Toon vanzelf op 'Weg' | Eneco Community

Toon vanzelf op 'Weg'

• 12 februari 2014
  • 6 reacties
  • 361 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 150 reacties
Gisteren kwam ik bij een kennis (die een andere thermostaat heeft) een handige optie tegen.
Misschien is dit iets voor Toon:

Zijn thermostaat 'ziet' nl alle telefoons van de familie wanneer zij thuis zijn.
De grap is nu dat deze thermostaat dus ook kan zien wanneer de laatste telefoon (familielid)
het huis verlaat en gaat dan vanzelf op de 'Weg' stand. Er is immers niemand meer thuis.
Eventueel is de tijdspanne waarin dit gedrag is toegestaan in te stellen.

Lijkt mij een prima optie voor mij. Doordeweeks volgt Toon mijn werktijden (en is overdag dus keurig uit) maar op zaterdagen
vergeet ik nogal eens Toon laag te zetten als we bijvoorbeeld naar de stad gaan. Na verloop van tijd besef ik mij dat de CV nog brand en
heb ik Toon op afstand, maar dan heeft ie toch een tijdje voor niets gestookt.

Idee-tje?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge
Kan je dan ook een temperatuur instellen als iedereen weg is?. Wat ik bedoel is dat als iemand 3 uur weg is, is het soms zonde om de cv uit te schakelen, omdat het opnieuw verwarmen van het huis meer energie kost dan als hij blijft branden. Als dat allemaal in is te stellen lijkt me dat wel een mooi idee.
Reputatie 7
Badge +7
Gisteren kwam ik bij een kennis (die een andere thermostaat heeft) een handige optie tegen.
Misschien is dit iets voor Toon:

Zijn thermostaat 'ziet' nl alle telefoons van de familie wanneer zij thuis zijn.
De grap is nu dat deze thermostaat dus ook kan zien wanneer de laatste telefoon (familielid)
het huis verlaat en gaat dan vanzelf op de 'Weg' stand. Er is immers niemand meer thuis.
Eventueel is de tijdspanne waarin dit gedrag is toegestaan in te stellen.

Lijkt mij een prima optie voor mij. Doordeweeks volgt Toon mijn werktijden (en is overdag dus keurig uit) maar op zaterdagen
vergeet ik nogal eens Toon laag te zetten als we bijvoorbeeld naar de stad gaan. Na verloop van tijd besef ik mij dat de CV nog brand en
heb ik Toon op afstand, maar dan heeft ie toch een tijdje voor niets gestookt.

Idee-tje?

wie weet maar niet overdrijven ik heb nog ergens een thermostaat liggen die gewoon kijkt of je thuis bent ( dit wel alleen in de woonkamer )
maar ala hij zag het , geen beweging voor een bepaalde tijd en hup naar de ingestelde stand 🆒
niks nieuws onder de zon.

geen wifi/internet voor nodig
Reputatie 4
Badge
ik heb nog ergens een thermostaat liggen die gewoon kijkt of je thuis bent ( dit wel alleen in de woonkamer )

Je zal maar in een andere kamer zijn voor een poos. Dan is de telefoon toch handiger.
Reputatie 3
Badge +2
@jdvl: Die thermostaat ken ik. Die zie je ook vaak in kantoren. Middels een infrarood oogje wordt beweging gedetecteerd. Als die beweging te lang uitblijft dan schakelt de thermostaat naar een lager pitje. Maar zoals Toontjelager al aangeeft is dit voor thuis niet handig. Je kan immers gewoon thuis zijn (werkkamer, slaapkamer, etc.) zonder dat deze thermostaat je 'ziet' omdat deze in de huiskamer hangt.

@Toontjelager: Wat ik begreep schakelt de thermostaat in stapjes van 0,5 graden terug per half uur. Volgens mij is deze terugvalcyclus zelfs in te stellen.
Dus hoe langer je weg bent, hoe lager hij zich instelt (tot een ingesteld minimum).
Dit inderdaad om te voorkomen dat het teveel energie kost als je maar even weg bent.
Ik ga dit nog even bij betreffende kennis navragen.
Reputatie 7
Badge +7
Je zal maar in een andere kamer zijn voor een poos. Dan is de telefoon toch handiger.

die tijd was / is instelbaar via scherm of op p.c.
dus dat was geen probleem.

alleen als je een poosje te lang stil zat achter/voor de p.c. ,dan moest je wel eens zwaaien naar de  thermostaat :D
Toontjelager,

Is jouw huis dan zo slecht geïsoleerd dat de temperatuur is 3 uurtjes ver zakt ??? LOL

Maar het is wel een punt..

Groet,

Ariën