Totaal kWh | Eneco Community

Totaal kWh

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Ik zou graag het totaal gebruikte kWh willen zien per dag. Bij het gas kun je dit wel zien waarom niet wij elektra. 

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
daar ben ik het ook mee eens. nu zie je het laagste verbruik van die dag  en wat dat zou kosten op jaarbasis. Ik zou, IDD net als bij gas willen zien wat ik nu verbruikt heb en wat dat kost.
Reputatie 3
Badge
Aan het einde van de dag is dit wel te zien. Ik vind het fijn om te zien wat een apparaat op het moment van gebruikt verbruikt. Dus waterkoker 3000 watt voor de duur van 2 min of wasmachine 1500 watt voor de duur van een half uur. Zo krijg ik zelf vind ik meer inzicht in verbruik van apparaten
Zeker dat moet ook zo blijven. Maar als he onder op het tapblad stroom drukt zie je links boven je laagste verbruik van die dag. Als daar nu een het totaal verbruikte KWh stond en wat je dat koste. Als je bij gas kijkt staat dat daar wel bij. 
Reputatie 3
Badge
Misschien bewuste keuze? Ik zie nu wat mijn laagste verbruik is als ik geen apparaten verbruik. Maar hoe kan ik nog meer besparen? De functie moet wel blijven maar als anderen hem op een andere plek willen hebben? Mij best 😉
Reputatie 6
Badge +1
Het klopt dat je nu het laagste verbruik ziet, als je geen apparaten aan hebt staan. Echter is dat niet  realistische  mbt besparingen, omdat je de hele dag door wel wat hebt aan staan. dit is leuk als je weg bent, of slaapt.
Om ter plekke, elk moment van de dag te kunnen zien wat je al verbruikt hebt en wat het kost, kun je ook meteen je in gedachte hebbende rendement bijsturen. Nu zegt het laagste verbruik mij niet veel en kan ik daar ook, bespaartechnische niks mee. Bv. Een auto loopt op papier 1op19. Echter haal ik dat nooit met zuinig rijden. Uiteindelijk gaat het er om wat ik per keer in de tank moet gooien, want dat komt uit mijn portemonnee. De andere waarde is fictief en theorie.

Maar zoals Ronn ook aangeeft, moet het hoofdscherm gewoon zo blijven. Het gaat dus over het tussenscherm, als je op het stroom icoontje drukt. Bij gas zie je alleen een bedrag, omdat de verzamelbak het hoofdscherm staat,bij stroom moet die 2 gecombineerd worden. Dus wat heb ik die dag verbruikt en wat is dat in geld op dit moment.
@ jvp

Ik ben het er helemaal mee eens. 
Reputatie 3
Badge
Prima toch? Het idee is trouwens al een keer benoemd dus de ontwikkelaar weten van het idee af.
Reputatie 3
Badge +4
Klopt boys ik had dat idee volgens mij al eens gepost, mijn idee was om dan ook te kunnen meten wat je bespaard als er bijvoorbeeld bewust een stroomvreter wordt uitgeschakeld. Je krijgt dan direct feedback wat je aan het besparen bent en dat is volgens mij nog steeds de insteek van TOON (de persoonlijke insteek :-)
De huidige uitvoering  met de gas grafiek op de homepage vindt ik overigens erg goed, de bar-grafiek gaat het rood in zodra je de kosten van de vorige dag hebt overschreden. Dus goed idee om gewoon het opgebouwde stroom verbruik laten zien.

Momenteel zitten we op ca. 6 - 8 M3 per dag (max 😎 normaal ca. 4-5 M3 per dag. De winter helpt Eneco :-)

Het record laag stroom verbruik was afgelopen week bij mij : 70 Watt ....proost

De huidige uitvoering  met de gas grafiek op de homepage vindt ik overigens erg goed, de bar-grafiek gaat het rood in zodra je de kosten van de vorige dag hebt overschreden.

Volgens mij gaat de bar het rood in zodra je meer verstookt dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen.

