Toon op tablet | Eneco Community

Toon op tablet

Reputatie 1
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 182 reacties
Ben zeer tevreden met Toon. Omdat Toon meestal op de plaats van de oorspronkelijke thermostaat komt is deze moeilijk afleesbaar omdat deze vrij laag hangt. Met de komst van Toon op tablet dacht ik het probleem is opgelost. Echter bij Toon op tablet zie ik andere info dan op de. Toon zelf.
Mijn vraag: waarom op Toon op tablet niet dezelfde informatie als op de. Toon zelf. Maw op mijn tablet zie ik dezelfde info als op Toon zelf

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

26 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Remy,

Leuk om te vernemen dat je tevreden bent met Toon.
Toon op Tablet is een applicatie voor de tablet waarmee je Toon nu heel gemakkelijk en op afstand kunt bedienen en real-time je energieverbruik kan bekijken. Daarnaast heeft Toon op Tablet nog meer handige functionaliteiten. In één oogopslag heb je alle relevante informatie altijd bij de hand.
Wat voor functionaliteit mis je op de Tablet App?
Reputatie 1
Badge
@ Danielle,
Het is moeilijk aan te geven wat ik mis. Wat ik bedoel aan te geven is dat als ik de toon op tablet opstart dat ik dezelfde informatie zie als op De Toon zelf. Het begint gelijk bij het opstartscherm, voor de tablet ziet dat er heel anders uit dan van de Toon zelf.
Omdat de Toon vaak op een onhandige plek hangt is deze moeilijk afleesbaar.
Mijn voorstel is maak de de bediening en layout op de tablet exact hetzelfde als op de Toon zelf.
Badge +5
Hoi Remy, je kunt natuurlijk ook overwegen om Toon op een meer logische plek op te hangen.
Als Toon al aangepast zal worden dan gaat daar wel enige tijd overheen.

Het verplaatsen van een thermostaat is geen sinecure maar vereist wel een vrije opstelling waar tocht van ramen of deuren en warmte van apparaten zoals tv, versterkers en verlichting geen invloed hebben op de gemeten ruimte temperatuur in Toon. Op internet kun je daar meer over lezen.
Bovendien is het vrij eenvoudig de thermostaat spanningsloos te maken om veilig te kunnen werken en als je het niet zelf kunt zijn er ook klussenhulpen die het voor je kunnen doen. Je kunt ook je CV onderhouds bedrijf vragen.

Toon mag toch gezien worden? 😉
Reputatie 4
Badge

Omdat de Toon vaak op een onhandige plek hangt is deze moeilijk afleesbaar.
Mijn voorstel is maak de de bediening en layout op de tablet exact hetzelfde als op de Toon zelf.

Vaak op een onhandige plek, hij hangt toch niet bij jou in de kruipkelder ofzo? 😃
En vaak? Ik denk juist dat hij vaak op een logische plek hangt.

Maar met het laatste ben ik het wel met je eens. Maak het eenvoudig voor de klant, en als de layout overal hetzelfde is is dat veel duidelijker.
Reputatie 1
Badge
Op de eerste plaats vind ik ook dat Toon gezien mag worden. Ten tweede als thermostaat hangt deze meestal ook op de juiste plaats. Maar om gegevens te analyseren blijft het aflezen aan de muur niet lekker.
Daarom is mijn voorstel maak de tablet versie zoals de Toon zelf zodat ik op de bank mijn gegevens kan analyseren
Hoi Remy,

Dat zou ik jammer vinden.
De indeling en vrije keuze op de iPad van de gewenste meteen zichtbare vensters vallen bij mij erg in de smaak.
Misschien een poll starten?
Reputatie 1
Badge
Hou Ton,
Ik heb geen voorkeur voor de Toon versie of de Tablet versie, maar zoals ook @ toontjesjager aangeeft: maak beide versies gelijk
Hoi Remy,

Oke is snap je, maar je begrijpt ik kies toch voor de huidige zeer handige versie.

Ook in de wetenschap dat de huidige Toon versie qua layout helemaal niet zo mooi op de tablet past.
Omgekeerd zal Eneco nooit de huidige layout van Toon aanpassen aan die van de layout van de iPad nu.
Reputatie 6
Badge +1
Waar ken ik deze discussie van. Daar had ik het in een eerder topic met Ton ook over gehad, maar we waren ook bang dat de hardware, de de layout tablet niet kan weergeven.
Waar ken ik deze discussie van. Daar had ik het in een eerder topic met Ton ook over gehad, maar we waren ook bang dat de hardware, de de layout tablet niet kan weergeven.

Hoi Jürgen,

Precies!
Daarom denk ik dat er altijd weergave verschillen zullen blijven.
En eerlijk gezegd vind ik (maar dat is persoonlijk) dat helemaal niet erg!
Reputatie 1
Badge
Oké,
Weergave verschillen daar kan ik mee leven, maar ontbreken van gegevens heb ik meer moeite mee. Bv: op Toon zie ik elk begin van de maand status verbruik. Waarom vind ik dit op de Tablet niet? Ook zie ik geen grafieken waarbij ik een en ander kan vergelijken met mijn ingeschat verbruik. @ Danielle graag hoor ik jou mening
Nou daar weet ik het antwoord wel op.
Die uitbreiding zullen meerderen ook willen en in toekomstige updates zal de iPad ongetwijfeld daar op aan gepast worden.
Ook de vergelijkingen met vrienden reken ik daar onder.
Want wat op Toon getoond kan worden kan uiteraard ook op DD iPad getoond worden.
Reputatie 4
Badge
Oké,
Weergave verschillen daar kan ik mee leven, maar ontbreken van gegevens heb ik meer moeite mee. Bv: op Toon zie ik elk begin van de maand status verbruik. Waarom vind ik dit op de Tablet niet?

Klik b.v. op stroom en dan rechts onderaan op "Meer details" of bedoel je dat niet?
Reputatie 1
Badge
Als ik op gasverbruik per dag klik zie ik een verschil tussen Toon zelf en de Tablet versie. Bij Toon zie ik bij verbruik liter/uur en op de Tablet zie ik alleen liter staan. Ook is volgens mij de schaal bij de tablet een factor 10 hoger

Remy

Ook is volgens mij de schaal bij de tablet een factor 10 hoger

Remy

Hoi Remy,

Er is bij mij geen enkel verschil in weergave.
Vanmorgen na het wassen stond de Toon op 0.06 m3 en de iPad meldt precies hetzelfde.
Dat ook ook niet anders want de App op de iPhone haalt immers de data van de Toon op.

Of bedoel je iets anders?
Reputatie 7
Badge +6
@Remy

In de Toon staat inderdaad liter/uur en op de tablet staat alleen liter. Goed opgemerkt! Ook je opmerking wat betreft de schalen van Toon en Toon op Tablet zal ik doorgeven.
Reputatie 3
Badge +1
In het algemeen ben ik met de andere forum leden eens dat op de tablet dezelfde info moet staan als op Toon.
Ik mis nu bv meterstanden op tablet.
Echter voor mij is Toon nog steeds de thermostaat met hulpfuncties, en zal nooit een domotica centrale worden.
Voor inschakelen stekkers, tot nu nu prima, maar meer schakelfuncties in de toekomst?
Eneco zal in de toekomst de tablet veel meer functies moeten geven voor analyse, andere apparaten schakelen etc, echter daar is Google ook al mee bezig.
Dus wel interessant om te volgen en we blijven nieuwe suggesties aangeven.
Extra info bv weerinformatie van de locatie per uur, zoals die nu al bij de eneco zonnepanelen simulator wordt gebruikt.

Deze vergelijking lijkt nu al op die van de smartphone : bellen of een informatieverzamelaar? En voor de Toon dus : thermostaat of domotica centrum

.....maar meer schakelfuncties in de toekomst?
Eneco zal in de toekomst de tablet veel meer functies moeten geven voor analyse, andere apparaten schakelen etc, echter daar is Google ook al mee bezig.

Gebruik de zoekfunctie eens en zoek op Toon3.
Je zal "schrikken"van de extra mogelijkheden, die er aan zitten te komen.

Niet vragen wanneer, want dat is de heeeeele grote vraag!
Het begin met de slimme stekker is in ieder geval veel belovend!
Reputatie 1
Badge
Hoi Ton ,
Ik heb gezocht, maar waar vind ik iets over Toon3

Remy
Het forum staat er bol van.
Misschien Toon 3 (dus met een spatie zoeken.)
Ik kijk zelf ook even
Hoi Remy,

Mijn foutje; je moet zoeken op Toon 3.0.

Hier een link:

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-30-6448
Reputatie 4
Badge
In het algemeen ben ik met de andere forum leden eens dat op de tablet dezelfde info moet staan als op Toon.
Ik mis nu bv meterstanden op tablet.
Echter voor mij is Toon nog steeds de thermostaat met hulpfuncties, en zal nooit een domotica centrale worden.
Voor inschakelen stekkers, tot nu nu prima, maar meer schakelfuncties in de toekomst?
Extra info bv weerinformatie van de locatie per uur, zoals die nu al bij de eneco zonnepanelen simulator wordt gebruikt.

Deze vergelijking lijkt nu al op die van de smartphone : bellen of een informatieverzamelaar? En voor de Toon dus : thermostaat of domotica centrum

Ik denk toch dat het de kant van domotica opgaat, zeker in de toekomst.
Reputatie 7
Badge +6
@Remy

Lukt het om foto's op te sturen van het verschil in in de schaal tussen Toon en Toon op tablet?
Reputatie 1
Badge
Ben benieuwd of dat lukt
Reputatie 1
Badge
@Folkert,
Ik hoop dat je het verschil op de foto's goed kan zien. Ook op de tijdlijn zie je verschillen