Toon en IFTTT | Eneco Community
beantwoord

Toon en IFTTT

• 27 oktober 2014
  • 35 reacties
  • 3973 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
Zoals al is aangekondigd gaat er (met een slag om de arm) een update komen voor Toon, zodat toon ook de Philips hue lampen kan bedienen. Ook is bekend geworden dat Toon zijn API open zet voor derde partijen.

Nu is er een gratis app genaamt IFTTT. ( if this the. That) het is een programmatje dat gebaseerd is op als iets gebeurd( trigger) dan word de volgende actie uitgevoerd. Ze werken met heel veel zogehete channels, waaronder philips hue, nest thermostaat en divrse android en ios apps als triggers of uitvoeringen.

Door dit programmatje word het mogelijk gemaakt om de volgende actie uit te voeren.

Als ik in een ingestelde locatie kom ( via de telefoon gps) dan moeten de Hue lampen knipperen. Zo weet ik nu bv dat ik aan het eten moet beginnen, omdat mijn vrouw naar huis aan het rijden is.

Dit is in mijn optiek een gave app, die voor veel doeleinden gebruikt kan worden. Maar nu de hamvraag.....
Toon word door deze app IFTTT nog niet ondersteund. Het zou dus voor Eneco een aanbeveling kunnen zijn, om te zorgen dat dit wel gaat gebeuren.

Je kunt dan namelijk de volgende actie(s) maken, zonder al te veel moeite:
Als in in een bepaald gebied kom, toon stand verspringen van weg naar thuis.
En
Verlaat ik een bepaald gebied, toon stand verspringen naar weg.
icon

Beste antwoord door Danielle 5 november 2014, 11:15

@Jvp,

Toon gaat de IFTTT App niet ondersteunen.
Wel gaan we Toon over een tijd openzetten (API) zodat jullie letterlijk je gang kunnen gaan om Apps voor Toon te ontwikkelen. Meer informatie daar over volgt.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

Zeer mee eens! Ben benieuwd
Reputatie 1
Dit is een heel goed voorstel maar dan wel met de opmerking dat zij ook de slimmestekkers en de Philips hue lampen aan de geofencing koppelen.

Zodat wanneer ik van huis weg rijd naar mijn werk dat ik niet apart de hue en toon app hoef te bedienen.

Eneco is zo goed op weg met hun ideeën laten zij dan aub ook het eerste bedrijf zijn die alles in 1 keer goed doen
Reputatie 6
Badge +1
Philips hue werkt al met de ifttt consept. Als mijn vrouw van werk vertrekt, gaan hier de lampen knipperen en moet ik aan het eten beginnen.
Badge +5
En als je niet begint wat dan?:8
Reputatie 6
Badge +1
Dan heeft ze geen eten, als ze thuis komt en moet ze het zelf doen. En dat gebeurd in onze situatie ook regelmatig.
Badge +5
Dan heeft ze geen eten, als ze thuis komt en moet ze het zelf doen. En dat gebeurd in onze situatie ook regelmatig.

En krijg jij dan nog wat?;)
Reputatie 7
Badge +6
@Jvp,

Wel gaan we Toon over een tijd openzetten (API) zodat jullie letterlijk je gang kunnen gaan om Apps voor Toon te ontwikkelen. Meer informatie daar over volgt.
Reputatie 6
Badge +1
Jammer, maar helaas, want dan had je in een keer veel mogelijkheden, ook binnen het geofence gebeuren en schakelingen.:( zeker nu Nest thermostaat daar wel mee werkt.
Reputatie 2
Badge
Danielle, en wat betreft de koppeling met Nest Connect? Deze hebben al koppelingen liggen met lampen (LIFX), rookmelders (Nest), wasmachines (Whirlpool) en nog vele anderen.

Of kunnen we op korte termijn rookmelders via Eneco verwachten?
Reputatie 7
Badge +6
@JSE,

Ik heb er niet direct een antwoord op. Ik hou je op de hoogte als ik meer weet.
Reputatie 3
Badge
@JSE,
De rookmelders zullen wel in het pakket zitten van Toon 3.0

Reputatie 7
Badge +6
@JSE,

We kijken er zeker naar, maar het komt niet op korte termijn beschikbaar.
Reputatie 6
Badge +1
De demo zorgeloos wonen is volgens mij iets wat u de toekomst ligt, maar wat mondjesmaat en op een slowmotion word uitgerold. Jammer want het heeft een hele hoop potentie. Ik werk nu met ifttt en dat bevalt me wel. Op gps dingen schakelen
Reputatie 3
Badge
Misschien leuk voor de mensen met ios
https://brandonevans.ca/projects/hacking-the-hue
Reputatie 2
Badge
@Jvp,

Wat jammer zeg! Bij ondersteuning van IFTTT hebben we er in 1 klap ontzettend veel functionaliteit bij! Gemiste kans!
De demo zorgeloos wonen is volgens mij iets wat u de toekomst ligt, maar wat mondjesmaat en op een slowmotion word uitgerold. Jammer want het heeft een hele hoop potentie.

