Verbruiksgegevens downloaden uit Toon | Eneco Community
vraag

Verbruiksgegevens downloaden uit Toon

• 7 maart 2018
  • 7 reacties
  • 265 Bekeken

Via Toon en de Toon App kan ik mijn verbruiksgegevens terugkijken tot ongeveer mei 2016. Via de site van Eneco kan ik helaas niet verder terug dan ongeveer half november 2017.
Is het op de een of andere manier mogelijk om de data van mei 2016 tot november 2017 uit Toon te downloaden?

7 Reacties

Hoi @gertjb73

Dat is niet mogelijk uit Toon®️.
De data op Toon®️ is niet benaderbaar.

De enige mogelijkheid is Mijn Eneco.
Hoi @gertjb73

Dat is niet mogelijk uit Toon®️.
De data op Toon®️ is niet benaderbaar.

De enige mogelijkheid is Mijn Eneco.

Hoi @Brandje,

Dank je wel voor je snelle reactie.
Dan wordt het dus helaas de gegevens maar met de hand overnemen 😀
Kost iets meer tijd, maar vooruit. De rest kan ik dan via de Eneco site downloaden.
Graag gedaan!
Oké het is ff werk maar dan heb je alles op papier.
Reputatie 6
Badge +3
Via Toon en de Toon App kan ik mijn verbruiksgegevens terugkijken tot ongeveer mei 2016. Via de site van Eneco kan ik helaas niet verder terug dan ongeveer half november 2017.
Is het op de een of andere manier mogelijk om de data van mei 2016 tot november 2017 uit Toon te downloaden?

Deze vraag is al minstens duizend keer gesteld, en ik begrijp werkelijk niet waarom er zo weinig mee gedaan wordt. Softwaretechnisch stelt het geen barst voor, kwestie van de code die al op toon zit even een stuk of wat .csv files laten schijven en uploaden naar een IP adres dat de klant opgeeft.
Zet je in een middag in elkaar, als je een beetje doorwerkt, en je niet teveel laat afleiden door de dienstdoende scrum master.

Deze vraag is al minstens duizend keer gesteld, en ik begrijp werkelijk niet waarom er zo weinig mee gedaan wordt. Softwaretechnisch stelt het geen barst voor, kwestie van de code die al op toon zit even een stuk of wat .csv files laten schijven en uploaden naar een IP adres dat de klant opgeeft.
Zet je in een middag in elkaar, als je een beetje doorwerkt, en je niet teveel laat afleiden door de dienstdoende scrum master.

Denk dat een knop "Verbruik Exporteren" en vervolgens een scherm "vul uw mail adres" in beter werkt. Zit wel wat privacy issues aan...
Wie weet krijgen we in de toekomst een backup methode.
Staat hoog op het wensenlijstje bij Eneco.
Wellicht dat er dan een mogelijkheid komt om die data ook te downloaden voor eigen gebruik.
Reputatie 6
Badge +3

Staat hoog op het wensenlijstje bij Eneco.

Dat bandje is al helemaal grijsgedraaid, en ik geloof er niks van. Als het echt zo hoog stond als je elke keer beweert, was het er allang geweest.

Reageer