Vloerverwarmingspomp aansturen via slimme stekker. | Eneco Community
vraag

Vloerverwarmingspomp aansturen via slimme stekker.

• 2 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 719 Bekeken

Hallo.

Ik maak gebruik van een slimme stekker. Nou kan ik helaas niet via toon de stekker aansturen als mijn kachel aan gaat. Dit zou ik willen voor mijn pomp van de vloerverwarming. Hier kan ik hem ook dagelijks een cyclische test uit voeren zodat hij niet vast kan lopen.

Het is nu niet mogelijk om toon te gebruiken als je kachel aan gaat en dan aan te laten sturen.

Ik zie een update aankomen.

Vriendelijke groet.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kijk eens naar de Gratis app Olisto? Daar zou je onder andere zoiets kunnen maken:

Bij Weg of Slapen zou je de stekker weer uit kunnen zetten.

Is zoiets wat je bedoelde?
Ik zie geen update aankomen.
De laatste keer zag ik deze wens in 2016 voorbij komen; zie het oude forum.

Ik denk dat de meeste onder ons, die geen automatisch afschakelende pomp hebben met een sensor, gebruik maken van een simpele slimme stekker met sensor die al jaren in de handel is voor zo rond de €40.

Reputatie 6
Badge +7
Ik zie geen update aankomen.
De laatste keer zag ik deze wens in 2016 voorbij komen; zie het oude forum.

Ik denk dat de meeste onder ons, die geen automatisch afschakelende pomp hebben met een sensor, gebruik maken van een simpele slimme stekker met sensor die al jaren in de handel is voor zo rond de €40.

Je brengt me op ideeën.. Die heb ik ook nog niet...
Altijd doen!?
Op Toon®️ zou ik niet wachten.
En zo duur is deze schakelklok nou ook weer niet.
Kijk eens naar de Gratis app Olisto? Daar zou je onder andere zoiets kunnen maken:

Bij Weg of Slapen zou je de stekker weer uit kunnen zetten.

Is zoiets wat je bedoelde?

Uiteraard is schakelen via Olisto een oplossing Ricardo, maar ik vind dat blijft behelpen.

Want de kracht zit ‘m nou juist in de sensor die de warmte in de aanvoer leiding vloerverwarming bemerkt en de pomp doet aan gaan.
Reputatie 5
Badge
Nadeel van zo'n pompschakelaar met sensor is dat het even duurt voordat de leiding de temperatuur bereikt heeft en daardoor de vloerpomp zeker 2 minuten trager opstart dan de cv-ketel. De ketel krijgt dan warm water terug en gaat al pendelen.

Een directe schakeling vanuit de Toon zou dus wel mooi zijn. Ook mooi is gewoon een uitgang van de CV-ketel pakken (veel cv-ketels hebben een aansluiting voor externe pomp).

Reageer