Home
Vrienden van Toon

Toon, wensen en ideeën

FolkertFolkert Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
Reacties: 5264
Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

20 december 2012, 11:52

Beste forumleden,

Er bestaan op dit moment verschillende topics die gaan over nieuwe functionaliteiten die jullie graag zouden zien op Toon. Ook hebben diverse onder jullie aangegeven hierdoor het soms lastig is het overzicht te behouden. Deze topics zijn gesloten zodat we hier op een centraal punt verder kunnen gaan.
Om een eerste stap te maken hebben we nu alle ideeën uit de bestaande topics gehaald en deze zetten we in deze post. Wij zullen deze post regelmatig updaten met jullie inbreng. Als jullie nog ideeën/opmerkingen hebben hierover dan horen we deze graag!

Tursiops

Zou het handig zijn om de opwarmsnelheid te zien op het display ? Ik kan in de huidige grafiek ook niet precies aflezen wanneer de ketel begint te stoken (de verdeling op de x-as is te grof om dat af te lezen). Mogelijk dat de display laat zien : start tijd en eind tijd + start temp van de opwarm cyclus met de opwarmsnelheid in graden celcius/minuut.
Op die manier kun je ook aflezen hoe efficient het opwarm proces verloopt en mogelijk bijsturen. De gegevens moeten technisch aanwezig zijn in het systeem.

Dit wordt in een toekomstige update gerealiseerd, Toon geeft nu een indicatie hoe hard je ketel stookt

Hmay

Ik zou graag een optie in de configuratie van Toon willen hebben om het "adaptieve" gedrag uit te zetten.
Staat deze optie uit dan gaat Toon de ketel aanzetten op het gekozen schakelmoment, staat deze optie aan dan zal Toon eerder met opwarmen beginnen om de gewenste temperatuur bereikt te hebben op het gekozen schakelmoment.

Dit is doorgegeven aan de productbeheerders van Toon.

Peter van Z

Wat ik graag nog terug zou zien komen op de Toon en/of in de app is het instellen van een tijdelijk programma met een begin en eind tijd.

Uiteraard hebben we nu op de toon de optie om een tijdelijke programma in te stellen TOT een bepaalde dag/tijd, maar ik zie nergens de optie om bijvoorbeeld in te kunnen stellen: Morgen in plaats van 8:00 beginnen met programma thuis, om 06:00 al beginnen met programma thuis, of dus zelfs: op datum X vanaf x:xx uur tot y:yy uur programma: Z, dat zou voor mij de App helemaal mooi maken, aangezien ik dit soort dingen meestal pas bedenk als ze voor de volgende dag nodig zijn als ik al lang en breed in bed lig.

Phoenix Blue

Ik weet niet in hoeverre Toon gebruikers ideeën mogen geven in eventuele nieuwe functie's in nieuwe Toon update's maar bij deze heb ik 2 functie's die ik eigenlijk een beetje mis.
- Een service menu voor de ketel waarin het mogelijk is default ketel gegevens uit te lezen zoals brander uren, aanvoer en retour temperatuur ketel, CV water druk (info is beschikbaar op de opentherm interface bij mijn ketel)
- Een webinterface om platform onafhankelijk de Toon in te stellen met een PC of mobiel device.

Ik hoor het graag of dit misschien al in de pen zit en willicht dat deze topic gebruikt kan worden als verzameling voor andere ideeën.

We hebben deze ideeën doorgegeven aan de productbeheerders van Toon. In een toekomstige update wordt het mogelijk om te zien hoe hard je ketel stookt. Er is inmiddels een mobiele app.

Tonaatje

Ik zou idd ook graag een webinterface zien, dit maakt alles een stuk simpeler. Ik denk dat eneco dit niet vrijgegeven heeft, want in de beschrijving van Quby2 staat vermeld dat deze een webinterface heeft.

De web UI is op dit moment beschikbaar in beperkte mate. Zodra we meer informatie hebben geven we hier een update over.

tursiops

Een alarm geven zodra zoonlief zijn douchetijd heeft overschreden, er mag een gillend alarm afgaan in de huiskamer ;-)

Hier bestaan alternatieven voor, maar dit hebben we ook doorgegeven aan de productbeheerders.

Hmay

Ik zou graag een optie willen hebben om een backup te kunnen maken van de instellingen van Toon en alle geregistreerde verbruikgegevens.
Dit zou bijvoorbeeld via de aanwezige USB aansluiting kunnen.

Een andere optie is om Toon op gezette tijden een backup te laten maken naar een locale server via FTP, TFTP of Samba.
De instellingen en verbruiksgegevens moeten natuurlijk ook weer terug gezet kunnen woden d.m.v. een restore.

Via USB is technisch niet mogelijk hiervoor zou de hardware van Toon aangepast moeten worden er wordt wel nagedacht over andere opties

Marco H.

De klokthermostaat van mijn (gloednieuwe) Eneco Toon heb ik zo ingesteld dat de verwarming 's avonds om 23:50 uur afslaat. Het gebeurt regelmatig dat ik later dan 23:50 uur naar bed ga en dat ik de verwarming nog een tijdje wil laten branden. Ik zet dan de klokthermostaat handmatig op een hogere temperatuur. Als ik dan naar bed ga moet ik vooral niet vergeten om de klokthermostaat handmatig weer terug te zetten naar een lage temperatuur. Met een paar wijntjes op wil ik dit natuurlijk nogal eens vergeten.

