Verwarmings type keuze in Toon | Eneco Community
vraag

Verwarmings type keuze in Toon

• 15 december 2014
  • 7 reacties
  • 368 Bekeken

Sinds vanmorgen heb ik Toon. Uiteraard vandaag even spelen en toen viel mij het volgende op. De monteur heeft radiatoren ingesteld bij de verwarmings type keuze in Toon. Ik heb echter vloerverwarming op begane grond( marmeren vloer). Alleen radiatoren boven.

Moet ik hem nou zo laten staan? Volgens mij heeft de monteur er nog vragen over gesteld. Dan zou hij hem toch bewust op radiatoren hebben gezet.
Iemand een idee waarom?
Groetjes Maurice

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

"Volgens mij heeft hij er nog vragen over gesteld" Hoe luiden die vragen dan?
Heeft de monteur misschien niet vanuit z'n ervaring deze instelling gekozen? Hoe hoog staat nu de aanvoertemperatuur op de vloerunit?

Mijn advies zou zijn, laat Toon nou eens een dag of 4 a 5 zo staan en kijk hoe je de warmte levering ervaart. Dit heet het inleer proces. Stel wel meteen programma's in, dat zorgt voor een goed inleer proces.
Bedankt voor de snelle reactie,
De vraag was of ik mijn vloer met Toon ging regelen of evt een andere apart thermostaat. En of het hoofdverwarming was.
Allebei is dus ja. Daarom dacht ik dat het gek was dat toon toch op radiator staat. Bij de verdeler van de vloerverwarming zit nog een knop die staat op ongeveer 40 graden.
Mijn verwarming staat dag en nacht op dezelfde temperatuur 20,5. Zo blijft mijn vloer en de rest van het huis ook warm omdat de cv geregeld heel even aanslaat op een laag pitje.
Ik zit al jaren op de helft van het gemiddelde gas gebruik van eneco.

Maurice
Hoi Maurice,

Oké nu is het duidelijker; je wilt dus de radiatoren met een andere thermostaat regelen, maar Toon is ongeschikt voor 2 thermostaten. Of heb je het over thermostaat-knoppen?
Heb je Toon nu op vloerverwarming gezet? Vindt je 40 grd niet te laag?
Vindt je doorstoken op 20,5 grd niet zonde? Heb je het wel eens uitgeprobeerd om 's-nachts op 17 grd te gaan zitten?
Hoeveel is je jaarlijkse gasverbruik?
Reputatie 7
Badge +6
@Maurice

Ik zou hem niet op 17 graden zetten s'nachts je kan inderdaad het verschil tussen dag en nacht zo klein mogelijk houden met vloerverwarming, we adviseren om nooit meer dan 2 graden onder je gewenste dag temperatuur te gaan zitten. De vraag of er een reden kan zijn waarom de monteur de Toon op radiatoren heeft gezet heb ik uitgezet.
Reputatie 7
Badge +6
@Maurice

De meeste monteurs stellen de optie radiatoren in, wanneer je vloerverwaming hebt. Dit doen ze omdat het boven dan sneller warm wordt.
Mocht je vinden dat het boven te snel warm wordt, dan kun je altijd de optie vloerverwarming instellen.
Sorry voor de late reactie! Bedankt voor jullie berichten!
@ Brandje, Nee ik hem maar 1 thermostaat maar bij de verdeler van de vloerverwarming zit een extra thermostaat knop om de warmte af te knijpen voor de vloer.
Als je ziet hoe lang een vloer bezig is om warm te worden na een nacht uit gestaan te hebben dan is het niet zo raar denk ik om hem gewoon altijd op de zelfde temperatuur te laten staan. + het blijft dan in de rest van het huis ook een normale temperatuur omdat de ketel regelmatig even aan gaat. Mijn verbruik was vorig jaar 1070 m3. Hoekhuis 350 m3 Valt mee toch?

@ Folkert Ik heb vandaag even uitgeprobeerd om hem op vloerverwarming te zetten. De ketel/Toon reageert dan wat trager heb ik het idee.
Toen hij vanmiddag op vloerverwarming stond en het 19,5 was ging de ketel nog niet aan. Is dit het opnieuw moduleren van Toon of klopt dit bij de vloerverwarming keuze in Toon?
Inmiddels staat de temp continue op 20. 20,5 was te warm geworden.
Ik had hiervoor een chronotherm 4 modulerend en die was mijn inziens iets minder gevoelig als Toon.
Bijvoorbeeld als de buitendeur even open staat of zo.
Reputatie 7
Badge +6
@Maurice

Om na te kunnen kijken waarom je ketel niet aansloeg bij 19,5 graden op 1 januari, zou ik in je Toon moeten kijken. Wanneer je de toegang klantenservice in je Toon aanzet kan ik dit voor je nagaan.