verbruik meer gas | Eneco Community
vraag

verbruik meer gas

• 6 februari 2014
  • 4 reacties
  • 465 Bekeken

Hallo ik verbruik meer gas nu met TOON
de reden is: ik heb in de woonkamer alleen vloer verwarming. dat functioneerd al 12 jaar prima
. de vloerverwarming verwarmd de kamer ook lanzamer als radiatoren. dus als we thuis komen en het is nodig dan gaat de gas openhaard erbij aan.
Nu kent TOON een variabele voorverwarmingstijd en als in de nacht de temperatuur bvb 2 graden zakt en het prog. staat om 9 uur op 19 graden dat gaat de cv dus om 7uur aan. en is dan om 9 uur op 19 graden. dus 2 uur eerder aan en dat wil ik niet.
nu kan het wel uitgeschakeld worden als de ketel op "open therm " kan werken, maar onze ketel kan dat niet.
PROGRAMMEURS van TOON kunnen jullie dat ook niet activeren in de " aan/uit" stand?
Voor mij is TOON een leuk (handigheidje)(speeltje) maar als het niet veranderd kan worden dan moet de oude termostaat er maar weer op.

Als discussie
zijn er meer mensen met het idee dan voorverwarmen een prima idee is maar ook z'n nadelen heeft!
met vriendelijke groet
Ton

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste tanpkldsc,

Allereerst hartelijk welkom op het forum!
Zolang je gebruik maakt van het programma zal Toon voorverwarmen. Ook als de ketel modulerend zou werken zal Toon voorverwarmen. Als je wil dat Toon later begint met voorverwarmen zal je het programma op een later tijdstip in moeten laten gaan of de Toon handmatig bedienen.

Groet,

Folkert
Beste tanpkldsc,

Allereerst hartelijk welkom op het forum!
Zolang je gebruik maakt van het programma zal Toon voorverwarmen. Ook als de ketel modulerend zou werken zal Toon voorverwarmen. Als je wil dat Toon later begint met voorverwarmen zal je het programma op een later tijdstip in moeten laten gaan of de Toon handmatig bedienen.

Groet,

Folkert

Hallo Folkert
bedankt voor je reactie
je schrijft dat voorverwarmen dus altijd aan staat! maar in het programma is het wel uit te schakelen in de open term mode maar niet in de aan/uit modes. dit volgens de monteur van Toon die dit mij vertelde na ruggespraak met eneco.
Dus mijn vraag is waarom niet zo maken dat het ook mogelijk is in aan/uit mode?
En met een termostaat met zoveel mogelijkheden....
Groet
ton
Hoi tanpkldsc,

Ik ben niet thuis aanwezig, en ik viel in deze discussie binnen.

Ik denk dat er hier een verwarring is ontstaan. Het voorverwarmen, gebeurt altijd met intelligente thermostaten. Jij wilt het op tijdstip x het zo warm hebben, dus dan zorgt de intelligente thermostaat ervoor dat het zo warm is op tijdstip x. Daarvoor heeft de thermostaat die leerperiode nodig. (Was bij mijn oude Honeywell ook).

Echter het voor verwarmen wat uitgezet kan wordenmet opentherm is de warmhoud functie van het tapwater. Ik denk dat dit de monteur bedoelde.

Zoals ik al zei, dat ik niet thuis aanwezig ben. Anders had ik het voor je uitgezocht.

Groet,

Ariën
Hallo Arien
Bedankt voor je reactie.
Wel speciaal dat na:
diverse telefoontjes naar eneco. monteur thuis geweest.
nu via jouw moet begrijpen dat dit zo hoort.
oke: maar wil je als je er tijd voor hebt mij informeren hoe en wat er nu precies bedoeld wordt. misschien kunnen we dan ook eneco vertellen wat er precies gaande is met voorverwarmen bij open therm ketels?
groetjes Ton