Gelukkig kon ik op mijn (vorige) Honeywell Chronotherm Vision dan eenvoudig instellen dat om b.v. 0:50 uur de verwarming automatisch netjes afsloeg.

Graag deze functie ook op Eneco Toon implementeren!

Brandje

Ik ben sinds 1 week de gelukkige gebruiker van een in een uurtje geplaatste Toon door de monteur.
Er zijn geen klachten, behalve dat ik graag een aanpassing in de schakelmomenten zou willen.
De omschrijving van de aanpassing is als volgt:

Ik had vroeger een wandthermostaat Chronotherm die had ook 6 schakelmomenten per dag.
Ik kon per schakelmoment een temperatuur kiezen.
Helaas kan dat bij Toon niet, want de keuze voor "Thuis" is niet variabel.
Waarom zou ik dat graag gewijzigd zien, omdat ik schakelde alsvolgt:

opstaan 18,5
thuis 11:00 uur 19:0
thuis 14:00 uur 19,5
comfort 18:00 uur 20.0

Er komen geen verschillende varianten van thuis, het is gebleken dat dit voor veel gebruikers verwarrend is.
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 476 tot en met 490 van 490
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28741
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

22 december 2016, 23:15

Graag gedaan!
    Groet Ton; Toon® v.4.4.21; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • MaikelCrutzen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MaikelCrutzen heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Reacties: 6

22 december 2016, 23:20

Brandje wrote:

Graag gedaan!

Ik heb gelogen. Hetgeen ik gekoppeld heb is de slimme stekker.
    Wat ik ook nog wilde, dat is me nog niet gelukt. Daar ga ik nog mee aan de slag. Toch alvast bedankt.
  • J. Booij

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten J. Booij heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Reacties: 59

5 juni 2017, 18:45

Op het dimscherm de dag en datum vermelden. WO 23 DEC
  • J. Booij

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten J. Booij heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt

6 juni 2017, 09:48

Je kan toch de mogelijkheid inbouw met de keus om gebruik te maken dit codeslot Ja/Nee?
    Denk dat veel klanten ( met jonge kinderen) hier wel gebruik van willen maken.
  • J. Booij

100 megawatt

7 juni 2017, 11:37

Er wordt vaak gevraagd de externe toegang aan te zetten (overdag) Veel mensen zijn dan juist niet thuis.
    Misschien handig om het aan en uit zetten van deze functie ook op de Toon app mogelijk te maken.
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1886
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

7 juni 2017, 11:46

J. Booij wrote:

Er wordt vaak gevraagd de externe toegang aan te zetten (overdag) Veel mensen zijn dan juist niet thuis.
    Misschien handig om het aan en uit zetten van deze functie ook op de Toon app mogelijk te maken.

Opzich goed idee, alleen hoe zit het dan met de privacy?
    Toon® SW: 4.3.20 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

7 juni 2017, 12:22

mAiden wrote:

J. Booij wrote:

Met de privacy is niets mis, want:

Op de App moet je inloggen
    De verbinding gaat via VPN

Dus opzicht zou het mogelijk en veilig moeten kunnen.
    Groet Ton; Toon® v.4.4.21; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • J. Booij

100 megawatt

7 juni 2017, 12:30

Juist, ik zie ook geen probleem met de privacy.
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1886
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

7 juni 2017, 12:38

Brandje wrote:

mAiden wrote:

J. Booij wrote:

Met de privacy is niets mis, want:

Op de App moet je inloggen
    De verbinding gaat via VPN

Dus opzicht zou het mogelijk en veilig moeten kunnen.

Hoi Ton,

Ik ben bekend met de verbinding.
    Toch blijf ook daar privacy bij kijken..
    Ook een verbinding met VPN is af te lezen..
    Toon® SW: 4.3.20 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

7 juni 2017, 12:42

Hoi Ricardo,

Op zich juist, maar alleen om een opdracht even aan Toon® te geven dat de externe toegang op Aan gezet moet worden, lijkt mij niet zo privacy gevoelig.
  • J. Booij

100 megawatt

8 juni 2017, 19:21

Is het mogelijk om Z-wave Bewegingsmelders te koppelen aan Toon?
    Zo een alarmfunctie te maken met melding op de Toon app.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

8 juni 2017, 19:23

J. Booij wrote:

Is het mogelijk om Z-wave Bewegingsmelders te koppelen aan Toon?
    Zo een alarmfunctie te maken met melding op de Toon app.

Is onmogelijk!
    Toon® is slechts geschikt voor Fibaro Slimme meters en Rookmelders.
  • J. Booij

100 megawatt

8 juni 2017, 19:25

Is zo iets niet te maken om Toon uit tebreiden?
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

8 juni 2017, 19:41

J. Booij wrote:

Is zo iets niet te maken om Toon uit tebreiden?

Alles is mogelijk!
    Maar Toon® moet z'n normale taken ook uit kunnen voeren en loopt daarbij al op z'n tenen.

Misschien dat Toon® 3 daar beter voor geëquipeerd is.
  • J. Booij

100 megawatt

8 juni 2017, 19:46

Toon 3, we gaan er voor!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon