Wanneer gaat Eneco alles op elkaar afstemmen? | Eneco Community
vraag

Wanneer gaat Eneco alles op elkaar afstemmen?

• 1 januari 2018
  • 3 reacties
  • 418 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Er is weer een jaar voorbij en kunnen we weer mooi de jaren met elkaar vergelijken.
Electra 30% minder gebruikt en gas 40% tov 2016.
Maar. Wanneer ik inlog op mijn eneco zie ik iets ander:

Ga ik de cijfers naast elkaar leggen klopt het weer in de eneco-app niet
Mijn verbruik in 2017 was volgens en slimme meterportal en toon 2907 kWh en 441 kub.
De eneco-app zegt weet iets totaal anders:

Wanneer ik in de eneco-app de maanden gaat vergelijk klopt het weer wel tov slimme meterportal en toon.
Gaat Eneco 2018 eens tijd uittrekken om alles gelijk te trekken en er voor zorgen dat alle schermen gaat kloppen? Zowel op internet als in toon als in de Eneco-app?

Ben nu toch wel benieuwd wat in maart de eindafrekeing gaat zeggen....

3 Reacties

Gelijktrekken?
Ze zijn niet naadloos met elkaar te vergelijken.
Een voorbeeld: het jaar verbruik van Mijn Eneco is een herleid jaar verbruik. Uitleg staat op de site.
Toon is het beste te gebruiken om je verwachte jaarnota te bepalen.
Maar dan dient bv het geschatte jaarverbruik goed te zijn gepusht naar Toon. En dient er altijd verbinding met je energiemeters te zijn geweest.
Het is toch bijzonder dat in de eneco-app de maanden kloppen en het totaal van het jaar niet?
Je mag toch verwachten dat het klopt? Ik vind dat eneco er een zooitje van maakt met al hun overzichten door iedere keer met verschillende maten te rekenen.Laat me overal zien wat ik verbruikt heb en niet wat zij denken/schatten wat ik verbruikt heb.
En zoals je ziet schrijven ze dat ik 7% minder verbruikt heb. Dat is geen schatting maar komt over als een constatering. En ik zie daarbij niets over schattingen.
Krom valt niet recht te praten. Het klopt gewoon niet. Je zal maar geen toon hebben... Wat moet je dan nog geloven.
@feplas Ik snap jouw frustratie. Ik ben zelf begonnen met het opbouwen van een enorme spreadsheet met daarin gegevens van de volgende onderdelen:
-de Eneco jaarafrekening
-de met de hand bijgehouden meterstanden
-de gegevens uit de Toon app (met een verslag aan screenshots)
-de gegevens uit de Eneco app (met een verslag aan screenshots)
-de gegevens uit de Mijn Eneco site
-de gegevens van mijn zonnepanelen inverter

Het is bijna ondoenlijk om alle gegevens te vergelijken, maar ik ben aan dit monnikenwerk begonnen, omdat er veel discrepantie is tussen alle waardes van de verschillende bronnen en ik niet meer wist welke gegevens te vertrouwen.

Het verschil tussen getallen in Euro van de Toon app en de Eneco zijn de vaste kosten, energie heffingen, etc. die de Eneco app wel meetelt, maar Toon niet. En dat zijn soms verschillen van 30%.

De metingen in KWh en m3 lopen in de Eneco app sterk achter - soms 3 dagen, terwijl Liander (mijn netbeheerder) aangeeft de de data per direct op te vragen is.
Dus Toon geeft een leuk beeld om te volgen, meer de veranderingen, maar niet de feitelijke getallen.

Reageer