Toon App uitbreiden | Eneco Community
beantwoord

Toon App uitbreiden

Reputatie 2
Badge +2
Is het een idee om de toon app uit te breiden met functionaliteiten en tegels net zoals de toon aan de muur. Ik heb op de toon thermostaat tegels die informatie geven over verbruik per dag, in euro en in kwh en m3 maar op de toon app is dit slechts in 1 tegeltje verwerkt.

Ook de status van actueel verbruik vs geschat verbruik zou een goede aanvulling zijn in de app. Omdat je hiermee kan zien hoe je ervoor staat. Nu is dit slechts mogelijk door naar de thermostaat te lopen en op het duimpje te drukken waarna dit scherm zichtbaar wordt.

Ik hoor graag of dit opgenomen kan worden en/of dit misschien totaal niet handig is..

Mvg,
icon

Beste antwoord door Brandje 2 mei 2018, 10:04

Ach al jaren roepen we om een roadmap......
Die komt er gewoon niet.
Zelf heb ik een wenslijst gemaakt, niet een eigen wenslijst, maar een uittreksel van wensen door een ieder gevraagd. Deze lijst heb ik ingediend bij Eneco. Vervolgens niets meer gehoord........
De bewuste persoon nadere info gevraagd; niets meer gehoord........
Zo gaat dat bij Eneco.??
Bekijk origineel

12 Reacties

Ach al jaren roepen we om een roadmap......
Die komt er gewoon niet.
Zelf heb ik een wenslijst gemaakt, niet een eigen wenslijst, maar een uittreksel van wensen door een ieder gevraagd. Deze lijst heb ik ingediend bij Eneco. Vervolgens niets meer gehoord........
De bewuste persoon nadere info gevraagd; niets meer gehoord........
Zo gaat dat bij Eneco.??
Reputatie 7
Badge +8
@mAiden, bedankt voor je reactie!
Ik zag inderdaad dat er veel verzoeken van andere op het bekende lijstje worden geplaatst.

Is er een mogelijkheid dat de ontwikkelaar van de app een soort actueel plan kunnen bij houden?
Ik zie bij andere app ontwikkelaars vaak de volgende structuur;

- List of requests features (lijst met alle aangevraagde functies en opties)
- List of potential features (Lijst met functies waar de community echt wat in ziet)
- List of planned features (Lijst met de functies die de ontwikkelaars echt gaan verwerken)
- List of completed features (Lijst met de verwerkte features)

Hierdoor zie je dat de ontwikkelaars weten wat er speelt en is inzichtelijk waar de ontwikkelaars mee bezig zijn.

Uit berichten van dit forum is de mening volgens mij niet heel positief naar de ontwikkelaars toe. Misschien dat dit een positief effect zou kunnen brengen richting de gebruikers die wensen insturen.

Ik ben bekend hoe ontwikkelaars hoe lijstjes bij houden. (werkzaam in de IT)
Maar Eneco zal nooit hun roadmap publiceren.
Reputatie 7
Badge +8
Status verbruik in de app is een wens van vele, dit speelt al jaren. Tot op heden blijf het op het bekende wensenlijstje staan..
@Brandje, dat klopt, maar ik vroeg of het mogelijk was om dit net als op de thermostaat als tegel weer te kunnen geven binnen de app.

Hetzelfde geldt voor de status verbruik vs geschat verbruik.

Ik zou het dan anders verwoorden.
Eigenlijk wil je een vrije keuze hebben bij gebruik van de tegels.
Want dubbele info in de App lijkt mij overbodig.
Reputatie 2
Badge +2
@mAiden & @Brandje,

Bedankt beiden voor jullie reacties. Bizar dat het zo gaat maar dan weet ik voorlopig genoeg..
Bijzondere manier van werken heeft Eneco..
Reputatie 2
Badge +2
Goedenavond @Brandje ,

Ik heb mijzelf opgegeven voor z'n dagboek studie van Quby.
Hierbij wordt er naar je mening gevraagd en wordt er per dag gekeken naar hoe toon gebruikt wordt.
In de hoop dat de feedback resulteert in een beter functionerende Toon.

Ik was benieuwd of je de lijst die je naar Eneco hebt gestuurd met mij wilt delen. Misschien kan ik deze functionaliteiten benoemen tijdens het dagboek moment. En wie weet wordt het dan ook opgepikt door Quby.

Dit kan uiteraard ook via een privé bericht.

Mvg,
Die info die je graag zou willen zit gewoon in de Grafiek pagina verwerkt van de App verwerkt.
Kies bv per dag en kies m3/kWh of €
Reputatie 2
Badge +2
@Brandje, dat klopt, maar ik vroeg of het mogelijk was om dit net als op de thermostaat als tegel weer te kunnen geven binnen de app.

Hetzelfde geldt voor de status verbruik vs geschat verbruik.
Reputatie 2
Badge +2
@mAiden, bedankt voor je reactie!
Ik zag inderdaad dat er veel verzoeken van andere op het bekende lijstje worden geplaatst.

Is er een mogelijkheid dat de ontwikkelaar van de app een soort actueel plan kunnen bij houden?
Ik zie bij andere app ontwikkelaars vaak de volgende structuur;

- List of requests features (lijst met alle aangevraagde functies en opties)
- List of potential features (Lijst met functies waar de community echt wat in ziet)
- List of planned features (Lijst met de functies die de ontwikkelaars echt gaan verwerken)
- List of completed features (Lijst met de verwerkte features)

Hierdoor zie je dat de ontwikkelaars weten wat er speelt en is inzichtelijk waar de ontwikkelaars mee bezig zijn.

Uit berichten van dit forum is de mening volgens mij niet heel positief naar de ontwikkelaars toe. Misschien dat dit een positief effect zou kunnen brengen richting de gebruikers die wensen insturen.
Maar al zou men maar de moeite nemen om meetedenken met wensen uit de community, dat zou al veel helpen. Geef bv aan of het haalbaar is of niet.
Je steekt er energie in, maar het lijkt vergeefse moeite.....Erg jammer.
Ja dat kan je wel zeggen.
Voor mij persoonlijk was het behoorlijk frustrerend!?

Ik heb toen bewust de lijst bij Eneco ingediend; tenslotte is Eneco de opdrachtgever van Quby.
Uiteraard heeft Quby de lijst ook in kopie gehad?
Hoi @Eneco_gebruiker

Uiteraard wil ik de lijst graag met je delen, maar de lijst is bij diverse medewerk(s)ters bij Quby bekend.
Gezien de gewenste soort reflectanten heb ik overigens zelf niet op de oproep voor het dagboek moment gereageerd.

Ik ben dermate gedesillusioneerd dat ik ook het onderwerp (vooralsnog) geheel geen aandacht meer geef.
En neem van mij maar aan dat ik niet gauw opgeef, maar als ik er al meer dan 3 jaar mee bezig ben en er GEEN enkele wens van mij en vele andere forumleden is geïmplementeerd, dan is het wellicht beter begrijpelijk.

Het is meer dan treurig dat na 1 jaar invoer/uitrol van Toon2 er veel meer mogelijk zou zijn, maar er eigenlijk geheel niets nieuws bij komt................

Reageer