Uit de release notes van Eneco:

2.3 11-03-2013

1. Energieverbruik
• Omdat de weergave van het huidige gasverbruik Toon voor veel klanten niet voldoende inzichtelijk was, wordt nu het gasverbruik van vandaag, oplopend over de dag weergegeven. De boven¬kant van de balk wordt rood zodra je meer gas verbruikt dan dat je gemiddeld de afgelopen 7 dagen hebt gedaan.
Reputatie 3
Badge
Klopt boys ik had dat idee volgens mij al eens gepost, mijn idee was om dan ook te kunnen meten wat je bespaard als er bijvoorbeeld bewust een stroomvreter wordt uitgeschakeld. Je krijgt dan direct feedback wat je aan het besparen bent en dat is volgens mij nog steeds de insteek van TOON (de persoonlijke insteek :-)
De huidige uitvoering  met de gas grafiek op de homepage vindt ik overigens erg goed, de bar-grafiek gaat het rood in zodra je de kosten van de vorige dag hebt overschreden. Dus goed idee om gewoon het opgebouwde stroom verbruik laten zien.

Momenteel zitten we op ca. 6 - 8 M3 per dag (max 😎 normaal ca. 4-5 M3 per dag. De winter helpt Eneco :-)

Het record laag stroom verbruik was afgelopen week bij mij : 70 Watt ....proost

Wij zitten ongeveer op het zelfde. Ik heb hier wel een 4 persoons huishouden.
Reputatie 1
Badge
Ik heb vandaag mijn Toon gekregen en zocht precies dit overzicht!
Ik had/heb ook een 'ouderwetse' energiemeter (met sensor om de hoofdaanvoerdraad) en die geeft precies deze overzichten: huidig verbruik (Watt), verbruikte energie vandaag tot nu toe (kWh) en de kosten tot nu toe (€). 
Deze kun je overigens ook op de computer aansluiten en dan krijg je ook grafiekjes met het verbruik gedurende de dag.

Dus deze gegevens had ik ook zeker verwacht in Toon. Hoeveel heb je tot nu toe verbruikt en wat waren de kosten tot nu toe.
Bij gas is het er inderdaad wel gewoon, dus bij stroom moet het ook kunnen, toch?
Dit overigens wel naast het huidige verbruik (Watt), want dat is natuurlijk oon interessant.
Reputatie 3
Badge
Toon registreerd per dag wat je verbruikt dus morgen zie je een x bedrag aan wat je hebt verbruikt. Toon bewaard dit alles en strakjs zie je in een week/maand overzicht wat je in euro's verbruikt hebt.
Reputatie 1
Badge
Hoi Jeroen,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie inmiddels dat als je doorklikt op het stroomverbruik, je wel bij een grafiek komt welke van vandaag het verbruik tot nu toe en de kosten tot nu toe aangeeft. Dus de gegevens die ik zoek, zijn wel gewoon te bekijken.
Persoonlijk vind ik alleen een staafdiagram niet het meest handig om uit te lezen, dat zou kunnen worden opgelost door de waarde boven de staaf te zetten. Bij gas heb je overigens dezelfde grafieken tot je beschikking, alleen staat bij gas het verbruik tot nu toe en kosten tot nu toe ook als getal vermeld op danwel het hoofdscherm danwel 1 scherm verder. 
Bij gas is het actuele verbruik (l/uur) echter niet meer zichtbaar. 
Wel vreemd: bij stroom is alles gericht op huidig verbruik, bij gas is alles gericht op het totaal verbruik tot nu toe.
Nouja, het maakt ook niet uit, de gegevens die ik wilde hebben zijn dus wel te vinden met een klein omweggetje.
Reputatie 3
Badge
Toon zal in ontwikkeling blijven en geef vooral je mening. Eneco zal dit waarderen en ik als klant op het forum ook. 🙂
Reputatie 3
Badge +4
Maar ik wil toch even terugspoelen naar de suggestie van RvD, ik vindt het een hele goede suggestie om de momentane verbruiks situatie elektra te kunnen zien in getallen. Kunnen de moderators aangeven of dit in een toekomstige update wordt aangeboden? Dank allen voor de visies.