Hoi Jürgen,

Maar daar loopt toch nog een pilot voor; het gaat inderdaad slow-motion.
Vooral die stekkerdozen dat lijkt me wel wat.
Maar hopelijk komen ze eerder met scenes voor de slimme stekkers!
Binnenkort zal er voor ITFFF een eigen Channel maak functie komen. Samen met de API van Toon kunnen we dan zelf een Channel maken, met al de hierboven geschreven functionaliteit.

En zo niet, met de API ben ik zeker van plan een geofencing app te maken, met ook koppeling met Phillips Hue (ligt eraan wat er allemaal in de API komt, zit nog steeds met smart te wacht op de specificaties) En wat me ook wel leuk lijkt om de koppeling te maken met Spotify, zodat je bepaalde sfeer standen van de Hue kan combineren met automatische muziek. Niet echt zinvol, maar wel leuk:D
Reputatie 6
Badge +1
Dit is een heel goed voorstel maar dan wel met de opmerking dat zij ook de slimmestekkers en de Philips hue lampen aan de geofencing koppelen.

Zodat wanneer ik van huis weg rijd naar mijn werk dat ik niet apart de hue en toon app hoef te bedienen.

Eneco is zo goed op weg met hun ideeën laten zij dan aub ook het eerste bedrijf zijn die alles in 1 keer goed doen

Slimme stekker snap ik. Hue lampen niet, omdat daar in de app al geofence zit, dus via die kant aangstuurd kan worden.
Reputatie 6
Badge +1

Maar daar loopt toch nog een pilot voor; het gaat inderdaad slow-motion.
Vooral die stekkerdozen dat lijkt me wel wat.
Maar hopelijk komen ze eerder met scenes voor de slimme stekkers!

Maar dan mis ik iets Ton. Maar goed ik was de laaste tijd niet veel op het forum te vinden, en zal nu wel meer worden, omdat alles op zijn pootjes staat.
@Jvp,

Dag Danielle,

Persoonlijk erg jammer, wat is de ECHTE reden dat jullie dit niet open zetten? Raakt het aan jullie business model of .... Ik zit te denken maar kan het niet bedenken.... Graag meer uitleg hierover... Meestal als er niet gezegd wordt wat de reden is, dan is het omdat bedrijven dan minder geld kunnen verdienen... sorry voor de achterdocht
Badge +5
Het lijkt me toch niet onoverkomelijk om in de IFFTTT app Toon te integreren maar waarom dan niet?
Hue komt er wel in voor maar Fibaro en Toon van Eneco niet.:@
Reputatie 7
Badge +7
ik denk dat het met het verdien model te maken heeft:8
Reputatie 4
Badge +1
@Jvp,

Dag Danielle,

Persoonlijk erg jammer, wat is de ECHTE reden dat jullie dit niet open zetten? Raakt het aan jullie business model of .... Ik zit te denken maar kan het niet bedenken.... Graag meer uitleg hierover... Meestal als er niet gezegd wordt wat de reden is, dan is het omdat bedrijven dan minder geld kunnen verdienen... sorry voor de achterdocht

Zover ik begreep zijn ze vooral 'bang' dat het platform instabiel wordt en willen ze een en ander goed uitgetest etc. hebben.
Het lijkt me toch niet onoverkomelijk om in de IFFTTT app Toon te integreren maar waarom dan niet?

Hoi Theo,

Is toch niet erg.
Immers straks gaat API los en kunnen de zelfbouwers aan de slag.
Als je zag wat er vorig jaar allemaal los kwam; leuk hoor!
Mogelijkheden zat!
Badge +5

Hoi Theo,

Is toch niet erg.
Immers straks gaat API los en kunnen de zelfbouwers aan de slag.
Als je zag wat er vorig jaar allemaal los kwam; leuk hoor!
Mogelijkheden zat!

Hallo Ton, ik zou zoiets ook wel zelf willen "bouwen" maar heb geen ervaring in programmeren in dit soort omgeving. Ben dus afhankelijk van anderen en daarmee ook in tijd voor Z-Wave en Zigbee voor Woonveilig icm met Toon.