Verlichting Toon | Eneco Community

Verlichting Toon

• 22 april 2013
  • 8 reacties
  • 3293 Bekeken

Goede morgen,

Deze ochtend heeft een monteur Toon geinstalleerd. Echt top, ziet er goed uit. En het lijkt erop dat alles werkt. Dus geen klachten! Ik heb wel een sugestie voor jullie: 

De toon hangt in mijn woonkamer, ziet er strak uit. Alleen het kan misschien ook anders. Maak van de toon een mooi focuspoint, misschien wel een kunst object? Zo zouden jullie achter de toon met led verlichting kunnen werken in verschillende kleuren. En dan keuzes voor wisselende kleuren of 1 kleur, wanneer deze uit gaat of aan.
En natuurlijk wel met de optie om de achter verlichting aan of uit te kunnen zetten. Het zal niet voor iedereen een verrijking zijn. 

Daarnaast zou ik ook eens kijken naar de mogelijkheden om water ook te meten (misschien te overvloed en zijn jullie hier al mee bezig). Dan heb je het gehele pakket. 

Tot zo ver mijn suggesties voor nog meer verbetering. Voor nu ben ik blij met mijn Toon!

Mvg
VIctor 

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

8 Reacties

Heel goed en nu maar genieten van de mooie Toon. 
Van mij hoeft die kerstboomverlichting niet. Toon is al mooi zoals die nu is. 
En uiteraard is dat geheel persoonlijk!
Heb je domme of slimme meters?
Leuke reactie. :-)
En ik heb domme meters....

Heel goed en nu maar genieten van de mooie Toon. 
Van mij hoeft die kerstboomverlichting niet. Toon is al mooi zoals die nu is. 
En uiteraard is dat geheel persoonlijk!
Heb je domme of slimme meters?
Mooi dan heb je realtime weergave, wat vooral voor het gasverbruik een mooie duidelijke grafiek oplevert. 
Bij slimme meters krijgt Toon eens per uur verbruiksdata achteraf. 
Reputatie 7
Badge +6
Beste Victor,

Allereerst hartelijk welkom op het Eneco forum! We hebben je reactie verplaatst aangezien deze hier beter tot zijn recht komt.
Mocht je nog vragen, opmerkingen of ideeën hebben dan horen we het graag!

Groet,

Folkert
Reputatie 3
Badge
Ambilight Toon, Tja ik ben er ook geen fan van. Er zouden digitale watermeters zijn heb ik een aantal maanden geleden gezien. Maar die werken dan zeker niet met Toon. Ik zou er wel voorstanden van zijn. Maar wees eerlijk. Eneco is energieleverancier en heeft geen voordeel om een watermeter toe te voegen aan Toon.
Ambilight Toon, Tja ik ben er ook geen fan van. Er zouden digitale watermeters zijn heb ik een aantal maanden geleden gezien. Maar die werken dan zeker niet met Toon. Ik zou er wel voorstanden van zijn. Maar wees eerlijk. Eneco is energieleverancier en heeft geen voordeel om een watermeter toe te voegen aan Toon.
Maar het zou zeker wel een leuke toevoeging zijn 🙂 .
Voor the time being zou je daarvoor ook kunnen aanmelden bij www.energiemanageronline.nl
Reputatie 2
Badge
Ja, je hebt bijvoorbeeld de Multical 21 van Kamstrup (http://kamstrup.nl/16869/multical-21), maar die werkt via het Wireless MBus systeem, wat Toon helaas (nog) niet ondersteunt.

Wellicht in Toon 3.0 dat ze dit in kunnen bouwen, ervan uitgaande dat het niet enkel een software update, maar ook een hardware update betreft in deze nieuwe versie.

Daarbij is Brabant Water nog steeds bezig, maar dit komt helaas niet verder dan hier en daar een pilot-project.

Dan is er nog wat nieuws voor de HomeWizard liefhebbers, want die kan binnenkort ook watermeters uitlezen (http://tweakers.net/nieuws/90844/homewizard-kan-binnenkort-ook-watermeters-uitlezen-via-nieuwe-energylink-module.html)

Je kan ook zelf een Secure Water Meter 301 (https://www.domotica-shop.nl/water-meter-secure-swm301-p-16576.html) op je eigen watermeter plaatsen. Deze stuur het signaal via Z-Wave door. Dat zou prima compatible moeten zijn met de Toon...

Eneco, iemand zin om het te programmeren in de volgende software-update?