spaarlamp. enzovoorts).
Reputatie 4
Badge +1
Advies over het tijdschema van mijn Toon. Mogelijk kan deze eerder op de avond lager, waarbij het alsnog tot ik naar bed gaat warm genoeg is.
Reputatie 2
Ik wil graag informatie over efficient gebruik. Hoe lang voordat ik het warm wil hebben laat ik toon inschakelen. Of Hoe lang blijft mijn huis warm, dus hoe lang voordat ik naar bed ga laat ik toon uitschakelen?
Op Toon vind ik informatie over files en het weer. Wat ik mis is informatie over de vertrektijden van openbaar vervoer. Met name de koppeling van de dichtstbijzijnde Ov-halte. Een koppeling via postcode en huisnummer zou dan automatisch de actuele vertrektijden aangeven.
Reputatie 3
Ik zou het fijn vinden als de toon gekoppeld kan worden aan de app "IF". Andere online thermostaten kunnen dit al wel namelijk
Ik zou het fijn vinden als de toon gekoppeld kan worden aan de app "IF". Andere online thermostaten kunnen dit al wel namelijk

Als Eneco dat niet regelt (denk ik bijna zeker), dan kan je altijd tzt aansluiten als de Api wordt vrijgegeven en je zelf wellicht of een kennis, dat voor je maakt.
Je kan nu op Api zoeken met de zoekfunctie om de stand van zaken hierover op het forum te lezen.
Reputatie 4
Tijdschakelaar op slimme stekker zou perfect zijn!!!
Tijdschakelaar op slimme stekker zou perfect zijn!!!

Maar dat heeft toch niets met de Toon Coach functie te maken?

Overigens komt jouw wens erg veel voor in het topic wensen en ideeën voor Toon. Je kan beter daar aansluiten.
Marco,

Eerder in dit topic verzocht ik tips inzake het dubbel tarief. Is die berekeningsmogelijkheid op te nemen in de Coach functie??
Reputatie 2
Met de opkomst van smartwatches zou toon op de smartwatch ook mijne inzien bij de toekomst van toon horen. Op basis van geotechniek dat je thermostaat aanslaat en je lampen aan gaan. Maar ook weer uitgaan bij vertrek.
Badge +5
Met de opkomst van smartwatches zou toon op de smartwatch ook mijne inzien bij de toekomst van toon horen. Op basis van geotechniek dat je thermostaat aanslaat en je lampen aan gaan. Maar ook weer uitgaan bij vertrek.

Hallo Bramendewi, is het niet beter dat je eerst kijkt waar je je idee moet plaatsen? Dit hoort hier niet thuis maar bij wensen en ideeën. Op deze manier gaat jouw onderwerp verloren en daar heb je ook niets aan.

Dat komt vanzelf als straks de API vrijgegeven wordt voor verwerking in bv eigen App's.
Op de Hackathon-dag georganiseerd door Eneco (gebruik te zoekmachine) was daar een mooi voorbeeld van!
Ook wel geofencing genoemd!
Badge
Ipv dat toon zich focust op uitbreiding van de mogelijkheden wordt er alleen maar op gefocust minder energie te verbruiken. Die milieu shit heb ik toon niet voor genomen. Zorg eens dat het menu sneller wordt en niet hoe te besparen en die onzin. Daarbij wil ik wel zeggen ik blij ben met toon het is makkelijk en die hue lampen zijn een aanwinst. Maar er is meer mogelijk ipv geen gas en stroom verbruiken en alle stekkers eruit en milieu eco bezig zijn. Laten we nu eens niet met die linkse eco onzin bezig zijn en zorgen dat toon meer kan en sneller wordt.:D
Reputatie 7
Badge +6
@R.V. van Vliet,

Bedankt voor je reactie.
Achter de schermen zijn we bezig met jouw voorkeuren om Toon sneller te maken en om andere functies/hardware toe te voegen. Dit jaar maken we daar stappen in, er wordt aan je verzoek uiteindelijk gehoor gegeven. 😉
Ipv dat toon zich focust op uitbreiding van de mogelijkheden wordt er alleen maar op gefocust minder energie te verbruiken. Die milieu shit heb ik toon niet voor genomen. Zorg eens dat het menu sneller wordt en niet hoe te besparen en die onzin. Daarbij wil ik wel zeggen ik blij ben met toon het is makkelijk en die hue lampen zijn een aanwinst. Maar er is meer mogelijk ipv geen gas en stroom verbruiken en alle stekkers eruit en milieu eco bezig zijn. Laten we nu eens niet met die linkse eco onzin bezig zijn en zorgen dat toon meer kan en sneller wordt.:D

