vraag

Toon en Carplay support?

Rijdend naar huis op het display van je auto de Toon app starten en je verwarming aanzetten zonder je telefoon aan te hoeven raken. Technisch is de oplossing voor handen in de vorm van Carplay en Android Auto. Steeds meer apps worden beschikbaar gemaakt. Wanneer volgt Toon?
https://www.appletips.nl/hoe-werkt-carplay-en-wat-kun-je-ermee/

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Toon zal deze functie voorlopig naar wat de laatste informatie is, niet gaan ondersteunen.. Persoonlijk vind ik het bellen alleen verantwoord als je dit doet als je geparkeerd staat of niet de bestuurder bent.
Als chauffeur handsfree bellen is net zo gevaarlijk als het ding aan je oor houden.
mAiden wrote:

Toon zal deze functie voorlopig naar wat de laatste informatie is, niet gaan ondersteunen.. Persoonlijk vind ik het bellen alleen verantwoord als je dit doet als je geparkeerd staat of niet de bestuurder bent.
Als chauffeur handsfree bellen is net zo gevaarlijk als het ding aan je oor houden.

We hebben beiden het verminderen van ongelukken hoog in het vaandel staan maar geven er een andere invulling aan; naar mijn idee is het juist beter om een veiliger alternatief te bieden aan weggebruikers om functionaliteiten van hun mobiel aan te kunnen roepen dan volledig te verbieden zoals nu het geval is. Het huidig beleid zorgt alleen maar voor meer ongelukken omdat mensen stiekem alsnog onveilig gebruik maken van hun mobiel. Er zijn parallellen te bedenken met de discussie rondom wel/niet legaliseren van drugs. 😆

En ik moet erbij zeggen; de Carplay apps van bijvoorbeeld Spotify of Whatsapp zijn dankzij o.a. besturing middels spraak behoorlijk doordacht en slim aangepast aan gebruik tijdens rijden. Nu ik het een tijdje gebruik zie ik de kracht van de koppeling tussen mobiel en auto wel steeds meer in.

Terug naar Toon kan er misschien als tussenoplossing gewerkt worden aan een koppeling met Siri zodat je in de auto in ieder geval even kunt roepen; "Siri, zet de verwarming thuis op 20 graden!" Dit is sowieso een fijne functionaliteit, ook vanaf de bank thuis. Zit dit er aan te komen?
Reputatie 7
Badge +8
speedyonnalis wrote:

mAiden wrote:

We hebben beiden het verminderen van ongelukken hoog in het vaandel staan maar geven er een andere invulling aan; naar mijn idee is het juist beter om een veiliger alternatief te bieden aan weggebruikers om functionaliteiten van hun mobiel aan te kunnen roepen dan volledig te verbieden zoals nu het geval is. Het huidig beleid zorgt alleen maar voor meer ongelukken omdat mensen stiekem alsnog onveilig gebruik maken van hun mobiel. Er zijn parallellen te bedenken met de discussie rondom wel/niet legaliseren van drugs. 😆

En ik moet erbij zeggen; de Carplay apps van bijvoorbeeld Spotify of Whatsapp zijn dankzij o.a. besturing middels spraak behoorlijk doordacht en slim aangepast aan gebruik tijdens rijden. Nu ik het een tijdje gebruik zie ik de kracht van de koppeling tussen mobiel en auto wel steeds meer in.

Terug naar Toon kan er misschien als tussenoplossing gewerkt worden aan een koppeling met Siri zodat je in de auto in ieder geval even kunt roepen; "Siri, zet de verwarming thuis op 20 graden!" Dit is sowieso een fijne functionaliteit, ook vanaf de bank thuis. Zit dit er aan te komen?

Toon is officieel helemaal niet te besturen doormiddel van Siri.

Onofficieel is er wel een mogelijkheid, maar dan zal je in de weer moeten gaan met een Raspberry Pi en Homebridge, dan heb je de mogelijkheid om Toon te besturen doormiddel van Siri.

Toon is officieel helemaal niet te besturen doormiddel van Siri.

Onofficieel is er wel een mogelijkheid, maar dan zal je in de weer moeten gaan met een Raspberry Pi en Homebridge, dan heb je de mogelijkheid om Toon te besturen doormiddel van Siri.

De officieuze werkwijze heb ik her en der over gelezen inderdaad maar van een ambitieus IoT device als Toon mag toch verwacht worden dat ze Siri en Google Home integratie bieden net als concurrentie als Nest dit al doet? Vandaar mijn vraag hier of er al zicht is op ontwikkeling deze kant op?
Reputatie 7
Badge +6
@speedyonnalis

Toon is op dit moment wel te bedienen met de Nederlandse versie van Google Assistant, zoals je hier kan lezen. Bedoel je zoiets?
Folkert wrote:

@speedyonnalis

Toon is op dit moment wel te bedienen met de Nederlandse versie van Google Assistant, zoals je hier kan lezen. Bedoel je zoiets?

Hi Folkert, dat is inderdaad wat ik bedoel. Goed te lezen want ik dacht dat er nog geen enkele (officiele) ontwikkeling op gang gezet was voor voice command. Wel verbaast deze zin me;

"Iedereen met een iPhone zal helaas nog even moeten wachten tot de Google Assistant app voor iOS beschikbaar komt in de App Store."

Integratie met Siri lijkt me een logischer keuze voor Apple gebruikers in plaats van Apple gebruikers van Siri naar Google Assistant over te laten stappen. Hoop dat dit nog volgt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen