Toon-tester: Waterverbruik | Eneco Community

Toon-tester: Waterverbruik

Badge
Vandaag hebben de aangemelde testgebruikers een e-mail ontvangen wat de test exact gaat houden. Hieronder een deel van het ontvangen bericht. Lijkt mij ideaal om als test-gebruikers hieronder onze ervaringen uit te wisselen.

--------------------------------------------------------

Beste Toon®️ gebruiker,

Hartelijk dank voor je aanmelding als Toon-tester voor een nieuwe Toon-functionaliteit! Hierbij informeren we je graag over het doel van deze test.

Waarom deze test?
Toon®️ is constant aan het innoveren door nieuwe functies te ontwikkelen, die onze gebruikers belangrijk vinden. Uit onderzoek onder Toon-gebruikers blijkt dat mensen ook graag inzicht krijgen in hun waterverbruik en –kosten. Daarom starten we een test om dit te ontwikkelen - met Vitens, het grootste drinkwaterbedrijf van Nederland.

Het gebruik van water is een essentieel onderdeel van je huishouden, ook al ben je je daar niet altijd van bewust. Net als energie ‘is het er gewoon’ en ga je ervan uit dat het altijd beschikbaar is. Gelukkig is dat ook– bijna – altijd zo. In Nederland is de watervoorziening heel goed georganiseerd en de kwaliteit van ons kraanwater hoort bij de beste van de wereld. Dat willen we graag zo houden. Daarom mag je best bewust met je water omgaan, hierdoor voorkom je verspilling.
En: wist je dat je aanzienlijk kan besparen op je energiekosten als je slim met je warm waterverbruik omgaat? Gemiddeld gaat tot wel 30% van je energierekening namelijk op aan het verwarmen van water voor je douchen, wasmachine en CV ketel. Dus als je weet wat je verbruikt en hier slim mee omgaat, kan je water- en gasverbruik verminderen. Goed voor je portemonnee en het milieu!
Toon®️ wil in de toekomst al haar gebruikers deze nieuwe functie gaan aanbieden en daarom starten we deze proef, waar jij je voor hebt aangemeld.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

112 Reacties

Badge +5
Nu maar hopen dat ik door de vragenlijst met selectie kom. Vind het leuk deze test mee te mogen doen en mijn bevindingen te delen.
Laat maar komen, ik ben er klaar voor.
Reputatie 5
Badge +6
Kan je je hier nog voor aanmelden?
Badge +5
Kan je je hier nog voor aanmelden?
Sinds 25 maart is dit niet meer mogelijk Juan.
Ik hoop ook door de test te komen. Ben benieuwd...
Als de test hier mogelijk is houd ik mij nog aanbevolen
Badge
Hier gisteren de mail ontvangen, dat vandaag een vervolg mail zou komen.
Tot op heden nog niets ontvangen vandaag.
Badge +5

Is zojuist bij mij in de mailbox bezorgd.
Reputatie 5
Badge +6
Maar, heeft er een oproep gestaan voor deze test?

Het enige dat ik gezien heb is een test voor ergens in de regio utrecht, en daaraan voldoe ik niet (brabant)

Ik vind het jammer dat ik deze nu gemist heb.

Waar staan normaal gesproken deze verzoekers?

Mvgr,

Juan
Badge

Is zojuist bij mij in de mailbox bezorgd.

Bij mij ook net binnen gekomen 🙂.
Badge +5
Maar, heeft er een oproep gestaan voor deze test?

Het enige dat ik gezien heb is een test voor ergens in de regio utrecht, en daaraan voldoe ik niet (brabant)

Ik vind het jammer dat ik deze nu gemist heb.

Waar staan normaal gesproken deze verzoekers?

Mvgr,

Juan

Juan, het bericht staat hier
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/test-jij-mee-nieuwe-toon-functionaliteit-10783 en is vrij vaak onder de aandacht geweest door forumleden die zich hebben aangemeld. Het topic komt dan steeds opnieuw bovenaan in de diverse rubrieken.
Reputatie 5
Badge +6
Dat is dus die Utrecht test, en die heb ik wel gezien.

Kunnen we een dergelijke test ook voor andere provincies verwachten?
Badge +5
Dat is dus die Utrecht test, en die heb ik wel gezien.

Kunnen we een dergelijke test ook voor andere provincies verwachten?

Dan heb je toch niets gemist.
Voor nieuwe tests het forum in de gaten houden is wat je kunt doen.
Reputatie 5
Badge +6
Maar is het de bedoeling, dat 'water' ook in andere provincies getest moet worden?
Badge +5
Maar is het de bedoeling, dat 'water' ook in andere provincies getest moet worden?

Daar is geen mededeling over gedaan, ik begrijp ook niet hoe je op het idee komt dat ook in andere provincies "water" getest zou worden.
Badge
Dit topic is inderdaad gestart i.v.m. de aangekondigde test die in de link van Yobotje is aangegeven. De inschrijfdatum is hiervoor reeds gesloten. Alle opgegeven personen die zich hebben opgegeven en aan de voorwaarden voldoen (o.a. bezit van Toon en woonachtig in provincie Utrecht) hebben nu per e-mail een enquêteformulier ontvangen waarin een aantal technische details worden gevraagd en naar verbruik en gezinssamenstelling zodat er een zo goed mogelijke afspiegeling is van de deelnemende gebruikers. De deelnemers die deze enquête hebben ontvangen en ingevuld, ontvangen uiterlijk 15 april een bericht of ze zijn geselecteerd.
Badge
Netjes het enquêteformulier ingevuld , nu maar afwachten of ik geslaagd bent
Reputatie 3
Badge +1
Dit topic is inderdaad gestart i.v.m. de aangekondigde test die in de link van Yobotje is aangegeven. De inschrijfdatum is hiervoor reeds gesloten. Alle opgegeven personen die zich hebben opgegeven en aan de voorwaarden voldoen (o.a. bezit van Toon en woonachtig in provincie Utrecht) hebben nu per e-mail een enquêteformulier ontvangen waarin een aantal technische details worden gevraagd en naar verbruik en gezinssamenstelling zodat er een zo goed mogelijke afspiegeling is van de deelnemende gebruikers. De deelnemers die deze enquête hebben ontvangen en ingevuld, ontvangen uiterlijk 15 april een bericht of ze zijn geselecteerd.

Webstar, 1 maand geleden aangemeld, nog geen mail ontvangen met enquete, komt die vandaag of morgen?
@Stefan, wellicht kun jij hier iets over melden?
Badge
@RuudS: wat ik heb begrepen zijn alle uitnodigingen voor de enquête gisterenmiddag (07-04 jl.) uitgestuurd. Als je aan de voorwaarden denkt te voldoen en niets hebt ontvangen, dan kan je dat het beste bij één van de moderators navragen.
Reputatie 3
Badge +1
@RuudS: wat ik heb begrepen zijn alle uitnodigingen voor de enquête gisterenmiddag (07-04 jl.) uitgestuurd. Als je aan de voorwaarden denkt te voldoen en niets hebt ontvangen, dan kan je dat het beste bij één van de moderators navragen.

Heb ik intussen gedaan en de link voor het document ontvangen, mail is wellicht in spam terechtgekomen . Nu nog invullen.
Badge
Vandaag bericht gehad en ga een watertester worden
Badge
Ik moet helaas nog even wachten tot na het weekend op een antwoord.....

Momenteel hebben wij veel aanmeldingen binnen gekregen die in aanmerking komen voor de deze test met Toon®️. Een aantal was zeer geschikt voor de test, zij hebben inmiddels bericht gekregen van deelname.
Bij een groot deel – waaronder bij jou – dient nog iets beter onderzocht te worden of je huis geschikt genoeg is voor deelname. Helaas duurt deze inventarisatie iets langer dan gedacht. Begin volgende week geven wij jou definitief uitsluitsel hieromtrent, excuses voor deze vertraging.
Badge
Dan zijn wij blijkbaar zeer geschikt. We mogen mee doen.
Reputatie 3
Badge +1
Ik moet helaas nog even wachten tot na het weekend op een antwoord.....

Momenteel hebben wij veel aanmeldingen binnen gekregen die in aanmerking komen voor de deze test met Toon®️. Een aantal was zeer geschikt voor de test, zij hebben inmiddels bericht gekregen van deelname.
Bij een groot deel – waaronder bij jou – dient nog iets beter onderzocht te worden of je huis geschikt genoeg is voor deelname. Helaas duurt deze inventarisatie iets langer dan gedacht. Begin volgende week geven wij jou definitief uitsluitsel hieromtrent, excuses voor deze vertraging.

Ben toch wel heel benieuwd wat er aan mijn huis onderzocht moet worden. Ik neem niet aan dat iemand langs komt en het enige dat ik heb opgegegeven is elektra met een verlengsnoer .
Ik neem aan dat we bij een afwijzing ook de specifieke reden te horen krijgen en geen algemeen afzeggingen bericht . Ongeacht de uitslag van het onderzoek komende week zou ik wel graag vernemen wat de test inhoud. Ik zou dan ook zelf creatief mee kunnen denken of meten zonder mogelijke apparatuur. Of kan iemand die al wel mee gaa doen de informatie op dit topic zetten. Alle forum leden blijven volgens mij altijd nieuwsgierig en betrokken bij nieuwe ontwikkelingen.
Reputatie 1
Badge +1
IK heb de vragenlijst niet afgemaakt. Ten eerste moest ik bij VITENS water afnemen en wij nemen water af bij oassen, dan moest de ketel open therm zijn en wij hebben aan-uit. Kortom, zag het nut niet in on nog verder te gaan. Ik denk ook dat er nogal om dit soort redenen niet door de voorronde komen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben benieuwd naar de resultaten, en naar de uitgave dat andere deze functie ook kunnen gaan gebruiken. Maak het toch weer compleet.