Toon Data logging | Eneco Community
vraag

Toon Data logging

• 5 november 2014
  • 11 reacties
  • 809 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, ik zou graag de data van Toon kunnen downloaden in mijn PC in een formaat die b.v. in Excel zijn in in te lezen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@LeoP,

Er wordt wel nagedacht over manieren waarmee je de data uit jeToon kan downloaden, alleen kan ik je niet vertellen wanneer wij met iets dergelijks gaan komen.
Een download naar Excel zou inderdaad heel handig zijn, net zoals het ook al mogelijk is om vanaf Mijn Eneco het verbruik te downloaden. In de download zou ik dan graag de ingestelde en werkelijke temperatuur zien en het stroomverbruik van de slimme meters.
Reputatie 4
Badge +1
Ik begrijp dat er 6 t/m 8 maart een toon hackaton is waarbij ook een API gelanceerd wordt.
Misschien is het straks via die route mogelijk data te downloaden.

@Flokert , kunnen jullie al iets over de API vrijgeven... zelf ben ik niet in staat om de hackaton bij te wonen, maar zou wel graag met een API aan de slag gaan om iets te gaan bouwen.
Echter zonder informatie over wat er via de API eventueel mogelijk is, is het zo lastig nadenken over mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +6
@Robin Harmsen,

Jammer dat je niet kunt deelnemen aan de Toon Hackathon.
Na de Hackathon is er ruimte voor anderen om aan de slag te gaan met de API. De API kan gebruikt worden om Toon uit te lezen en aan te sturen, inclusief de slimme apparaten die Toon ondersteunt. De Open API is niet bedoelt om andere apparaten direct aan Toon te koppelen. Misschien lukt daarmee het verder denken al iets beter? 🙂
Reputatie 4
Badge +1
@Danielle
Nu weet ik nog niet wat ik eventueel kan uitlezen en kan aansturen.
Daarvoor heb ik eigenlijk de specificaties van de API nodig.. die kan ik zeker nog niet ergens online vinden?
Reputatie 7
Badge +6
@Robin Harmsen,

Aha dat bedoel je.
Nee klopt, meer informatie volgt na de Toon Hackathon.
Reputatie 4
Badge +1
@Robin Harmsen,

Aha dat bedoel je.
Nee klopt, meer informatie volgt na de Toon Hackathon.

De Hackathon is inmiddels geweest, wanneer volgt meer informatie cq. de API documentatie?
Reputatie 7
Badge +6
@Robin Harmsen

Dat is nog niet exact duidelijk, We verwachten in het derde kwartaal dit jaar.
Reputatie 4
Badge +1
Q3 is inderdaad 'na de hackaton' maar wel veel later dan ik had verwacht.
Zeker gezien het recente artikel in de NRC waarin gesproken werd dat Toon Open geworden is.

Erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren.
Reputatie 2
Badge
Data logging is mogelijk via het open source programma Domotics. Ik geef toe, dit is best wel een technisch verhaal maar ik heb dit programma draaien op een Raspberry Pi dat ergens op een washandje in een la aan een telefoonvoeding ligt. Resultaat is een webpagina waar je real time de temperatuur kunt uitlezen en waar dus ook historische data valt uit te halen. Alleen de data die Domotics verzameld heeft, dus niet de historische data rechtstreeks uit de Toon. Ook de temperatuurinstelling kun je zien en bijhouden.

Weet iemand of je via Domotics ook een slimme stekker kunt schakelen? Mij lukt dat niet. Het lijkt of ik alleen read-only data uit de Toon krijg (via de Eneco server)
Reputatie 4
Badge +1
Je kunt zover ik documentatie van Domoticz heb gezien zonder veel moeite zWave apparatuur schakelen.
Dan moet je wel een zWave stick aan je Pi hangen en via daar je stekkers aansturen.

Lees: dus niet via Toon, maar direct stekkers aansturen.