Toon en Homewizard | Eneco Community

Toon en Homewizard

• 1 september 2012
  • 26 reacties
  • 13953 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 90 reacties
Weet niet wie hier het fantastische nederlands product gebruikt
genaamd de homewizard ? 

Ikzelf ben hierv zeer enthousiast over.
Dit product koppeld alles van klikaanklikuit en andere draadloze producten.
zie www.homewizard.nl
Op een interface die je via de smartphone kan bedienen
en programmeren. Maar omdat dit een nederlands bedrijf is
en daar ook nog eens zeer fanatieke en enthousiaste 
personen zijn word de homewizard steeds verder ontwikkeld
bijna elke maand een update met verbeteringen en toevoegingen

Nu zou het natuurlijk super zijn dat eneco en homewizard elkaar even bellen
om te kijken wat ze voor elkaar kunnen betekenen 
Mss dat homewizard de eneco toon kan intregeren in hun systeem.
Zodat temperatuur en verbruik in de homewizard app weergegeven kan worden.
En daarnaast hun eigen app lanceren voor de mensen die geen homewizard hebben.

Hoop dat jullie elkaar vinden.

Gr kevin

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

26 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
@Kevin
N.a.v. jou bericht nieuwgierig geworden naar Homewizard. Ik had al diverse lampen geschakeld met klik aan klik uit. Besloten de Homewizard aan te schaffen en dit is inderdaad een heel handig systeem. Aansluiten was een fluitje van een cent en ook toegang vanaf buiten werk perfect. Als ze Toon hier aan toe kunnen voegen zou dit wel heel handig zijn.
Reputatie 7
Badge +6
@Kevin

Bedankt voor je idee! Ik speel je idee door aan de verantwoordelijke afdeling.
@paul 

Ja gewoon super systeem homewizard. 
En het word steeds mooier nu kan je schakelen
op zons ondergang en opkomst zodat de tuinverlichting altijd
op het juiste moment aangaat en niet onnodig brand.
En dan de watccher en in de toekomst de toon:-) die dan je stroom en gas verbruik
weergeeft. Op de iPhone.

@folkert
super dat jullie dit oppakken als jullie een klankbord
nodig hebben wat betreft de homewizard neem gerust contact met me op.

Nou de groetjes vanuit Kreta waar het momenteel nog 27 graden is
en ik zie op de homewizard dat het in de tuin 15 graden is Brrr

Gr kevin
Reputatie 2
Badge +2
@kevin Die is leuk, fijne vakantie!
Reputatie 3
Badge
Veel plezier nog, kaartje sturen he! adres van eneco moet je alleen via google even zoeken. 😉
Ben sinds enkele maanden een tevreden gebruiker van zowel Home Wizard als Toon.
Een combinatie en het beste van 2 werelden zou in dit geval fantastich zijn.;)
Ik weet niet of home wizzard ook het z-wave protocol ondersteund, zo ja is er meer mogelijk. Z-wave is een protocol wat al langer bestaat en zich bewezen heeft, vandaar dat toon ook zo communiceert.

Je hebt ook huisautomatisering die de z-wave taal spreekt en dan kun je apparaten aan elkaar koppelen, echter alle bedrijven zijn nog niet echt op elkaar afgestemd.

Ps, ik heb zelf alles via het z-wave protocol en dit werkt ook grandioos, meerdere apps beschikbaar maar niet echt goedkoop

Gr 
Ja, Ik ben ook een tevreden gebruiker van Toon, heb van Elro de confort-set en gebruik de HomeWizard.
Het zou geweldig zijn als dit met elkaar kan praten!

Tenslotte geeft Toon al alle informatie over energiegebruik, gasgebruik enz. Als dit geintegreerd wordt met HomeWizard komt Domotica voor thuis weer een hele stap dichterbij!
Badge
Ja, Ik ben ook een tevreden gebruiker van Toon, heb van Elro de confort-set en gebruik de HomeWizard.
Het zou geweldig zijn als dit met elkaar kan praten!

Tenslotte geeft Toon al alle informatie over energiegebruik, gasgebruik enz. Als dit geintegreerd wordt met HomeWizard komt Domotica voor thuis weer een hele stap dichterbij!

Ik zou er niet te veel op rekenen dat er een samenwerking komt...
@dressie wrom denk je van niet.

in de homewizard app staat naast een lampje ook een vlammetje met comming soon erbij lijkt me dus dat ze wel iets met verwarming van plan zijn
Badge
@dressie wrom denk je van niet.

in de homewizard app staat naast een lampje ook een vlammetje met comming soon erbij lijkt me dus dat ze wel iets met verwarming van plan zijn

Dat vlammetje is voor de rookmelders die vanaf vrijdag te koop zijn. Deze zullen binnen een paar weken te activeren zijn met HomeWizard. 
Maar Homewizard wil niet echt iets met het Z-wave gaan doen, en dat is wat Toon momenteel wel gebruik om de informatie te versturen van de meters naar Toon,
Reputatie 3
Badge
Ik ben geen medewerker eneco en gok maar iets maar ook ik verwacht nog geen samenwerking met home wizzard. Eerst de eigen problemen oplossen met toon en eneco is voor energie en home wizzard is hier in mijn ogen niet direct aan gelinkt
Badge
Ik ben geen medewerker eneco en gok maar iets maar ook ik verwacht nog geen samenwerking met home wizzard. Eerst de eigen problemen oplossen met toon en eneco is voor energie en home wizzard is hier in mijn ogen niet direct aan gelinkt

Homewizard is wel voor het inzichtelijk maken van je energie verbruik. Dit doen ze nu door middel van de watcher die eigenlijk het zelfde doet als Eneco-Toon. 
Ben het trouwens volkomen eens dat Eneco met Toon eerst zijn product uit de problemen haalt om vervolgens met andere te gaan samenwerken.
Reputatie 3
Badge
Als ze al gaan samenwerken. Ik merk dat wij te nieuwsgierig zijn eneco gesloten maar terecht. Geef je tips door en we horen wel wat eneco doet met de gegeven tips
Ja ben ik het wel mee eens hoop eigenlijk dat de app snel komt dan vind ik de combi met home-wizard ook niet echt zo noodzakelijk meer.
Het is meer het gemak van in de file staan en in kunnen geven verwarming en de lampen nog maar 20 minuten langer uit te laten...!!!!
Homewizard is actief twee thermostaten aan het testen icm het OpenTherm protocol, Koppeling met Toon zou voor mij zeker leiden tot aanschaf van Toon.
ik wacht iig op de resultaten van HW en zal een thermostaat aanschaffen die door HW wordt ondersteund
Reputatie 3
Badge
Als toon gekoppeld wordt aan homewizzard zou dat natuurlijk fijn zijn maar als je toon zou kopen waarbij je modules kan aan koppelen zou toon overbelast worden. Geheugen is al niet zoveel.
Het mooie is dat acties via HW lopen door gebruik van het OpenTherm protocol, van extra belasting van Toon is dus geen sprake.
Je kunt HW zien als alternatief voor de app van Toon die dezelfde functies op dezelfde manier aanstuurt maar dan vanuit een andere app waarin je als gebruiker dus een centrale app hebt voor zowel je Thermostaat als de rest van je domotica
Het mooie is dat acties via HW lopen door gebruik van het OpenTherm protocol, van extra belasting van Toon is dus geen sprake.
Je kunt HW zien als alternatief voor de app van Toon die dezelfde functies op dezelfde manier aanstuurt maar dan vanuit een andere app waarin je als gebruiker dus een centrale app hebt voor zowel je Thermostaat als de rest van je domotica

hoe kom je aan die informatie??
Opgedaan op de open dag van HW dat ze het OpenTherm protocol gebruiken, het is uiteindelijk natuurlijk aan de ontwikkelaars van Toon welke protocollen worden vrijgegeven voor aansturing. Ik gok erop dat dir protocol ook door Toon wordt gebruikt gezien dit in 90% van de niet-ketel-gebonden thermostaten het geval is.
er zullen ongetwijfeld enkele specifieke functies niet vrij gegeven worden maar de OT functies zullen zeker aangesproken kunnen worden door externe programmatuur zoals HW.
Reputatie 1
Badge
Toon gebruikt niet direct het Opentherm protocol...het apparaat tussen de ketel en de Toon zet Opentherm communicatie om naar hun eigen "Edge" protocol...en uhmm..daar is niets over bekend. Het is de vraag of HW zoveel moeite wil doen en of Eneco daaraan mee wil werken...je kan wel de communcatie sniffen maar dan ben je afhankelijk van de functies die er gebruikt worden. Standaard functies zullen nog wel gaan (Brander aan/uit/setpoint etc.etc) Maar errors en specifieke zaken worden lastiger.
Hallo allemaal,

Ik ben ook één van die enthousiaste HomeWizard gebruikers. Heb inmiddels de Energylink en de Heatlink. De Energylink werkt perfect, maar de Heatlink kan niet overweg met Toon. De Heatlink moet tussen de thermostaat en de ketel. Echter, Toon heeft een keteladapter nodig i.v.m. de stroomvoorziening. Deze stroom gaat (helaas) niet door de Heatlink dus werkt Toon niet. Is er inmiddels al iets van een samenwerking o.i.d.?
Reputatie 6
Badge +1
Hallo japzz. Welkom op dit forum.

Ik zelf heb ook de hwz en ben erg erg over te spreken. Vooral prijs/kwaliteit/aanwezige functionaliteit verhouding is erg goed. Echter dat Toon en hwz niet samen de ketel kunnen aansturen, had ik je voor aanschaf van de heatlink wel kunnen vertellen.

Als het überhaupt zou werken moet je de heatlink tussen de ketel en de keteladapter gaan zetten. ( keteladapter---heatlink---ketel ). Echter ga je dan 2 zelfdenkende kapiteins op 1 schip(ketel) zetten en dan moet het gewoon fout gaan, met alle gevolgen van dien. Het is dan ook niet aan te raden.

Over de samenwerking....Zoals je weet werkt Toon via z-wave principe en hwz werkt via een signaal overdacht op de 400 en 800 hmz band met andere protocollen. de protocol van Hwz stuurt alleen een signaal uit, maar controleert niet ofdat het is aangekomen. Ook is iedere ontvanger voor zichzelf. Komt het signaal niet aan dan is dat jammer.
Z-wave daarin tegen is veel stabieler, omdat iedere component een steunzender word in het netwerk en ook controleert dit systeem ofdat een signaal is aangekomen bij de ontvanger. Door dit specifiek protocol ( bedacht voor in bedrijfsleven en dan mag het geld kosten als het stabiel is) is het systeem ook minder flexibeler.
Dus er zijn voor en tegens.Ik ben blij dat ik beide systemen heb. Toon en hwz. Ik zou ook niet kunnen kiezen.

Als ze ooit gaan samenwerken, dan zou ik het persoonlijke eerder denken dat je het van hwz kan verwachten dan van Toon.
Reputatie 6
Badge +1
Maar misschien dat de openstelling van de API daar sneller verandering in gaat brengen vanuit de andere kant. Want toon hoeft alleen maar via wiffi te kunnen communiceren en dan werkt het al. En met wiffi kan Toon al communiseren, dus is het een kleine stap..............:) ...... Voor een grote verandering 🆒
Maar misschien dat de openstelling van de API daar sneller verandering in gaat brengen vanuit de andere kant. Want toon hoeft alleen maar via wiffi te kunnen communiceren en dan werkt het al. En met wiffi kan Toon al communiseren, dus is het een kleine stap..............:) ...... Voor een grote verandering 🆒

Hoi Jürgen,
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik begreep bij de uitleg bij Smart Home Session dat het vrijgeven van de broncode het zWave gebeuren betrof.............