Nou nou, zeg wat gemopper...........
Er zijn uiteraard genoeg Toon®️ eigenaars die wel bewust met besparing bezig zijn en daar is Toon®️ een prima hulpmiddel bij.
Een ander kiest weer voor Hue en slimme stekkers; zo is er voor elk wat wils.

Gebruik de zoekfunctie eens en je kan genoeg lezen over het sneller worden van Toon®️
Badge
Wat ik bedoel te zeggen is dat er alleen maar gekeken wordt hoe je minder energie kan gebruiken door in de kou te zitten met 19 graden op comfort. Zulke dingen maar toon is veel meer dan dat. Ik wil juist meer energie verbruiken voor een lagere prijs ipv minder voor een hogere prijs. Als iedereen minder energie gebruikt gaan de prijzen ook weer omhoog. Ik hoop dat Eneco zich gaat focussen op snelheid van toon. En functies. Het valt me ook tegen dat toon een ouderwets druk scherm heeft. Maar wat ik al gezegd heb. Toon is een mooi systeem. Als het op een juiste manier gebruikt wordt.
Reputatie 5
Kan Toon naast Philips Hue en de slimme stekker ook Klik-aan-klik-uit gaan ondersteunen?
(In combinatie met ITTT (if this then that) zou het helemaal mooi zijn.)

Ik hoop dat Eneco zich gaat focussen op snelheid van toon. En functies. Het valt me ook tegen dat toon een ouderwets druk scherm heeft. Maar wat ik al gezegd heb. Toon is een mooi systeem. Als het op een juiste manier gebruikt wordt.

Hoi R.V. van Vliet,

Uit je reactie blijkt dat je kennelijk niet de zoekfunctie hebt gebruikt, wat ik je in mijn vorige reactie adviseerde.
Want daar kan je dus lezen o.a. dat er een ander software komt te draaien, waar door de (reactie)snelheid van Toon®️ beduidend beter wordt en daar heb ik gemeld dat de nieuwe versie o.a. met zich meebrengt dat je bv het homescherm zelf kan aanpassen.

Dus als je wilt weten waar Eneco zich op focust; gebruik de zoekfunctie op bv Toon versie 3.0....
Badge
Met een software update verander je het ouderwetse druk scherm toch niet? Daarvoor is nieuwe apparatuur voor nodig.
Reputatie 3
Badge +1
Het lijkt me best prettig om te vernemen wat eventueel anders kan om energie te besparen. Uiteraard moet de gebruiker wel controle houden over het geheel. Maar stel dat ik elke avond op een bepaalde tijd mijn verwarming uit zet, zou ik het wel fijn vinden als TOON zou melden dat hij het wel voor mij wil doen en dat hij deze dan ook kan instellen (zodat de verwarming een uurtje eerder al uit gaat of zoals hij heeft uitgerekend een half uur er voor).

Jaja... ik ben daar wel tevreden over 🙂
Met een software update verander je het ouderwetse druk scherm toch niet? Daarvoor is nieuwe apparatuur voor nodig.

Je wilt een sneller reagerende Toon en je vind het scherm druk.
Je verwijd Eneco dat die daar te weinig aandacht voor heeft.
Ik verwijs je naar wat op handen is, maar kennelijk wil dat niet verder uitzoeken en lezen.
Ik zelf heb met Toon 3.0 "gespeeld" en ik kan je zeggen hij is razend snel.
Daar krijg je ook de mogelijkheid van het zelf bepalen wat de mogelijkheden van je homescherm.
Dus nieuwe hardware is daar niet voor noodzakelijk; zo'n volledig nieuwe Toon verschijnt pas in 2017.
Ik heb een Eneco nrg spot om mijn auto op te laden. Ik zou graag mijn laadstatus,cycli en de hoeveelheid electra die ik per periode in mijn auto heb gestopt kunnen zien zodat Toon Coach me kan adviseren of ik efficient op de juiste momenten laad.