Toon en IFTTT | Eneco Community
beantwoord

Toon en IFTTT

• 27 oktober 2014
  • 35 reacties
  • 3971 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

Hallo Ton, ik zou zoiets ook wel zelf willen "bouwen" maar heb geen ervaring in programmeren in dit soort omgeving. Ben dus afhankelijk van anderen en daarmee ook in tijd voor Z-Wave en Zigbee voor Woonveilig icm met Toon.

Hoi Theo,

Ik hoop dan ook dat er veel zelfbouwers aan de slag gaan en hun producten ter beschikking stellen en nog veeeeeel belangrijker ook onderhouden.
Ook een leuke App was de geofencing.

We zullen het zien.
Volgens mij zijn de laatste berichten dat tegen het einde van dit jaar de API los komt. Maar ik weet het niet 100% zeker.
Afwachten maar.
Reputatie 7
Badge +6
@Wout,

Sorry voor de late reactie.
De API komt medio oktober uit. We zijn nog bezig het verder te optimaliseren zodat het dalijk zonder problemen funtioneert.
@Wout,

Sorry voor de late reactie.
De API komt medio oktober uit. We zijn nog bezig het verder te optimaliseren zodat het dalijk zonder problemen funtioneert.

Dank voor de reactie, maar zeg je daarmee impliciet "het functioneert" als zijnde de Api, waar vervolgens de community een IFTTT koppeling mogen en kunnen maken?
Reputatie 7
Badge +6
@Wout,

Klopt, want Toon gaat de IFTTT App niet ondersteunen. Als de API uitkomt kan er zelf ontwikkeld worden om dit mogelijk te maken.
@Wout,

Klopt, want Toon gaat de IFTTT App niet ondersteunen. Als de API uitkomt kan er zelf ontwikkeld worden om dit mogelijk te maken.

COOL
Badge
Hallo, is er al wat meer bekend over dit onderwerp? Het zou geweldig zijn als IFTTT de slimme stekkers aan zou kunnen sturen.. Of kan dit al?
Er wordt nu met API getest.
Via een Triggi App kan je straks ook een scène maken op de slimme stekker.

Nog even geduld.
Reputatie 1
Badge
Komt er een apart forum voor de API waarbij je als ontwikkelaar ook je vragen kwijt kan?
Reputatie 7
Badge +7
beste @ Swetsenegger,

de veldtesters testen op dit moment ook Triggi
of er een apart forum voor de Triggi app komt weet ik niet .
via google is het een en ander te vinden over Triggi
dus mss kun je daar eens zoeken welke mogelijkheden er zijn
om je vragen kwijt te kunnen.
aangezien de veldtesters ook op dit forum zitten
kun je eventueel ook je vragen hier kwijt.:$
Reputatie 3
In principe is er al een redelijk uitgebreid API, deze wordt gebruikt door de Toon app en https://toonopafstand.eneco.nl .
Deze is te benaderen via https://toonopafstand.eneco.nl/toonMobileBackendWeb/

Met een beetje programmeerkennis kun je daar aardig wat data uithalen en je Toon mee aansturen.
Maar waarschijnlijk is dit "officieel" niet toegestaan.