Toon en toebehorenen huren of leasen. Zou dit wat zijn? | Eneco Community
beantwoord

Toon en toebehorenen huren of leasen. Zou dit wat zijn?

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
Ik zat te denken...Ik miste mijn Toon toch wel een beetje. Nu al.
En toen het idee:
Toon zit nu bij een contract, of je betaald hem zelf. Ook randapparatuur zoals slimme stekkes etc betaal je zelf. Stop je met je abbonement dan heb je ook niks tot zeer weinig aan je randapparatuur.

Maar waarom kunnen we ketel's,auto's, fietsen en noem maar op huren of leasen. Waarom kunnen we Toon niet huren of Leasen of huur/kopen.
En vast bedrag per maand, inclusief abbonement. Wil je randapparatuur zoals een slimme stekker of Toon met zon, kun je dat er bij huren. Ga je weg bij Eneco, of ben je gewoon "klaar" met Toon, dan stopt de huur en stuur je de Toon en toebehoren terug.
Heb je lang gehuurd en zou je Toon inclusief je dat willen behouden, zou de mogelijkheid kunnen zijn om Toon voor een klein bedrag tegen betaling over te nemen.

Wat vind je van het idee? ligt hier een concept met een verdien model? Of denk je: topic starter is maf:P
icon

Beste antwoord door Robin Harmsen 22 mei 2015, 22:42

Ik vind het wel een mooi idee.
Lijkt een beetje op wat veel internet/televisie boeren tegenwoordig doen met huur apparatuur.

Maar bij zo een constructie wil ik dan eigenlijk ook als er nieuwe hardware komt, de nieuwe hardware (gratis) ontvangen ter vervanging van de oude hardware.
Bekijk origineel

Toon en toebehoren huren of leasen. Zou dat wat zijn?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Hoi Jürgen,

Doet me goed dat je Toon al een beetje begint te missen.........
Uiteraard heb ik gestemd on NIET; simpel weg omdat lje bij leasen altijd duurder uit bent.

Levert het ophoesten van 270 euro bezwaren op dan zou ik altijd kiezen voor een meerjarig contract en zodoende Toon gratis binnenslepen.
Reputatie 6
Badge +1
Tja Ton, is een overweging. Maar als je weet dat je na het stoppen ook niks tot weinig aan de randapparatuur hebt,mdan zou dit een oplossing zijn. Zeker als straks de nieuwe hardware Toon uit komt. Net als met de telefoons.
Nieuw type: oude inruilen. En telefoons ( daar vergeljk ik ht dan maar een beetje mee) hebben ongeveer dezelfde kostprijs als Toon met randapparatuur.

In die branche is het normaal. En 1 groot voordeel. Er is geen afhankelijkheid, geen jarenlang contract met de leverancier en toch het gemak van Toon. Alleen het zal altijd duurder zijn dan als je hem meteen koop. Maar dat is met een telefoon ook het geval. En je moet eens kijken hoeveel mensen dat doen.
Reputatie 4
Badge +1
Lijkt een beetje op wat veel internet/televisie boeren tegenwoordig doen met huur apparatuur.

Maar bij zo een constructie wil ik dan eigenlijk ook als er nieuwe hardware komt, de nieuwe hardware (gratis) ontvangen ter vervanging van de oude hardware.
Tja Ton, is een overweging. Maar als je weet dat je na het stoppen ook niks tot weinig aan de randapparatuur hebt,mdan zou dit een oplossing zijn. Zeker als straks de nieuwe hardware Toon uit komt. Net als met de telefoons.
Nieuw type: oude inruilen. En telefoons ( daar vergelijk ik het dan maar een beetje mee) hebben ongeveer dezelfde kostprijs als Toon met randapparatuur.

In die branche is het normaal. En 1 groot voordeel. Er is geen afhankelijkheid, geen jarenlang contract met de leverancier en toch het gemak van Toon. Alleen het zal altijd duurder zijn dan als je hem meteen koop. Maar dat is met een telefoon ook het geval. En je moet eens kijken hoeveel mensen dat doen.

Hoi Jürgen,

Het is maar net hoe lang je lease-contract zou lopen.
Stel je heb dan nog een oude Toon en de nieuwe Toon komt uit, zit jij nog vast aan je leasecontract, behalve als daar een ontsnapping in zit voor als er een nieuw model uitkomt.

Als je 'm kon huren zou het makkelijker zijn, maar zo als altijd geldt hier dan ook weer voor wat gaat het kosten?

Je hebt gelijk dat je nu een oude Toon niet bij een langdurig, bv 4 jarig contract, moet nemen, want het is zo 2017 en dan zit je er naast.

Ga ik toch nog maar even met die oude Toon met straks snelle nieuwe software verder, want die 1,5 jaar kan er ook nog wel bij.
En wie weet komt er vanuit Eneco ook een inruil actie in 2017; t.o.v je oude klanten ben je dat bijna verplicht.
Misschien dat ik tegen die tijd een vast contract neem en die nieuwe Toon®️ zo binnen sleep.............:P
Reputatie 6
Badge +1

Huur is huur en dat betekend idd, dat als er nieuwe hardware is, je deze ook, zonder probleem moet kunnen wisselen, mits dit natuurlijk contractueel is vast gelegd. Bij een auto, krijg om de 3 jaar een nieuwe. Maar bij een verwarming ketel is dit niet. Maar de invulling is voor de beleidsmakers van Eneco. Athans als ze het ook een gat in de markt zien.
Reputatie 6
Badge +1
69 mensen hebben in,iddels dit topic gzien en er hebben er maar 4 mensen de moeite genomen om vrijblijvend te stemmen. Jammer dat er zo weinig animo is, om een stem uit te brengen. Dit is zo mooi meet instrument, waarmee Eneco een beleid kan uitstippelen.

Kom mensen, als je dit topic lees, geeft dan ook een stem.. .........ja...........hier bovenaan...............doe maar...........ja daar, bij die 2 vragen. Onder dat voorstel verhaal...........kan geen kwaad,je zit ook nergens aan vast................toe maar ben niet bang............KLIK. ;)

*proficiat het is je gelukt. Dank je wel, weer een stem *
Hoi Jürgen,

Goed dat je dig topic weer even onder de mensen brengt.
Het resultaat is inderdaad bedroevend!!

Dus lezers vanavond kom op: STEMMEN!!
Reputatie 6
Badge +1
Lijkt een beetje op wat veel internet/televisie boeren tegenwoordig doen met huur apparaten.

Half Nederland huurt wel iets. Is het geen huis, dan wel een ketel, bouwmaterialen, auto, fiets, telefoon, modem provider, boeken of films. En wat dacht je van geld 🙂.
Dus lenen of huren, iedereen doet het.
Hoi Jürgen,

Kijk naar Ziggo, daar had men het koopmodel en nu na de samenvoeging van UPC en Ziggo is daar ook het huren geïntroduceerd.
Voor menigeen een prettiger model, want vroeger moest je al gauw rond de 300 euro ophoesten voor een media-recorder.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Jürgen,

Kijk naar Ziggo, daar had men het koopmodel en nu na de samenvoeging van UPC en Ziggo is daar ook het huren geïntroduceerd.
Voor menigeen een prettiger model, want vroeger moest je al gauw rond de 300 euro ophoesten voor een media-recorder.

Daarom ben ik ook voor, geen grote uitgave of lang vast zitten aan contracten.
Een en ander wel afhankelijk van het te betalen bedrag.
Overigens wil ik dan Toon Zon mee kunnen huren.

Hue en stekkers hoeven van mij niet perse in het huur model, omdat je die zaken ook met andere domotica apparatuur kunt gebruiken.
Reputatie 6
Badge +1
Kosten huur tegen over het gehuurde, is natuurlijk altijd een issue, wat mensen persoonljk zelf kunnen afwegen. Natuurlijk staat of valt het slagen van het idee, met de hoogte van dat huurbedrag.