Toon op afstand programmeren | Eneco Community

Toon op afstand programmeren

Op afstand kan je de Toon wel op een ander programma zetten, maar je kan niet een programma op afstand overschrijven. Stel je zit onverhoopt ergens vast en weet dat het nog wel twee uur duurt voordat je naar huis gaat, dan zou het handig zijn om met de app de tijd van verwarmen uit te stellen of het programma anders in te stellen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Badge +5
Je kunt ook een van de programmastanden kiezen bijvoorbeeld "weg" en deze op het slotje zetten. Tegen de tijd dat je naar huis gaat haal je hem van het slotje af en kies je een stand welke meer van toepassing is.
Tijdelijk een programma wijziging lijkt mij persoonlijk minder handig omdat deze voor meer dagen gaat gelden en wellicht is dat niet de bedoeling.

@ Folkert
Een handige oplossing zou inderdaad een eenmalige tijdelijk in te stellen verlenging van de actuele programmastand zijn maar die is er helaas niet. Is meer iets voor een wensenlijstje.
Thermostaat van Essent is op afstand te programmeren, qua (dag)programma's via de app. Hopelijk ook in een app update van Toon???
Reputatie 2
Badge
ondersteuning voor Homekit in iOS 8.

https://developer.apple.com/homekit/

Het zou mooi zijn om bijvoorbeeld via Siri ’s avonds je (hue) lampen te dimmen en je verwarming uit te zetten.
Als je zoekt op Toon versie 3 dan zie je dat dat soort functies er aan komen.
Helaas is nog niet bekend wanneer de implementatie gaat geschieden.
Reputatie 4
Badge
Het bericht van Yobotje is een mooie tussen oplossing die werkt.
Reputatie 4
Badge +1
Toon voor de PC is identiek aan toon voor de telefoon, dus een uitgeklede versie van de tablet software.

Waarom geen uitgebreide Toon voor op een PC/laptop?
Zelfs een standaard webinterface lijkt me mogelijk omdat het apparaat keurig een IP adres heeft.

Domotica is tegenwoordig vaak met behulp van een PC/Laptop te beheren, laat Toon nu ook een stukje domotica zijn.

Afijn toekomst muziek ?
Lees het topic Toon 3 er maar eens op na.
Als je ziet aan wat voor mogelijkheden wordt gedacht; inderdaad gedacht en er lopen pilots, maar het schiet verder (helaas) niet op.

Toon is nu bijna 3 jaar op de markt en uiteraard eerst als heel mooie thermostaat in de markt gezet, maar ik en vele met mij willen nu wel eens uitbreidingen zien!
Reputatie 6
Badge +1
Op afstand kan je de Toon wel op een ander programma zetten, maar je kan niet een programma op afstand overschrijven. Stel je zit onverhoopt ergens vast en weet dat het nog wel twee uur duurt voordat je naar huis gaat, dan zou het handig zijn om met de app de tijd van verwarmen uit te stellen of het programma anders in te stellen.

Met de toon op tablet is dit nu wel mogelijk geworden.
Reputatie 6
Badge +1

Toon is nu bijna 3 jaar op de markt en uiteraard eerst als heel mooie thermostaat in de markt gezet, maar ik en vele met mij willen nu wel eens uitbreidingen zien!

Deze discussie wordt in dat topic "toon 3.0" al gevoerd. Maar zie je vergelijken met vrienden dan niet als uitbreiding. Het ligt wel in de visie van Eneco "samen gaan voor duurzaam"

Deze discussie wordt in dat topic "toon 3.0" al gevoerd. Maar zie je vergelijken met vrienden dan niet als uitbreiding. Het ligt wel in de visie van Eneco "samen gaan voor duurzaam"

Nee dat zie ik niet als een uitbreiding in het licht van Toon 3.
De vergelijking blijft binnen het kader van de functie als thermostaat.
De uitbreidingen die ik bedoel en Hemmink zijn uiteraard hetgene wat via @JSE naar buiten kwam en waar nu gelukkig van bekend is dat wellicht half augustus Eneco met uitbreidingen komt..............
Reputatie 4
Badge
Een uitbreiding maakt het wel een nog mooiere thermostaat. Een smartthermostaat dan 🙂