toon zo programmeren dat hij alleen op een vast tijdstip een lagere temperatuur krijgt | Eneco Community
vraag

toon zo programmeren dat hij alleen op een vast tijdstip een lagere temperatuur krijgt

• 4 april 2016
  • 5 reacties
  • 541 Bekeken

Onze vorige thermostaat kon eenvoudig ingesteld worden dat bijvoorbeeld om 21:30 de temperatuur in huis 17.0 graden moest worden, de volgende dag tikten wij op een willekeurig tijdstip van de dag dat de temperatuur weer naar bijvoorbeeld 20.0 graden moest en daarna ging automatisch de temperatuur om 21:30 naar 17.0 graden.

Het vreemde is dat bij Toon dit blijkbaar niet kan, hij wil perse een temperatuur setting hebben voor 24uur en niet alleen een vaste "uit" stand, ook accepteert Toon niet maar 1 setting (bijvoorbeeld "thuis"). hij moet er minimaal 2 voor een dag hebben. je kan er wel 1 instellen maar als je uit het menu gaat en weer terug dan is hij leeg.

Wij willen deze setting omdat wij variabel op de dag de kachel aan willen hebben, stel je 2 temperatuur settings in van bijvoorbeeld "weg" en "slapen" en allebei op 17.0 graden dan ben ik bang dat als ik hem rond 11:00 in de ochtend op 20.0 zet dat de timer het op den duur weer overneemt en naar 17.0 graden zet, dit hebben wij al ondervonden.

Het lijkt mij voor een energiebesparende Toon juist een must dat de mogelijkheid er is om niet altijd maar uit te gaan van een 24uurs cyclus maar ook door een variabele cyclus. maar wel altijd op een vast moment uit.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Ik maak de instelling variabel door met de programma schakelaar te "spelen"
Op deze wijze voorkom ik dat op een x moment het programma met een bepaalde instelling dan overrult.
Klinkt mij meer in de oren van een work-arround waarmee je met het schuifje van de programma steeds moet omzetten van "uit" naar "aan", lijkt mij behoorlijk vervelend, stel je voor dat je per ongeluk 20.0 graden selecteert en het schuifje "programma" op "uit" zet dan blijft je kachel maar doorstoken tot het oneindige.

het lijkt mij dat er een betere oplossing voor moet zijn.
is er niemand die hier een antwoord op heeft?

Vandaag ging toon ondanks de handmatig ingestelde 19.0 graden spontaan na een paar uur terug naar de nachtstand van 17.0 graden.
ik snap de logica niet hellemaal waarom hij dit zou doen, de thermostaat heb ik verplicht op 17.0 graden staan om 0:00 en om 21:10
als ik dan om 14:00 besluit dat het geen 17.0 maar 19.0 moet worden dan zou toon pas om 21:10 weer naar 17.0 moeten gaan, vandaag deed hij dat midden in de middag rond 16:00. iemand een idee hoe ik dit kan tackelen?
Reputatie 7
Badge +9
is er niemand die hier een antwoord op heeft?

Vandaag ging toon ondanks de handmatig ingestelde 19.0 graden spontaan na een paar uur terug naar de nachtstand van 17.0 graden.
ik snap de logica niet hellemaal waarom hij dit zou doen, de thermostaat heb ik verplicht op 17.0 graden staan om 0:00 en om 21:10
als ik dan om 14:00 besluit dat het geen 17.0 maar 19.0 moet worden dan zou toon pas om 21:10 weer naar 17.0 moeten gaan, vandaag deed hij dat midden in de middag rond 16:00. iemand een idee hoe ik dit kan tackelen?

Waarschijnlijk stond je programma schakelaar "AAN" .. Dan volg Toon na het behalen van de gevraagde temperatuur, zijn programma gewoon weer..
Programma heb ik altijd aan staan, daarom dat hij ook om 21:10 standaard terug moet naar 17.0 graden
Hij doet het echter al eerder