Vrije dag stand | Eneco Community

Vrije dag stand

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

68 Reacties

Hier staat het als wens opgenomen:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideea-n-verbeterpunten-113/toon-wensen-ideea-n-4894/#post24178

Dank voor het zoeken (en vinden). Ik wist dat hij ertussen stond, maar kon hem tussen alle andere reacties niet vinden en ik vrees dat de moderatoren die ook niet meer paraat hebben. Het lijkt er tenminste op dat er sinds december vorig jaar niets mee is gedaan.
Vandaar mijn schop op deze plaats. Ik vind dit namelijk een belangrijke functie die ik erg mis.
Graag gedaan!
Maar heb je je wens nu ook nog even bij dat andere topic opgevoerd?

Je loopt ook nog een update achter...............

Je loopt ook nog een update achter...............

Alweer bedankt. Die had ik blijkbaar gemist.
Is intussen gebeurd.

Maar heb je je wens nu ook nog even bij dat andere topic opgevoerd?

Meestal wordt het niet op prijs gesteld als je in twee topics dezelfde reactie plaats, maar als jij het zegt, zal het wel goed zijn.
Ik heb hem intussen op de juiste plaats nog eens opgevoerd.
Wel wordt uiteindelijk weer op prijs gesteld als je het onderwerp IN het juiste topic plaatst.
Dan is het uiteraard helemaal niet erg!

Ik zag je posting! Perfect toch!
Je hebt nu versie 2.5.14 dus.

Kijk ook nog even bij het topic wat daar over gaat, wellicht pak je nog wat "krenten uit de pap" mee.................
Je hebt nu versie 2.5.14 dus.

Kijk ook nog even bij het topic wat daar over gaat, wellicht pak je nog wat "krenten uit de pap" mee.................

Klopt. Ik heb even gekeken bij het updatetopic, maar ik had geen van deze problemen. Sowieso ben ik nu heel tevreden met Toon, afgezien van mijn voorstel tot een knop "Morgen als zondag" (die overigens echt zo heet op de Chronotherm IV).

NB Er zit ook een knop op de Chronotherm "Vandaag als zondag" maar die vind ik voor de Toon overbodig.
Hoi Dutchfox,

Ik zelf noemde het niet voor niets "Vandaag als Zondag"
Ik heb 3 Chronotherm's versleten.......................
Reputatie 4
Badge
Ik heb ook een Chronotherm gehad, en vond het wel even wennen toen ik Toon kreeg. Maar nu ik er aan gewend ben  vind ik het wel een stuk beter.
Zou niet meer terug willen stappen.
Vind het een goeie optie om deze op de toon te zetten. Ik werk nu zonder weekprogamma. Ik ben vaak door de weeks vrij en dan zal het prettig zijn als ik dan met een druk op de knop "morgen als zondag" of " vandaag als zondag". Want ik ga altijd na 12 uur naar bed. Met deze optie zal ik weer overgaan op een weekprogamma. 
Vind het een goeie optie om deze op de toon te zetten. Ik werk nu zonder weekprogamma. Ik ben vaak door de weeks vrij en dan zal het prettig zijn als ik dan met een druk op de knop "morgen als zondag" of " vandaag als zondag". Want ik ga altijd na 12 uur naar bed. Met deze optie zal ik weer overgaan op een weekprogamma. 

Als je kijkt bij iedeeen en wensen, dan zie je die wens daarbij staan, want daar hoort je wens eigenlijk geplaatst te worden!
Hopelijk gebeurt het eens, want er zijn er velen die die wens hebben!
Reputatie 3
Badge +1
Ja, nu jullie het zeggen... ik mis die optie ook wel een beetje :)
Nu zetten we hem dan vast op de nacht en zetten we hem in bed snel aan, voor we eruit gaan.

Dus dit zou een perfecte extra functie zijn!
Al vele maanden gelden is dit voorstel ingediend en daarna meerdere keren herhaald.
Zie het topic met ideeen en wensen.
Op mijn vorige thermostaat van Chronotherm zat dat al jaren geleden ook.
Hopelijk (met name voor de werkenden) gaat Eneco/Quby dit ooit implementeren.
Badge +1
Slotje bij dubbelklikken doet het niet meer ??
Je geeft niet aan welke versie je hebt.

