beantwoord

Wanneer die irritante witte balk uit te schakelen?

Zoals de titel al aangeeft, in welke software versie komt de mogelijkheid om die irritante witte balk uit te schakelen via een ''vinkje in het menu''. Ikzelf en vast ook anderen zouden dit een groot verbeterpunt vinden.

Mijn laptop staat vaak maar een uurtje per dag aan, maar voor de Toon thermostaat moet mijn modem nodeloos 24 uur per dag stroom te verbruiken om maar geen witte balk te zien. Deze balk is zo prominent aanwezig, dat het behoorlijk storend is.
Het op afstand bedienen gebruik ik niet. Ik heb de app zelfs niet eens in de telefoon zitten.
Zet ik het modem uit, krijg ik direct die witte rot-balk in beeld... 😖
icon

Beste antwoord door Toonz 10 december 2017, 10:52

Eneco heeft ingecalculeerd dat er een aantal opzeggingen zal zijn. En dat vinden ze prima. Reken maar uit: 300.000 abonnees, extra inkomsten 12 eur per jaar = 3,6 miljoen euro aan extra inkomsten. Daarvoor kunnen er 3,6M/54 eur per jaar = 67 duizend abonnees opzeggen, maar zoveel gaan er echt niet opzeggen. Ze weten dat veel klanten zijn 'gelocked' via de functie 'Toon op Afstand', veel klanten zal het niet eens interesseren en overstappen naar een andere domotica system met thermostaat kost ook wel even wat moeite.

Met andere woorden, ze kunnen doen wat ze willen tot op zekere hoogte.
De zeer beperkte extra functionaliteit die dit jaar is opgeleverd (er was veel beloofd) kan niet de extra abonnementskosten verklaren.

Mijns inziens gaat het meeste van ons extra abonnementsgeld naar financiering van de internationale uitbreiding van Quby. Het is best veel werk om de keteladapter geschikt te maken voor de buitenlandse ketel protocollen (wereldwijde standaarden zijn ver te zoeken).
Iemand moet dat betalen en ze hebben daar nog erg weinig/geen betalende klanten.
Hier kunnen ze 'gratis' geld ophalen zonder veel problemen. Beetje gezeur hier op het forum maar dat dooft vanzelf weer uit.
Trouwens, er zijn nog geen 5000 Toon gebruikers lid van dit forum van de 300.000 dus reken maar uit...... Als alle forumleden hun abonnement opzeggen zal Eneco daar ook niet warm of koud van worden.

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag @Ikbenmallehenkieniet,

Op het moment zijn er nog geen plannen om de functie van de notificatiebalk aan/uit te laten zetten door Toon gebruikers. Mochten wij inderdaad lezen/horen/zien dat veel gebruikers dit wel willen, dan kunnen we dit uiteraard bespreken tijdens de ontwikkeling van de verdere updates.

Groet, Denise
Dat is eigenlijk een antwoord die ik niet wil horen... 🙁
Hier op het forum word aardig wat geschreven over deze opdringerige witte balk, er zijn zat forum leden die hem ook liever kwijt dan rijk zijn of hem graag handmatig uit willen kunnen zetten.
Ik heb geen idee hoe hier een poll te maken op dit forum hierover, hopelijk kan iemand anders dit wel.
Reputatie 4
Badge +1
Ikbenmallehenkieniet wrote:

Zoals de titel al aangeeft, in welke software versie komt de mogelijkheid om die irritante witte balk uit te schakelen via een ''vinkje in het menu''. Ikzelf en vast ook anderen zouden dit een groot verbeterpunt vinden.

Mijn laptop staat vaak maar een uurtje per dag aan, maar voor de Toon thermostaat moet mijn modem nodeloos 24 uur per dag stroom te verbruiken om maar geen witte balk te zien. Deze balk is zo prominent aanwezig, dat het behoorlijk storend is.
Het op afstand bedienen gebruik ik niet. Ik heb de app zelfs niet eens in de telefoon zitten.
Zet ik het modem uit, krijg ik direct die witte rot-balk in beeld... 😖

Helemaal mee eens en voor mij reden om de laatste twee updates niet te gaan installeren.
Ik wil zelf kunnen bepalen of ik wifi aanlaat en/of ik (storings)meldingen zo prominent wil ontvangen.

Heb sterk de indruk dat dit mede ingegeven is om te voorkomen dat veel Toon-bezitters na de laatste verhoging van het abonnement dit buiten het stookseizoen op gaan zeggen.

Ik blijf overigens voorlopig gewoon mijn abonnement houden.

ppj
Zie ook: https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/witte-informatie-balk-aan-uit-zetten-poll-767
Reputatie 7
Badge +8
Denise wrote:

Op het moment zijn er nog geen plannen om de functie van de notificatiebalk aan/uit te laten zetten door Toon gebruikers. Mochten wij inderdaad lezen/horen/zien dat veel gebruikers dit wel willen, dan kunnen we dit uiteraard bespreken tijdens de ontwikkeling van de verdere updates.

Groet, Denise

@Denise,

(Issie weer ja, nu niet via de App 😂 )

De wens om de balk aan of uit te zetten, moet als het goed is al tijdje bekend zijn bij Quby/Eneco. 😉
En dan te bedenken, dat toen ik versie 4.7 aan het testen was heb ik heel duidelijk gewezen op de komst van deze balk en hoe e.e.a. te voorkomen.
Dat is een goeie oplossing, zou ik zeggen!??