Bij de nieuwe versie 3.x is het slotje vervangen; nu dien je de programma schakelaar te gebruiken.
Dat groene vlakje geeft aan dat de schakelaar op Aan staat; verschuiven en je blokkeert de huidige stand.

De werking is dus hetzelfde als het vroegere slotje.
Badge +1
Je geeft niet aan welke versie je hebt.

Bij de nieuwe versie 3.x is het slotje vervangen; nu dien je de programma schakelaar te gebruiken.
Dat groene vlakje geeft aan dat de schakelaar op Aan staat; verschuiven en je blokkeert de huidige stand.

De werking is dus hetzelfde als het vroegere slotje.

Ik heb software versie 3.2.18

Ik snap je maar slotje was denk ik handiger, als je het programma mbv het schuifje uitzet moet je ook de temp instellen toch ? Dus ben je een hele dag weg moet je op bijv 18 instellen, ben je de hele dag thuis op bijv 21 graden. Heb t slotje zelf nooit meegemaakt maar leek mij wel zo handig, je dubbelklikt op WEG of THUIS en klaar is Kees
Je maakt een denkfout. De werking is, zoals ik schreef, uiteindelijk het zelfde.
Je kiest een programma stand Weg met 15 grd, zet de schuif op uit en het programma werkt niet meer en houdt tot dat jij een andere keuze maakt de temperatuur op 15 grd.

Gewoon uitproberen en je ziet hoe makkelijk het is.

Als wij niet thuis staan staat de stand ook op Weg 15 grd.
Zodra we terug rijden naar huis zet mijn vrouw in de auto 30 minuten voor aankomst thuis via de App Toon op Afstand de schakelaar op Aan en meer niet.

Het programma neemt de werking van Toon weer over en we konen in een heerlijk verwarmd huis aan.

Simpel zat toch??

Overigens heb ik het slotje wel meegemaakt en daar werden veel fouten mee gemaakt ivm de trage reactie van het slotje.
Je dacht het slotje op slot gedaan te hebben, maar uiteindelijk stond het slotje open.
Badge +1
Je maakt een denkfout. De werking is, zoals ik schreef, uiteindelijk het zelfde.
Je kiest een programma stand Weg met 15 grd, zet de schuif op uit en het programma werkt niet meer en houdt tot dat jij een andere keuze maakt de temperatuur op 15 grd.

Gewoon uitproberen en je ziet hoe makkelijk het is.

Duidelijk, ik ging er van uit dat je na het uitschakelen van het programma de temp nog in moest stellen afhankelijk van de situatie ( weg of juist thuis ) .. en switchen van bijv 21 naar 18 graden vraagt meerdere tikken op het display ... maar ik begrijp nu dat dat ondervangen is door dat je eerst 1 vd 4 opties kiest en daarna het programma uitschakelt.

Als wij niet thuis staan staat de stand ook op Weg 15 grd.
Zodra we terug rijden naar huis zet mijn vrouw in de auto 30 minuten voor aankomst thuis via de App Toon op Afstand de schakelaar op Aan en meer niet.

Het programma neemt de werking van Toon weer over en we konen in een heerlijk verwarmd huis aan.

Ja dat is precies wat ik gisteren ook wou doen, ik was de hele middag en avond weg en had voor vertrek Toon op weg gezet, even niet beseffende dat het om 19:00 weer naar Comfort zou springen.
Toen ik laat op de avond onderweg naar huis dacht "Ik zet m nu op Comfort" bleek dat dat al gebeurd was. Dus ik zoeken naar de mogelijkheid om dat te blokkeren en toen kwam ik dit topic tegen 🙂

Maar goed, ik ben weer helemaal bij, eerst optie kiezen en dan programma uit 🙂
Precies zo simpel is het!
Keuze maken en schakelaar op Uit.

Fijn dat het nu duidelijk is!