Dan adviseren wij hier verder hoe je in versie 4.8 en later, geen enkele last hebt, meer plezier zelfs, van deze notificatie balk.??

Want uiteindelijk is die gemaakt voor een signaal-functie.....
Een signaal functie is prachtig, maar als ik hem gelezen heb, zou het fijn zijn dit uit te schakelen. De lol van Toon aan de muur gaat er zo wel snel af.
Er zijn vele zinvolle opties gevraagd, vele van deze zijn tot nu toe nog niet gemaakt.
Er komen telkens nieuwe dingen bij die nog nooit gevraagd op het forum.
Het is net of er niet geluisterd word naar de gebruiker van Toon. Das erg jammer, er zijn niet voor niets veel weglopers bij de Toon gebruiker.
Nee, ik zit met de smartphone op de bank, gewoon met via de G4.
Ikbenmallehenkieniet wrote:

Nee, ik zit met de smartphone op de bank, gewoon met via de G4.

Perfect toch!
Kan je ook even een hotspot naar je Toon leggen. Weg notificatiebalk!?
Kijk dat is 1 van de tips die we aan andere forumleden zouden geven. ???

Maak ik in de tussentijd gewoon via m’n 5.0 GHz WiFi netwetk ook thuis op de bank verbinding met het internet?
Misschien massaal abonnement opzeggen. Eerst fikse prijsverhoging en daarna nog verkapte reclame voor cv onderhoud. Gewoon waardeloos die lelijke balk op je scherm.
Reputatie 7
Badge +2
Eneco heeft ingecalculeerd dat er een aantal opzeggingen zal zijn. En dat vinden ze prima. Reken maar uit: 300.000 abonnees, extra inkomsten 12 eur per jaar = 3,6 miljoen euro aan extra inkomsten. Daarvoor kunnen er 3,6M/54 eur per jaar = 67 duizend abonnees opzeggen, maar zoveel gaan er echt niet opzeggen. Ze weten dat veel klanten zijn 'gelocked' via de functie 'Toon op Afstand', veel klanten zal het niet eens interesseren en overstappen naar een andere domotica system met thermostaat kost ook wel even wat moeite.

Met andere woorden, ze kunnen doen wat ze willen tot op zekere hoogte.
De zeer beperkte extra functionaliteit die dit jaar is opgeleverd (er was veel beloofd) kan niet de extra abonnementskosten verklaren.

Mijns inziens gaat het meeste van ons extra abonnementsgeld naar financiering van de internationale uitbreiding van Quby. Het is best veel werk om de keteladapter geschikt te maken voor de buitenlandse ketel protocollen (wereldwijde standaarden zijn ver te zoeken).
Iemand moet dat betalen en ze hebben daar nog erg weinig/geen betalende klanten.
Hier kunnen ze 'gratis' geld ophalen zonder veel problemen. Beetje gezeur hier op het forum maar dat dooft vanzelf weer uit.
Trouwens, er zijn nog geen 5000 Toon gebruikers lid van dit forum van de 300.000 dus reken maar uit...... Als alle forumleden hun abonnement opzeggen zal Eneco daar ook niet warm of koud van worden.
Reputatie 7
Badge +2
Oh ja, die witte balk. Ik denk dat dit ook wel een beetje een misrekening is van de ontwikkelaars. Het idee is goed om belangrijke meldingen prominent te laten zien zoals de verbroken verbinding met het servicecenter. Ik verdenk ze er zelfs van dit zo te hebben ingebouwd om de mensen 'te pesten' die de Toon geroot hebben want die zetten meestal de verbinding met de SC uit. Vervolgens hebben de rooters uitgevolgend hoe de hele notificatiebalk uit te kunnen zetten dus die hebben er geen last meer van.

De misrekening is denk ik dat de ontwikkelaars niet hebben gerekend op de veel voorkomende wifi verbindingsproblemen met recente releases waarbij dus vooral veel reguliere betalende gebruikers nu zitten opgescheept met de irritante witte balk zonder de mogelijkheid daar iets aan te doen. Versie 4.10 zal dit ook nog niet oplossen vrees ik dus je zit er nog wel even mee opgescheept.

.
Reputatie 3
Badge +1
Brandje wrote:

Maak ik in de tussentijd gewoon via m’n 5.0 GHz WiFi netwerk ook thuis op de bank verbinding met het internet?

En dit voegt toe? Wat precies?
Is 5GHz dan bijzonder? Volgens mij niet.
Reputatie 7
Badge +2
Je telefoon als hotspot gebruiken is ook geen oplossing tenzij je de hele dag achter de geraniums zit. Daarnaast is het data verbruik door Toon best fors, dat wil je niet continue via je mobiel hebben lopen.

Dit is echt een serieus probleem waar de ontwikkelaars in moeten duiken....
Reputatie 7
Badge +8
Toonz wrote:

Je telefoon als hotspot gebruiken is ook geen oplossing tenzij je de hele dag achter de geraniums zit. Daarnaast is het data verbruik door Toon best fors, dat wil je niet continue via je mobiel hebben lopen.

Dit is echt een serieus probleem waar de ontwikkelaars in moeten duiken....

Mobiele hotspot word ook alleen tijdelijk aangedragen, om de WiFi driver/adapter van Toon te testen.
Reputatie 2
Badge
Denise wrote:

Groet, Denise

Graag aan/uit

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen